کد خبر: ۷۱۳۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
تبلیغات/دیگ روغن داغ

قیمت و خرید دیگ روغن داغ

دیگ روغن داغ یا بویلر روغن داغ thermal oil heater boiler) یا (hot oil boiler یک دستگاه مبدل حرارتی صنعتی است که در آن، گرمای حاصل از احتراق مشعل، به وسیله لوله‌های حاوی روغن حرارتی جذب می‌شود و دمای روغن افزایش می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز :

دیگ روغن داغ چیست؟ در چه صنایعی از این نوع دیگ استفاده می‌شود؟ اجزای اصلی آن کدامند؟ مزیت اصلی استفاده از این دستگاه چیست؟ هنگام خرید بویلر روغن داغ، باید چه نکاتی را مدنظر قرار دهیم؟ قیمت دیگ روغن داغ به چه مواردی بستگی دارد؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ این سؤال‌ها را بیابید.

دیگ روغن داغ چیست؟

دیگ روغن داغ یا بویلر روغن داغ thermal oil heater boiler) یا (hot oil boiler یک دستگاه مبدل حرارتی صنعتی است که در آن، گرمای حاصل از احتراق مشعل، به وسیله لوله‌های حاوی روغن حرارتی جذب می‌شود و دمای روغن افزایش می‌یابد. این دیگ که متشکل از یک پوسته و یک کویل مارپیچ است، می‌تواند بازه حرارتی بالایی را تحمل کند. حجم اندک، راندمان حرارتی بالا، نصب و راه اندازی آسان و ضریب اطمینان بالا، از مزایای خرید دیگ روغن داغ است.

قیمت و خرید دیگ روغن داغ

کاربرد بویلر روغن داغ چیست؟

برخی از مهمترین صنایعی که از دیگ روغن داغ استفاده می‌کنند شامل موارد زیر هستند:

تولید چسب و رزین، حلال ها، مشتقات نفتی، روغن‌های تصفیه شده، گرمایش دستگاه‌های اتوکلاو، صنعت رنگ سازی، راکتور‌ها و ماشین آلات تولید مواد شیمیایی، صنایع نساجی، صنایع چوب، تولید قیر، صنایع غذایی، صنعت کاغذ و مقوا سازی و... از جمله صنایعی هستند که در خط تولید خود از گرمایش حاصل از دیگ‌های روغن بهره می‌گیرند.

اصلی‌ترین مزیت دیگ روغن داغ چیست؟

از مزایای دیگ روغن داغ می‌توان به این موارد اشاره کرد:
• به دلیل فشار کار پایین، احتمال انفجار وجود ندارد.
• به دلیل ساختار شیمیایی روغن، لوله‌ها دچار خوردگی نمی‌شوند.
• در لوله‌ها و کویل ها، رسوب گرفتگی و یا فرسایش رخ نمی‌دهد.
• به سبب بالا بودن نقطه جوش روغن نسبت به آب، تبادل حرارتی بالایی شکل می‌گیرد.

دیگ‌های بخار آب، در فشار بالا کار می‌کنند که این مسأله، باعث پایین آمدن ضریب ایمنی آن‌ها می‌شود؛ از این رو بزرگترین مزیت دیگ روغن داغ، ایجاد حرارت بسیار بالا در فشار کم است که این امر منجر به ایمنی بیشتر آن می‌شود. همچنین دیگ روغن داغ در مقایسه با دیگ بخار آب، کاربری ساده تری دارد. از سوی دیگر، قیمت دیگ روغن داغ، به صرفه‌تر از بویلر‌های بخار آب است.

انواع دیگ روغن داغ

سازه این نوع دیگ‌ها به دو شکل افقی و عمودی طراحی و ساخته می‌شود. بویلر روغن داغ افقی به صورت دو پاس و سه پاس تولید می‌شود و دارای راندمان بسیار بالایی است که می‌تواند ظرفیت حرارتی بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند. معمولاً از دیگ‌های عمودی در کارگاه‌ها و کارخانجاتی که با مشکل محدودیت فضا مواجه هستد استفاده می‌شود. همچنین این دیگ‌ها ظرفیت‌های پایین تری دارند. قیمت دیگ روغن داغ بسته به ظرفیت و کارایی آن متفاوت است.

قیمت و خرید دیگ روغن داغ

اجزا تشکیل دهنده بویلر روغن داغ

از جمله اجزای اصلی تشکیل دهنده دیگ روغن داغ، می‌توان موارد زیر را نام برد:

دیگ روغن داغ، مشعل اتوماتیک (با سوخت گاز، گازوئیل، مازوت و یا سوخت چندگانه)، پمپ سیرکولاسیون، منبع انبساط، پرشر سوئیچ (کنترلر فشار جهت تنظیم فشار مخازن)، ترموستات دیجیتال، الکتروپمپ، مانومتر، صافی، ترمومتر، لرزه گیر، منبع تغذیه روغن، تابلوی کنترل، منبع جداکننده گاز از روغن، شیرآلات و مبدل حرارتی.

بسته به نوع بویلر، ممکن است این قطعات دارای تفاوت‌هایی باشند.

خرید دیگ روغن داغ
خرید دیگ روغن داغ می‌تواند به دو شکل انجام شود
• به صورت پکیج: با لوازم کامل مانند منبع انبساط، منبع تغذیه، مشعل، الکتروپمپ و…
• بدون لوازم: فقط دیگ و تابلو برق و یا همراه با برخی از تجهیزات دیگر

نکات مهم در خرید دیگ روغن داغ

در هنگام خرید بویلر روغن داغ، باید محصولی را انتخاب کنید که از کارایی و کیفیت آن اطمینان داشته باشید. از همین رو، اگر قصد خرید دیگ روغن داغ با راندمان حرارتی بالا را دارید، پیش از هر چیزی، صلاحیت و توانایی سازنده را مدنظر قرار دهید. یک دیگ روغن داغ باید براساس استاندارد‌های بین المللی و ملی طراحی و ساخته شود تا میزان خطرات احتمالی آن به پایین‌ترین حد ممکن برسد و ضمناً، دستگاه از راندمان و کارایی بالایی برخوردار باشد و کمترین اتلاف انرژی در آن رخ دهد.

فراموش نکنید که هرگونه اهمال و سهل انگاری در انتخاب بویلر روغن داغ، می‌تواند خرج بیهوده‌ای روی دست شما بگذارد؛ چراکه سودجویان زیادی در بازار فعالیت دارند که مترصد فروش محصولات بی کیفیت، ناکارآمد و غیرایمن خود به شما هستند. این افراد برای جلب توجه خریدار، معمولاً قیمت کمتری را پیشنهاد می‌کنند. پس حتماً قیمت دیگ روغن داغ مورد نظرتان را از فروشندگان معتبر استعلام کنید تا با مقایسه قیمت ها، برآوردی کلی از هزینه محصول داشته باشید.

قیمت دیگ روغن داغ ساخته شده در شرکت بویلر ایران پایین‌تر از سایر شرکت‌های فعال در این عرصه است؛ چراکه خرید مستقیم محصولات از این کارخانه، منجر به حذف واسطه‌ها شده و کاهش قیمت را در پی داشته است. این شرکت با سه ده سابقه در تولید دیگ‌های روغن، نامی مطمئن در این عرصه است که انجام پروژه‌های صنعتی مهم در کشور، مؤید اعتبار آن است. همچنین این شرکت با انجام بررسی‌های دوره‌ای تجهیزات و انجام سرویس‌های لازم، به مانیتور راندمان دستگاه‌ها می‌پردازد و از بروز مخاطرات احتمالی جلوگیری می‌کند. شرکت ماشین سازی حرارت بویلر ایران در ساخت دیگ‌های روغن، از باکیفیت‌ترین مواد اولیه و تجهیزات استفاده کرده است تا کارایی را به حد اعلاء و مخاطرات احتمالی را به پایین‌ترین میزان برساند. به کارگیری تکنولوژی روز جهانی، از مزیت‌های محصولات ساخته شده توسط این شرکت است. توجه به شکل ظاهری دستگاه ها، یکی دیگر از نکاتی است که در ساخت دیگ‌های روغن این شرکت مورد توجه قرار گرفته تا ظاهر محصولات هم مثل کیفیت آن، مثال زدنی باشد.

چنانچه قصد خرید دیگ روغن داغ دارید، با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید تا با دریافت راهنمایی، مناسب‌ترین بویلر برای فعالیت صنعتی خود را خریداری کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین