کد خبر: ۷۱۲۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۰:۴۱
چین:

سیاسی كردن المپیك اقدامی غیرقابل قبول است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب :  سیاسی كردن المپیك اقدامی غیرقابل قبول است.

روزنامه مردم چین نوشت : «مساله دارفورهیچ ارتباطی با بزرگترین رویداد ورزشی جهان ندارد ومناقشات دیرینه در دارفور را نمی توان به آن ارتباط داد». 

روزنامه مردم ارگان حزب كمونیست چین درادامه گزارش خود آورده است: «مرتبط ساختن المپیك با بحران دارفور كاری بود كه استیون اسپیلبرگ كارگردان آمریكایی انجام داد و این اقدامات از دیدگاه پكن مضحك است».

به گزارش ایرنا از چین این روزنامه ادامه می‌دهد: «مساله دارفور هیچ ارتباطی بابزرگترین رویداد ورزشی جهان ندارد و مناقشات دیرینه در دارفور را نمی‌توان به آن ارتباط داد».

مردم می‌نویسد: «چین دو سال است كه فعالانه برای حل مساله دارفور تلاش می كند و نیروهای حافظ صلح خود را به منطقه فرستاده است ، اما رسانه‌های غربی كماكان این اقدامات را نادیده می‌گیرند».

روزنامه چینی نوشت «:قدرت‌های استعمارگر امیدوارند چین نیز از سیاست‌های آنها در آفریقا پیروی كند و اصول چین را برای حل مسایل و مناقشات در آن منطقه نمی‌پذیرند».

این نشریه اضافه كرد: «سودجویی سیاسی برخی سازمان‌ها و رسانه‌های غربی از مساله دارفور و مرتبط ساختن آن با المپیك چاره‌ساز مسایل نیست و راه‌حل این بحران نمی‌باشد».



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین