کد خبر: ۷۱۳۴۴
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۳
در نشست خبری سخنگوی دولت مطرح شد؛

احمدی‌نژاد برای حضور در مراسم آیت‌الله توسلی وقت نداشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: الهام سخنگوی دولت،‌ در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران با ابراز تاسف از درگذشت آیت‌الله توسلی گفت: ما از این اتفاق متاثریم و تسلیت گفته‌ایم و می‌گوییم؛ چهره‌ای كه یاد و خاطره امام(ره) را برای ما تداعی كند، گرامی‌ و چون امام ماندنی است، آن چه متصل به امام است جاودانه خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، الهام تصریح كرد: امام زنده است و هر كسی كه در مسیر و مشی امام(ره) قدم بردارد نیز زنده است.

سخنگوی دولت افزود: گرفتاری‌های رییس‌جمهور در حدی است كه معمولا برای شركت در این مجالس وقت آن‌چنانی ندارد؛ چنان كه كم می‌شود رییس‌جمهور در این {مجالس} شركت كند.

سخنگوی دولت همچنین در رابطه با پرونده هسته ای گفت: ما دلیلی برای ادامه بحث هسته‌یی نداریم و موضوع هسته‌یی را تمام شده می‌دانیم.

غلامحسین الهام افزود: جمهوری اسلامی ایران خرسند است كه در این مسیر اعتبار نهادهای حقوقی بین‌المللی در برابر این زورگویی‌ها و فشارهای سیاسی تثبیت شد.

وی افزود: باقی ماندن پرونده ایران در شورای امنیت غیرقانونی، غیر حقوقی و بر خلاف منشور این سازمان است و باید این پرونده در این شورا متوقف و سریعا به آژانس برگردانده شود. ادامه این پرونده در شورای امنیت موجب بی‌اعتبار شدن این شورا خواهد بود.

سخنگوی دولت با اشاره به مثبت بودن گزارش البرادعی در مورد فعالیت‌های هسته‌یی ایران در پاسخ به سوالی درباره نیازبه ادامه مذاكرات ایران با گروه 1+5 گفت: ما دلیلی برای ادامه بحث هسته‌یی نداریم و موضوع هسته‌یی را تمام شده می‌دانیم.

سخنگوی دولت در مورد آمادگی دولت برای برگزاری انتخاباتی بی‌طرفانه در 24 اسفند گفت: دولت صددرصد برای برگزاری انتخابات آماده است و صددرصد نیز بی‌طرف است و تلاش برای انجام یك انتخابات قانونمند، پرشور دارد.

الهام ادامه داد: نتیجه انتخابات هرچه باشد برای دولت به عنوان رای ملت محترم است. دولت هیچ انگیزه‌ای برای مداخله در امر انتخابات نداشته و ندارد.

الهام همچنین در پاسخ به سوالی در مورد بنزین سفر و ارائه بنزین آزاد در ایام نوروز و ادامه آن در طول سال گفت: سیاستی كه در مورد بنزین اتخاذ شده است، برای تسهیل سفر‌های نوروزی بوده و شما خود می‌دانید كه در سال گذشته در ایام نوروز سهمیه‌بندی بنزین وجود نداشت و ایام نوروز نیز فصل خوبی است كه مردم به مناطق مختلف كشور سفر كنند و ما نمی‌خواهیم كه مردم در طول ایام نوروز معطل شده و دچار مشكلی شوند؛ لذا این برنامه در جهت ایجاد امنیت خاطر برای سفر‌ها اتخاذ شده است.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر معرفی مرد شماره یك هسته‌یی از سوی برخی رسانه‌ها گفت: پیروزی ایجاد شده در مورد موضوع هسته‌یی مرهون استقامت و اراده ملت ماست و این پیروزی متعلق به ملت است و این دولت مفتخر است كه خدمتگزار چنین مردم با اراده‌ا است؛ بنابراین اصل این پیروزی متعلق به ملت ایران است و این در تاریخ ثبت خواهد شد و در تاریخ آینده كشور تثبیت می‌شود.

الهام ادامه داد: ملت ما در سایه رهبری حركت می‌كند و این توفیق متعلق به این ملت با اراده، مستحكم و با انسجام است كه تحت هدایت یك رهبری آگاه حركت كرده است، بنابراین هیچ شخص یا اشخاصی در این موضوع یا مورد نباید به این عنوان تبلیغ كنند؛ چراكه این پیروزی متعلق به ملت ایران است و دولت نیز نماینده این ملت با اراده است. دولت مفتخر است كه در این عرصه به وظایف سیاسی و حقوقی خود عمل كرده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سفر رییس‌جمهور به عراق با وجود این‌كه منطقه خضراء در عراق به دلیل اقدامات تروریستی به عنوان منطقه ویژه اعلام شده است گفت: سفر رییس‌جمهور به عراق قطعی است و اطلاعات مربوط به آن در آستانه سفر اعلام خواهد شد و در واقع جزئیات آن را در موقع ضروری اعلام خواهیم كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین