کد خبر: ۷۱۲۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵

دقاع رئیسی از مدرک تحصیلی‌اش و انتقاد از دولت روحانی

دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ امروز؛ سه شنبه هجدهم خرداد ۱۴۰۰ با موضوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار شد.
دقاع رئیسی از مدرک تحصیلی‌اش و انتقاد از دولت روحانی
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در دومین مناظره انتخاباتی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در دولت شما شاهد فاصله طبقاتی خواهیم بود؟ گفت: در جلسه قبل برخی از بداخلاقی ها صورت گرفت که به مثابه آنچه که در قانون آمده اجازه داده شد که دفاع کنم و من از آن استفاده نمی کنم و به مردم واگذار می کنم.

وی افزود: آذری زبان های عزیز از استان های آذربایجان و اردبیل من را مورد محبت قرار دادند که بسیار سپاسگزارم.

رئیسی تاکید کرد: فاصله طبقاتی که یکی از مشکلات جامعه ماست محصول بی عدالتی و سیاست های نادرست اقتصادی است.

وی ادامه داد: در طرح تحول سلامت برخی ها صد یا دویست میلیون دریافت می کردند و برخی از کارمندان و پرستاران دریافتی ناچیزی داشتند. ان شاءالله اگر رای مردم به من تعلق گرفت در بخشنامه ها تجدیدنظر می کنیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت های اقتصادی باید بر اساس عدالت توزیع شود. اگر همه ظرفیت ها به عدالت توزیع شود شاهد فاصله طبقاتی نیستیم.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به شکل ناعادلانه در کشور موجب فاصله طبقاتی می شود و بسیاری از فاصله های طبقاتی محصول ناعدالتی هاست.

وی گفت: نظام قیمت گذاری و تامین و توزیع همه می تواند به جلوگیری از فاصله طبقاتی منجر شود. فاصله طبقاتی محصول تصمیم گیری های غلطی است که برخی را برخوردار از حقوق نجومی می کند و برخی حقوق ناچیز.

رئیسی همچنین گفت: ارزهای ۴۲۰۰ تومانی به صورت رانتی در اختیار برخی‌ها قرار گرفت و شاهد فاصله طبقاتی بودیم.

***

رئیسی در بخش نقد دومین مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: دوباره بحث مدرک شد؛ مدرک من معادل نیست، یک مدرک حوزوی و یک مدرک دانشگاهی دارم که در سایت‌ها دیدید، اما این بحث من نیست.

وی افزود: من سال‌هایی که در قوه قضائیه بودم نسبت به کل زمانی که مسئولیت داشتم پاسخگو هستم. نسبت به حوزه مسئولیت خودم در آن مقطع باید پاسخگو باشم.

رئیسی ادامه داد: مسئول بانک مرکزی باید نسبت به دوران مسئولیت خود پاسخگو باشد. هر روز در سفره مردم شهر و روستا یک بمب منفجر می‌شود. چه کسی باید پاسخگو باشد؟

وی تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی قبل از مسئولیت من تصویب شد. ضمنا بر فرض که تصویب شده، بحث ما نظارت و اجراست که به اشتباه انجام شده است. سخن ما در نبود برنامه نیست، در نبود اراده مجاهدانه برای حل مشکلات مردم است.

وی افزود: این که بگوییم من نبودم او بود که پاسخ مردم نیست، پس مسئولیت با چه کسی است؟ ما گفتیم حقوق مردم باید با تورم متناسب سازی شود، آیا شده است؟

***

رئیسی در ادامه در دفاع از دیدگاه های خود گفت: درباره آسیب هایی که امروز جامعه دیده باید دید واقعی تر داشت. الان شرایط چیست؟ وضعیت شرایط مردم آسیب دیده است. وضعیت کسب و کار مردم اسیب دیده است و اعتماد به دولت در پایین ترین سطح بوده که آسیب دیده است.

وی ادامه داد: ما به پشتوانه سرمایه اجتماعی نیازمندیم. انچه که ملت دنبال ان بودند استقلال اقتصادی در حوزه های مختلف است. ما استقلال سیاسی داریم ولی به دلیل نگاه های شخصی و حزبی و فردی در دیگر ابعاد استقلال از آن فاصله داریم.

رئیسی گفت: مردم از آسیب های اجتماعی نگرانند. آزادی های اجتماعی در کنار استقلال اصل بسیار مهمی است که مردم آن را مطالبه دارند.

وی افزود: ما ابتدای ورود به قوه قضاییه لایحه صیانت و حمایت از بانوان را تنطیم کردیم که ۴۰۰ روز در دولت معطل مانده است.

وی با تاکید براینکه محوری ترین نکته عدالت است گفت: عدالت در کشور در همه شئون آسیب دیده است. اگر حقوق مردم و دختر و زن و روستایی درست شناخته شود، باید با قدرت ان را دنبال کرد.

ادامه دارد ...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین