کد خبر: ۷۱۳۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

اختلافات ادامه دار در جریان اصولگرا /شورای وحدت و شورای ائتلاف به لیست مشترک نرسیدند

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: با توجه به آخرین صحبتی که با حداد عادل داشتم لیست واحدی از طرف شورای وحدت و شورای ائتلاف برای انتخابات شوراها منتشر نخواهد شد.
اختلافات ادامه دار در جریان اصولگرا /شورای وحدت و شورای ائتلاف به لیست مشترک نرسیدند
آفتاب‌‌نیوز :

منوچهر متکی در نشست خبری درباره شرایط انتخابات پیش رو گفت: مردم مجدداً در دولت نهم به آینده امیدوار شدند. امروز مردم ما ناراحت و خواهان تغییر هستند. مردم در اوج فساد و پلشتی و حرام‌خواری، پاکدستی را طلب می‌کنند. آیت‌الله رئیسی به دلیل ساده زیستی و پاکدستی‌اش مطلوب مردم است.

وی افزود: رئیسی از گذشته تاکنون تغییری نکرده و کماکان روحیات عدالت‌خواهانه و ضد فساد خود را حفظ کرده‌ است. شورای وحدت از ابتدا از آیت‌الله رئیسی حمایت کرد و به او باور داشت. ما از اول تاکید داشتیم که گزینه قطعی ما رئیسی است ولی عده‌ای به دروغ می‌گفتند ما به دنبال حمایت از لاریجانی هستیم. حمایتی که هم اکنون از رئیسی شکل گرفته است، حمایت از پاکدستی در دولت است.

متکی در خصوص لیست شورای شهر منتشر شده توسط شورای وحدت اصولگرایان گفت: ما به دنبال این بودیم که لیست مشترکی با شورای ائتلاف تشکیل دهیم ولی این اتفاق نیفتاد. متاسفانه هم‌اکنون ما با دو لیست به استقبال انتخابات می‌رویم. ما از جوانان از بانوان و از کارگران نمایندگانی در این لیست داریم. در انتخابات میان دوره مجلس خبرگان هم، ما از کاندیداهای مورد اتفاق جامعتین حمایت می‌کنیم. در انتخابات میان دوره مجلس هم ما از سردار کوثری حمایت می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخاباتی شورای وحدت تصریح کرد: شورای وحدت در شورای شهر استان‌ها دخالتی نمی‌کند و کار را به خود آن‌ها سپرده است. حجت‌الاسلام سعدی و آیت‌الله اعرافی دو کاندیدای جامعتین برای انتخابات مجلس خبرگان هستند و نفر سوم هم در چند روز آینده مشخص می‌شود. سردار طلایی در لیست شورای وحدت برای شورای شهر حضور دارد و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته مشکلاتی که برای او به وجود آمده بود برطرف شد.

متکی در خصوص مواضع شورای وحدت در انتخابات پیش‌رو اذعان کرد: شورای وحدت از ماه‌ها قبل به عنوان اولین مجموعه سیاسی، آیت‌الله رئیسی را به عنوان کاندیدای اصلح مطرح کرد. رئیسی دو روز پیش در دانشگاه تهران از زحمات شورای وحدت در انتخابات قدردانی کرد و ما هم از این لطف او تشکر می‌کنیم. متاسفانه در اقدامی اشتباه شورای ائتلاف از سیاست اشتراک صفر با شورای وحدت حمایت کرد؛ با توجه به شرایط موجود من به طور قطع احتمال یکی شدن این دو لیست را رد می‌کنم.

متکی در پاسخ به این پرسش که «آیا طی روزهای باقی مانده تا انتخابات احتمال ارائه لیست مشترک با ائتلاف وجود دارد؟» گفت: با توجه به آخرین صحبتی که با آقای حداد عادل داشتم و توضیحات ایشان از شرایط لیست شورا ائتلاف این احتمال نزدیک به صفر است و لیست واحدی از طرف شورای وحدت و شورای ائتلاف منتشر نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین