کد خبر: ۷۱۳۲۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

راز عدم همکاری مردان به همسرانشان در کارهای خانه

در طول بررسی به شواهدی دست یافتیم که نشان می‌داد مردان مخالف کمک به کار‌های خانه به همسران‌شان تمایل به کسب درآمد بیشتری نسبت به همتایان مردشان دارند که مایل به کار در خانه و کمک به همسران‌شان هستند.
راز عدم همکاری مردان به همسرانشان در کارهای خانه
آفتاب‌‌نیوز :

مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد مردان متاهلی که مخالف کمک به همسران‌شان در کار‌های خانه هستند بیش‌تر از شوهرانی که در خانه کمک می‌کنند حقوق دریافت می‌کنند و درآمد بیشتری دارند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پژوهشگران معتقدند علت این امر آن است؛ مردانی که کم‌تر در کار خانه با همسران‌شان مشارکت دارند، زمان بیشتری برای اختصاص دادن به شغل خود دارند در نتیجه، آنان درآمد و حقوق بیشتری کسب می‌کنند.

این پژوهش تحت نظر دکتر "بریتانی سولومون" استادیار مدیریت در دانشگاه نوتردام در ایندیانا انجام شده است. او می‌گوید:"در طول بررسی به شواهدی دست یافتیم که نشان می‌داد مردان مخالف کمک به کار‌های خانه به همسران‌شان تمایل به کسب درآمد بیشتری نسبت به همتایان مردشان دارند که مایل به کار در خانه و کمک به همسران‌شان هستند. مردان دسته اول علاقه بیشتری به پرداختن به شغل‌شان دارند و برای همسران خود در خانه کم‌تر مفید هستند این امر باعث می‌شود آنان مشاغل بیشتری داشته باشند و حقوق بیشتری کسب کنند. این تاثیر در میان مردانی که رویکرد سنتی درباره نقش جنسیتی دارند نیز بیش‌تر است و مدیریت خانه را به همسران‌شان می‌سپارند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
6
باوضعیت موجودجامعه درواقع بایدگفت:راز عدم همکاری زنان به شوهراشان در کارهای خانه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
3
موافق نیستم همسر من درآمد خوبی دارد و در کارهای خانه مشارکت حداکثری دارد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین