کد خبر: ۷۱۳۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

آمار جهانی همه گیری کرونا/ انگلیس و ایتالیا با بالاترین شمار قربانیان در قاره سبز

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۷۶ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۲۷۲ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۸۱۹ هزار و ۶۵۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.
آمار جهانی همه گیری کرونا/ انگلیس و ایتالیا با بالاترین شمار قربانیان در قاره سبز
آفتاب‌‌نیوز :

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۱۶۰ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۶۶۱ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۳۴.۳ میلیون مبتلا و بیش از ۶۱۴ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۲۹.۵ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۷.۴ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۴۸۷ هزار و هند با بیش از ۳۷۴ هزار جانباخته بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

پس از آن‌ها نیز کشورهای مکزیک و پرو بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده‌اند. تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در مکزیک تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار و در پرو نیز بیش از ۱۸۸ هزار نفر اعلام شده است.

همچنین انگلیس در بین کشورهای اروپایی با گذشتن از آمار بیش از ۱۲۷ هزار و ۹۰۴ قربانی تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در قاره سبز داشته است به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا از ۱۲۷ هزار نفر عبور کرده است و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.

پس از این کشورها، روسیه نیز بیش از ۱۲۶ هزار، فرانسه بیش از ۱۱۰ هزار و کلمبیا نیز بیش از ۹۵ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

به علاوه آلمان با بیش از ۹۰ هزار، آرژانتین با بیش از ۸۵ هزار، ایران با بیش از ۸۲ هزار، اسپانیا با بیش از ۸۰ هزار، لهستان با بیش از ۷۴ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۷ هزار، اندونزی با بیش از ۵۲ هزار، اوکراین با بیش از ۵۱ هزار، ترکیه نیز با بیش از ۴۸ هزار جانباخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید-۱۹را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۳۴ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۱۵۸ مبتلا، ۶۱۵ هزار و ۵۳ قربانی

۲.هند: ۲۹ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۴۱۰ مبتلا، ۳۷۴ هزار و ۳۰۵ قربانی

۳. برزیل: ۱۷ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۹۹۶ مبتلا، ۴۸۷ هزار و ۴۷۶ قربانی

۴. فرانسه: پنج میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۶۵ مبتلا، ۱۱۰ هزار و ۴۲۰ قربانی

۵. ترکیه: پنج میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۴۷ مبتلا، ۴۸ هزار و ۷۲۱ قربانی

۶. روسیه: پنج میلیون و ۲۰۸ هزار و ۶۸۷ مبتلا، ۱۲۶ هزار و ۴۳۰ قربانی

۷. انگلیس: چهار میلیون و ۵۶۵ هزار و ۸۱۳ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۹۰۴ قربانی

۸. ایتالیا: چهار میلیون و ۲۴۴ هزار و ۸۷۲ مبتلا، ۱۲۷ هزار و دو قربانی

۹.آرژانتین: چهار میلیون و ۱۲۴ هزار و ۱۹۰ مبتلا، ۸۵ هزار و ۳۴۳ قربانی

۱۰. کلمبیا: سه میلیون و ۷۵۳ هزار و ۲۲۴ مبتلا، ۹۵ هزار و ۷۷۸ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۸ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس، ایتالیا، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا، آلمان، ایران، لهستان، مکزیک، اوکراین، پرو، اندونزی، آفریقای جنوبی، هلند، جمهوری چک، شیلی، کانادا، فیلیپین،عراق، سوئد، رومانی و بلژیک نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین