کد خبر: ۷۱۳۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸

قاضی‌زاده هاشمی: حاضرم با روحانی مناظره کنم

سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ امروز؛ شنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۰ با موضوع دغدغه های مردم برگزار شد.
قاضی‌زاده هاشمی: حاضرم با روحانی مناظره کنم
آفتاب‌‌نیوز :

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نخستین بخش از آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با نشان دادن چند نمودار در موضوع نحوه توزیع منابع در کشور، درآمدها، بیکاری و غیره گفت: ما باید ببینیم توزیع منابع در کشور به چه ترتیب است و میزان درآمدها و همچنین وضعیت اشتغال در چه وضعی است. ما شاهد افزایش نرخ بیکاری در سراسر کشور هستیم، از سویی اشتغال در بخش تولید در حال کاهش و در بخش خدمات کارمندی در حال افزایش است. همچنین ما شاهد یک عدم توازن در بخش آموزش و مسکن هستیم.

وی ادامه داد: ما با این‌که افزایش تولید مسکن را داشتیم اما این محدود به چند استان بوده و باعث شده یک مهاجرت سراسری اتفاق بیفتد و در نتیجه ترکیب جمعیتی تغییر کند که باعث از بین رفتن هویت اجتماعی و کاهش سرمایه اجتماعی خواهد شد. دلیل اش هم این است که منابع به صورت نادرست در حال توزیع است و ساختارها استضعاف‌گر است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: مردم این را از نحوه مدیریت ناکارآمد و کارنابلدی مسئولین می‌بینند که ما در پنجره طلایی هستیم ولی دچار قفل و انسداد هستیم. کارنامه دولت‌ها هم در این زمینه روشن است و روندها به صورت اساسی حل و فصل نشده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مساله‌ امروز هم حداقل معیشت است به موضوع بی‌اعتمادی دولت‌ها اشاره کرد و گفت: من به جناب آقای روحانی عرض می‌کنم در جمع حاضر کسی حاضر نیست عملکرد دولت را گردن بگیرد. شما از دفتر خود خارج شوید و به صداوسیما بیایید من حاضرم با شما مناظره کنم.

وی اضافه کرد: در ماجرای گرانی بنزین معلوم نشد چه کسی مقصر است. یکسری شوراها درست شده عده‌ای پشت آن قائم می‌شوند و رهبری مجبور است وسط بیاید؛ در این موضوع کسی حاضر نشد استعفا دهد یا عذرخواهی کند.

وی ادامه داد: مساله‌ ما در داستان دولت گرانی، مسکن و برنامه‌های مختلف است اما مساله اصلی نظام دیوان سالار کشور است که ۷۰ – ۸۰ سال است تغییر نکرده و باعث شده مردم روز به روز مستضعف‌تر شوند و در مقابل کسانی که به قدرت وصلند برخوردارتر شوند و سازوکارهای اداره کشور است که باید تغییر کند. طرز تفکر مدیران، نوع نگاه آنها در این زمینه مهم است. نحوه حاکمیت در کشور اعمال حاکمیت مردم است اما روز به روز مردم را از میدان خارج کرده‌ایم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما پیش بینی کردیم که دولت را به مردم واگذار کنیم در این راستا اختیارات اجرایی به فرمانداران، بودجه‌های تجمیع شده برای فرمانداری‌ها و اختیار عزل و نصب مدیران برای مردم را پیش بینی کردیم به گونه‌ای که اگر یک سوم مردم از مدیری ناراحت باشند دولت موظف است او را عزل کند. از نظر ما همه شهرستان ها پایتختند و اختیارات هیات وزیران را دارند.

***

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در فرصت ۴ دقیقه ای برای نقد اظهارات دیگر کاندیداها، اظهار کرد: سپردن درمان و حل مسائل امروز به بانیان وضع موجود مانند سپردن درمان مالاریا به دست پشه مالاریاست یا سپردن درمان کرونا به دست ویروس کروناست. آقایان سابقه ۳۰ ساله و ۴۰ ساله ذکر می‌کنند کمترین فردی که در حوزه‌های موجود نقش آفرین بوده من هستم که به عنوان نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی فعالیت کردم. رهبری اختیار فوق‌العاده به دولت داده‌اند، اما دولت فرصت مذاکره را از بین برد کدام دولت اختیاری که در مذاکره مستقیم با آمریکا را داشته تجربه کرده؟

وی اضافه کرد: روندها ۴۰ – ۵۰ ساله و مشکلات ساختاری است. جوانان، زنان و فناوران کنار گذاشته شده‌اند و راه‌حل امروز تغییر نسل سیاستمداران است تا از وضع موجود خارج شویم. دغدغه مردم این است که چرا مسائل حل نمی‌شود و مزمن می‌ماند؛ زیرا عده‌ای با پرت کردن حواس‌ها به جای جراحی و برداشتن تومور کار دیگری می‌کنند.

وی یادآور شد: دولت‌ها ضد مردمی، ریاستی و متعلق به یک طبقه خاص و فرزندانشان شده است و تبارگرایی، قومیت‌گرایی و حزب‌بازی به وجود آمده است؛ مردم این را می‌بینند و ناراحت هستند.

وی با بیان این‌که ۲۰ برنامه و۲۰ پروژه را طراحی کرده اظهار کرد: راهش آمدن جوانان و تغییر مدل حکمرانی است، جوانان پای کار هستند آنها سواد و تجربه آموخته‌اند و می‌توانند این کار را انجام دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین