کد خبر: ۷۱۲۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

چگونه ماموران قلابی را شناسایی کنیم؟

فرمانده انتظامی مهاباد به تشریح راه‌های مختلف شناسایی افرادی که با عنوان جعلی مامور نظامی و انتظامی، اقدام به فریب و سرقت از شهروندان می‌کنند، پرداخت.
چگونه ماموران قلابی را شناسایی کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به اینکه دانستن نکته‌ها هنگام مواجه شدن با ماموران قلابی حق مردم است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: عدم آگاهی و مهارت شهروندان در اطمینان یافتن از صحت ادعای افرادی که خود را مامور دولت و نیروی انتظامی معرفی می‌کنند، دستاویز مهم و کارایی است که بسیاری از مجرمان مامور نما با دست آویز قرار دادن آن و با تکیه بر تجربیات خود در برخورد با مامورین، دست به سوء استفاده کردن و اخاذی از شهروندان می‌زنند.

سرهنگ توحیدی افزود: با خواستن کارت شناسایی و حکم قضایی نسبت به احراز هویت آن‌ها اطمینان حاصل کنید و در غیر این صورت اجازه ورود آن‌ها به خانه و خودروی خود را ندهید.

فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به اینکه نوع درخواست کسی که به عنوان مامور قانون با شما برخورد می‌کند بر اساس قانون روالی مشخص دارد، اضافه کرد: اولین چیزی که مامور در مورد شما باید بررسی کند، احراز هویت شماست و باید اول مدارک شناسایی شما را چک کند و نه کیف پول یا سوئیچ شما را.

به گفته وی آشفته کردن مردم با زدن اتهامات مختلف یکی از روش‌های شایع مامورنما هاست و در چنین شرایطی اگر فریب آن‌ها را بخورید و شما را سوار کنند، حتماً در زمان و مکان مناسب دست به سرقت خواهند زد و یا با ترساندن شما کیف پول و سوئیچ شما را خواهند گرفت پس اگر به خود مطمئن هستید تسلیم آن‌ها نشوید.

سرهنگ توحیدی با تاکید بر اینکه افرادی که با خود ارز حمل می‌کنند همواره از طعمه‌های محبوب سارقین اند، ادامه داد: اگر در راه فرودگاه و یا در بازگشت از فرودگاه، خودرویی به جز خودرو‌های رسمی نیروی انتظامی به شما فرمان ایست داد، به هیچ عنوان نایستید و فوراً با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین