کد خبر: ۷۱۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۴
در نامه ای به مدیر مسئول کیهان مطرح شد:

توجیهات مدیر سایت نوسازی برای اهانت به بیت امام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر سایت نوسازی که طی مطلبی به بیت امام(ره) و حجت السلام حسن خمینی توهین کرده بود در نامه ای به حسین شریعتمداری ،مدیرمسئول روزنامه كیهان به توجیه عمکرد هتاکانه خود پرداخت. 

محمدحسین نوبختی مدیر سایت نوسازی در این نامه آورده است: بنده به شما حق می دهم به خاطر دفاع از حریم بیت حضرت امام«ره» نحوه بیان مطالب سایت نوسازی درباره نوه امام«ره» را نپسندید ولیكن مطالب منتشره در «سایت نوسازی» با توجه به فضا و زبان حاكم بر رسانه های الكترونیكی نوشته شده است و هدف ما از درج مطالب مذكور تنها یادآوری مشی ساده زیستی آن امام بزرگوار بوده است. ضمن آن كه اگر برداشت ها حكایت از توهین ما به بیت معزز حضرت امام«ره» را دارد از اعضای بیت حضرت امام«ره» بویژه جناب آقای حجه الاسلام سیدحسن خمینی عذرخواهی می كنیم.

وی اظهار داشت: جناب آقای شریعتمداری سایت نوسازی همان طور كه پیش از این در رویه و عمل خود نشان داده رسانه ای مستقل و فارغ از مرزبندی های سیاسی، حزبی و گروهی است و دارای هیچ گونه وابستگی تشكیلاتی با دولت نهم و یا هر نهاد دیگری نمی باشد و در كارنامه این سایت، آقای احمدی نژاد از اولین اقدامش كه تشكیل كابینه بود، مورد انتقاد قرار گرفته است و درج مطالب اخیرالذكر بیشتر در پی سوءاستفاده های مكرر جریان هایی كه در چند سال اخیر در پی منحرف كردن انقلاب از آرمان های حضرت امام«ره» بوده است بویژه عملكرد «دفتر نشر آثار حضرت امام«ره» و «پژوهشكده امام خمینی و انقلاب اسلامی» كه در چند سال گذشته بعضاً اقدام به درج مطالب عناصر ضدانقلاب فراری در نشریات خودمی نموده است نظیر درج نوشته های «افسانه نجم آبادی» از مسئولان فصل نامه ضدانقلابی «نیمه دیگر» چاپ آمریكا و هم چنین چاپ مقاله هادی سمتی از افراد مورد حمایت «خانه آزادی» (وابسته به سازمان سیا) و از تحلیل گران شبكه ماهواره ای «صدای آمریكا» و از تحلیل گران مركز نیكسون آمریكا در پژوهشنامه «متین» متعلق به «پژوهشكده امام خمینی«ره» و انقلاب اسلامی»، و یا بكارگیری اعضای حلقه كیان و افرادی نظیر عمادالدین باقی كه بیشترین اهانت ها را همراه با آقای منتظری به مرحوم حاج سیداحمد آقای خمینی روا داشت، در جایگاه های بالای دفتر نشر آثار امام خمینی، نمونه ای دیگر درج اشعار نعمت میرزازاده متخلص به آزرم، عضو سازمان مجاهدین خلق و ملك الشعرای مسعود رجوی در ویژه نامه «حضور» به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام در سال 1382، فردی كه با زشت ترین الفاظ در اشعار و مقالات خود نسبت به امام راحل توهین كرده و می كند.



نوبختی افزود: آقای شریعتمداری! چگونه شاهد این عملكردها باشیم و سكوت پیشه كنیم؟ در چند روز گذشته شاهد یك بازی سیاسی توسط یك جریان سیاسی در قبال خبر «سایت نوسازی» بودیم كه صرفاً بدنبال بهره برداری از مطالب «سایت نوسازی» برای تخریب دولت به نفع جریان خودشان هستند.



مدیر سایت نوسازی آورده است: اینان در حالی این روزها سینه چاك می كنند و از شكسته شدن حریم رهبركبیر انقلاب سخن به میان می آورند كه بارها شاهد بوده ایم كه یا خود اقدام به تحریف و توهین به اندیشه های حضرت امام«ره» نموده اند و یا در برابر اهانت های بی شرمانه نسبت به ایشان سكوت كرده اند و مصالح سیاسی را بر دفاع از امام عزیز ترجیح داده اند. هیاهو و فریادهای امروز اینان نه از بابت هتك حرمت بیت حضرت امام«ره» بلكه به خاطر در معرض خطر دیدن خود و امثال خود است كه با دوری از سیره آن شیرمرد الهی در كاخهایشان آرمیده اند. والا كجا بودند زمانی كه برخی از این اصلاح طلبان تلاش كردند به زعم خودشان امام «ره» را به موزه های تاریخ بسپارند.آنان در عین ناسپاسی آن عزیز سفر كرده را «نستجیر باا...» دیكتاتوری غیرمتعادل می خواندند شاید آن روزگار پول های عناصر معلوم الحال نظیر شهرام جزایری در گلوی شان گیر كرده كه آن گونه روزه سكوت گرفته بودند. چگونه است كه امروز كسانی كه با سیاست های لیبرالی، به اسم توسعه، عدالت را به عنوان میراث بزرگ حضرت روح ا... مورد هجمه قرار دادند فرزندان انقلاب را عامل بیگانه و نفوذی می خوانند؟!



وی نوشته است :آقای شریعتمداری! مگر خود حضرتعالی در چندماه گذشته هنگامی كه با تحریف سخنان حضرت امام«ره» در رابطه با حذف شعار «مرگ بر آمریكا» مواجه شدید و سكوت دفتر نشر آثار حضرت امام«ره» را در قبال آن مشاهده كردید، سكوت كردید؟! و یا هنگامی كه آیت الله صانعی كلام حضرت امام را تحریف كرد مگر خود جنابعالی فریاد اعتراض بلند نكردید؟ ما نیز چندی است در دفاع از آرمان های امام«ره» وارد كارزار شده ایم. لیكن با منش و ادبیات نسل جوان در پایان ضمن اعتراض به بستن «سایت نوسازی» توسط وزارت ارشاد دولت نهم بدون برگزاری دادگاهی بدور از جنجال های سیاسی، خود و همه فعالین سیاسی را دعوت می كنم به پیمودن راه حضرت روح ا... كه هیچ گاه در برابر سلطه سلطه گران كوتاه نیامد و خود را خادم ملت می دانستند. او كه در اوج علم و عمل، تقوا و دانش، عرفان و فلسفه، مدیریت و اقتدار، همواره پاسدار اندیشه های اسلام ناب محمدی بود.ان اولی الناس بابراهیم للذین اتبعوه و هذا النبی و الذین امنوا والله ولی المومنین. [همانا نزدیك ترین مردم به ابراهیم كسانی هستند كه از او پیروی كرده اند و نیز این پیامبر و كسانی كه ایمان آورده اند و خدا سرپرست مومنان است]. (سوره آل عمران آیه68)


گفتنی است كیهان در پاسخ مدیر نوسازی آورده است :پوزش سایت نوسازی از اهانت به نوه حضرت امام(ره)- كه به گفته مدیر این سایت بدون انگیزه اهانت صورت پذیرفته بود- درخور تقدیر است ضمن آن كه توجیه این بی توجهی و به كارگیری زبان گزنده و غیراخلاقی در نقد به بهانه «فضا و زبان حاكم بر رسانه های الكترونیكی»! نمی تواند دلیل پسندیده و قابل قبولی باشد چرا كه رعایت اخلاق در گفتار و نوشتار و پرهیز از اهانت در همه رسانه ها و همه جا ضروری است و این قاعده ضروری با تغییر نوع رسانه نمی تواند و نباید نادیده گرفته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۸۶/۱۲/۰۳
0
0
خنده دار بود.
ناشناس
|
-
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۸۶/۱۲/۰۴
0
0
مثل اينكه در نوشتن اين نامه شريعتمداري به نوبختي ديكته كرده است كه اينها را كه ميگم بنويس !! ادبيات و حرفها همانهايي است كه شريعتمداري صدها بار آنها را در كيهات تكرا ر كرده فقط نام سوژه هايش عوض ميشد !
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۸۶/۱۲/۰۴
0
0
با سلام
يكي نيست به اين آقا بگه شما به يكي ديگه توهين كردي چرا داري به كيهان جواب پس ميدي
انگار بعضي ها به راستي باور كرده اند كه كيهان قيم كشور نظام و انقلاب است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۸۶/۱۲/۰۴
0
0
هر دو پيام دهنده (اولين ودومين نظر ) را به خواندن مطالب بدون در نظر داشتن صاحب اننان دعوت مي نماييم.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۸۶/۱۲/۰۴
0
0
ظاهرآ مدیر سایت نوسازی فقط از مدیر کیهان دستور می گیرند که به ایشان جواب داده اند !!!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۸۶/۱۲/۰۴
0
0
فوق العاده توهين آميز است .انگار در پس پرده اين بازي هم شخص حسين آقا است.كه چه ماهرانه و بدون آنكه كسي بفهمد!!!!! اين بازي را اداره كرده كه اگر ما بيت امام توهين كرديم در اعتراض به چاپ فلان شعر يا فلان مطلب در فلان نشريه بوده است. اينها فكر مي كنند مردم مثلا خودشان بي شعورند.خوش نامه مي نويسد و خودش هم فقط به يك پاراگراف آن اعتراض مي كند. خداراشكر كه حسين آقا با تدبير خودشان مشكل را حل كردند.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۸۶/۱۲/۰۴
0
0
اهانت و هتك حرمت منطق اصول گرايان است . آيا شما از افرادي كه بجز به پول و قدرت به هر طريق فكر ميكنند قضاوت بهتري ميتوانيد بكنيد .
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۸۶/۱۲/۰۴
0
0
مگرآقايان دراينكه آقاي شريعتمداري تاكنون اينقدر براي نظام ارزشمند بوده اند شك داشته اند كه حالا با يك پرسش وپاسخ به اهميت آقاي شريعتمداي پي برده اند!؟ معلوم است كه چنين عنصر بي نظيري بايدبه كساني بسي بالاتر از اينها خط وربط بدهد(كه مي دهد). تاامثال شماحرص بخوريد وحسادت بكنيد.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۸۶/۱۲/۰۴
0
0
آقايان كاش كه كمي به .............خودتان بياييد. حيف به آن امام كه از افكار شما ها و تحجر و خيانتتان زخم دل خورد .
اين هم از جنگ زرگري آقايان است و والسلام
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین