کد خبر: ۷۱۳۱۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کاندیداها به جای حواشی به حل مشکلات مردم بپردازند

امام جمعه قم: هیچ عذری برای رای ندادن پذیرفته نیست

امام جمعه قم گفت: هیچ عذری برای نیامدن پای صندوق‌های رای پذیرفته نیست و براساس همین چارچوب قدرت‌ها در کشور چرخش کرده‌اند و تغییرات شکل گرفته است.
امام جمعه قم: هیچ عذری برای رای ندادن پذیرفته نیست
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم، با اشاره به یکصدسالگی حوزه علمیه قم اظهار کرد: حوزه علمیه در این سال ها به اتکاء مردم توانسته به بالندگی و ظهور و بروز ویژه ای برسد. ‌‌‌‫البته حوزه قم سبقه ای هزار و ۲۰۰ ساله دارد ولی به همت آیت الله حائری این حوزه توانست دچار پویایی قابل توجهی شود.

وی با تاکید بر اینکه قم یک نگین درخشان در پایه ریزی حوزه از هزار و ۲۰۰ سال قبل است افزود: منحنی حوزه قم در این هزار و ۲۰۰ سال فراز و فرود دارد؛ گاهی آنقدر این حوزه باشکوه بود که ۱۰ها هزار عالم و محدث و راوی و متکلم و مفسر و فقیه در خود جای می داد و گاهی هم به خاطر حوادث زمانه این اوج فرود پیدا می‌کرد اما هیچ گاه خاموش نشده است.

امام جمعه قم با اذعان به اینکه هیچ گاه قم و مردم آن از حوزه جدا نشدند و همراه و پشتیبان آن بودند تصریح کرد: اینکه از حوزه سخن می گوییم هرگز به معنای کوچک شمردن مراکز علمی و دانشگاه‌ها و دستاوردهای علمی نیست؛ امام راحل(ره) به ما آموخت که حوزه و دانشگاه بال‌های سعادت و رشد این کشورند و اگر در مسیر درست باشند و هم‌گرایی و وحدت داشته باشند، راه‌های سعادت را به سوی ملت باز می‌کنند.

وی اضافه کرد: البته پیش از اینکه حوزه و دانشگاه کنار هم قرار گیرند و دانشگاه‌ها تشکیل شوند تمام علوم ما در حوزه‌ها خلاصه بود. امروز برخی حرف‌ها زده می‌شود و ما می‌گوییم که نقش علمی حوزه‌ها را در تاریخ باید ببینید. فقه ما بر پایه مبانی درست عقلی و کارشناسی استوار است و از هر تحول علمی استقبال می‌کند و نام‌های بزرگی چون شیخ‌بهایی، ملاصدرا، غیاث‌الدین، کلینی، صدوق، مفید و... ستارگان پرفروغ تاریخ این ملتند.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: تمدن اسلامی و همه افتخارات بزرگ که پس از جنگ‌های صلیبی به غرب برده شد برآمده از همین مدارس علمیه و حوزه‌ها است و فراتر از نام و نشان و مدرک برای تمام قلمروها تولید علم می‌کردند و بیگانگان به همین دلیل تئوری‌سازی و نظریه‌پردازی حوزه‌ها آن‌ها را محدود کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خردادماه اظهار کرد: تردیدی نباید کرد که چشم همه اولیای الهی بر ملت است که چگونه از این امتحان الهی بیرون می‌آیند. تردیدی نیست که حتی یک رای در اقتدار ملت ایران و گشایش کارها و پیشرفت کشور اثر دارد.

اعرافی ادامه داد: ممکن است بهانه‌هایی تراشیده شده و نقدهایی مطرح شود اما راهی برای پیشرفت ما جز انتخابات قوی، مشارکت خوب و انتخاب صحیح نیست؛ ممکن است برخی به اشکالات موجود در کشور بپردازند و بگویند کاری نشده اما ضمن پذیرش اشکالات کشور ما قله‌های رفیعی از موفقیت را هم فتح کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای حوزه‌های مختلف نیز در دوران انقلاب اسلامی باید دیده شود گفت: باید این را دید که کشوری تنها در مقابل دشمنان و امواج تحریم و مشکلات دیگر ایستاده است. ما مشکلات امروز را که ناشی از تحریم، کرونا و ضعف مسوولان است را می‌پذیریم اما ابتدا و انتهای قدرت در جمهوری اسلامی به ملت برمی‌گردد و تمام ارکان قدرت به آرای مردم استوار است.

امام جمعه قم تصریح کرد: هیچ عذری برای نیامدن پای صندوق‌های رای پذیرفته نیست و براساس همین چارچوب قدرت‌ها در کشور چرخش کرده‌اند و تغییرات شکل گرفته است. امیدواریم در سایه این انتخابات دوستان ما امیدوارتر و دشمنان ما ناامیدتر شوند.

وی با بیان اینکه ما امروز از اسناد جامعی چون بیانیه گام دوم، سند اسلامی ایرانی پیشرفت و سیاست‌های کلان و... برخورداریم خاطرنشان کرد: کسانی که وارد مجلس و دولت می‌شوند باید این اسناد را عملی کنند و گره‌های موجود را باز کنند؛ باید کار علمی، فنی، جهادی، انقلابی و مدیریت صحیح مبتنی بر این اصول می‌تواند مشکلات ما را حل کند.

اعرافی خانواده، ازدواج جوانان، کاهش جمعیت، افزایش طلاق، تورم و نقدینگی، خام‌فروشی، عدالت‌ اجتماعی، عدالت طبقاتی، زیرساخت‌های اقتصادی، واسپاری کار به مردم با روش درست، اشتغال، نخبگان، کشاورزی، منابع آبی، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، درمان و سلامت، معماری و شهرسازی و امور فرهنگی را از جمله موضوعاتی دانست که باید در دولت و مجلس به آنها پرداخته شود.

وی خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری افزود: به جای پرداختن به حواشی، باید به این موضوعات پرداخته و مشکل کشور و مردم حل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
0
7
فقط رای جمع کنن دو تا کلمه درست حرف نمی زنند
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
3
سلام .هرکس عنان اختیار دست خودرا دارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین