کد خبر: ۷۱۳۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

ترامپ تبرئه شدنش از ماحرای پارک لافایت را جشن گرفت!

دونالد ترامپ با استناد به گزارش جدیدی از دفتر بازرس کل وزارت امور داخلی آمریکا مدعی شد که او و دولتش از انجام هرگونه اقدام اشتباه در اول ژوئن ۲۰۲۰ در ارتباط با پاکسازی خشونت‌بار میدان لافایت تبرئه شده‌اند.
ترامپ تبرئه شدنش از ماحرای پارک لافایت را جشن گرفت!
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در واکنش به این گزارش گفت: از بازرس کل وزارت امور داخلی بابت اینکه مرا کلا و کاملا از جریان پاکسازی پارک لافایت تبرئه کرد، تشکر می‌کنم!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حدود یک سال پیش، ترامپ در زمان ریاست جمهوری خودش برنامه‌ای برای حضور مقابل کلیسای سنت جان در واشنگتن دی.سی چید و انجیل به دست عکس گرفت و این در شرایطی بود که اندکی پیش از آن، مقام های امنیتی اعتراضاتی که در نزدیکی پارک لافایت در جریان بود و خبرنگاران و معترضان علیه کشته شدن جورج فلوید تجمع کرده بودند، با خشونت پراکنده کردند. در آن زمان، بسیاری دولت ترامپ را به صدور دستور این پاکسازی متهم کردند.

در پیام ترامپ آمده است: همانطور که قبلا هم گفته ایم و همینطور که امروز در گزارش پر جزئیاتی که به طور حرفه ای نگارش شده آمده است، تصمیم پلیس پارک لافایت برای پاکسازی برای این بود تا یک پیمانکار حصار امنیتی در مقابل شورشی‌های آنتیفا، معترضان رادیکل جنبش جان سیاه پوستان مهم است و دیگر معترضان خشونت طلب نصب کند.

براساس گزارش بازرس کل وزارت امور داخلی آمریکا، پلیس پارک لافایت ساعاتی پیش از تصمیم ناگهانی ترامپ برای حضور مقابل کلیسای سن جان تصمیم به پاکسازی محوطه از حضور معترضان گرفته بود.

پلیس و گارد ملی آمریکا با استفاده از گاز اشک آور،‌ گلوله پلاستیکی و نارنجک صوتی تظاهرکنندگانی را به که طور مسالمت آمیز در برابر این پارک مقابل کاخ سفید تجمع کرده بودند، متفرق کردند تا دونالد ترامپ بتواند پس از سخنانش از کلیسای سنت جان که در پی زد و خوردهای شبانه آتش گرفته بود، دیدن کنند و خبرنگاران از آنها عکس بگیرند.

این اقدام، انتقاد مقام‌های مذهبی و رهبران حزب دموکرات را در پی داشت.

مارک گرینبلات، بازرس کل وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای همراه با این گزارش گفت: بدین ترتیب، ما متوجه شدیم که شواهد از ادعایی مبنی بر اینکه پلیس به منظور حضور ترامپ اقدام به پاکسازی محوطه پارک لافایت کرده بود، حمایت نمی‌کند.

با این حال در گزارش مذکور تاکید شده است که نتیجه‌گیری فوق، ماموران اجرای قانون را از اتهامات خشونت و وحشی‌گیری مبرا نمی‌کند. در این گزازش آمده است: اتهاماتی درباره وقوع حوادث فردی مرتبط با استفاده از قوه قهریه، مثل مواردی که هدف بررسی های جداگانه قرار گرفت و همچنین شکایت های در دست بررسی، موضوع این گزارش نبود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین