کد خبر: ۷۱۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۲۸

گام های اسلاو های متحد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت امور خارجه صربستان روز جمعه 3 اسفند ماه اطلاعیه ای در رابطه با مکالمه تلفنی « ووک یرمیچ » وزیر امور خارجه این کشور با  « سرگی لاوروف » وزیر امور خارجه روسیه منتشر کرد. 

بر طبق این اطلاعیه  وزارت  امور خارجه روسیه بعلت رویدادهایی که طی تظاهرات در بلگراد رخ داد، ابراز تاسف نموده و اعلام داشته که این می تواند تاثیری منفی بر تلاش های دیپلماتیک روسیه و صربستان در تمامی سازمان های بین المللی برای حل مشکل کوزوو داشته باشد.

آشوب در پایتخت صربستان در پایان تظاهرات گسترده در اعتراض به، به رسمیت شناختن یکجانبه استقلال کوزوو رخ داد که طی آن 130 نفر از تظاهر کنندگان و همچنین 52 پلیس دچار جراحت شدند. 

192 نفر از شرکت کنندگان در این بی نظمی ها دستگیر شدند. طبق اطلاعات وزارت کشور صربستان 8 سفارتخانه، 90 مغازه، رستوران و چند دستگاه ماشین نیز خسارت دیده اند.


البته نکته قابل ذکر دیگر سخنان عجیب و در عین حال بی اساس هاشم تاچی  در مورد نا آرامی های صربستان است؛ به عقیده وی که نخست وزیرکوزوو است حوادث بلگراد نتیجه ذهنیت قدیمی صرب ها و بر اساس منطق زمان حكومت میلوشوویچ است.

نخست وزیر كوزوو تصریح كرد: كوزوو باثبات و امن است و ما اجرای طرح رئیس جمهور را برای ترسیم آینده كوزوو آغــــاز كرده ایم.

تاچی افزود: در این طرح، حقوق همه از جمله اقلیت ها، به رسمیت شناخته شده است.

همزمان با اعتراض دولت صربستان به اقدام مسئولان كوزوو، مخالفان استقلال كوزوو و به ویژه معترضان به حمایت برخی كشورهای غربی از تشكیل كشور مستقل كوزوو، چند روزی است با برگزاری تظاهرات و حمله به مواضع كوزوو، اعتراض خود را اعلام می كنند. این معترضان دیشب به ساختمان سفارتخانه های آمریكا و كرواسی در بلگراد هجوم بردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین