کد خبر: ۷۱۳۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

پامپئو: با دولت بایدن، آمریکا به سال‌های ضعف دوره اوباما بازمی‌گردد

وزیر امور خارجه دوره ترامپ در مصاحبه‌ای درباره نشست بایدن با رهبران جهان در نشست گروه هفت و آنچه از نشست رئیس جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین انتظار میرود، صحبت کرد.
پامپئو: با دولت بایدن، آمریکا به سال‌های ضعف دوره اوباما بازمی‌گردد
آفتاب‌‌نیوز :

مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز ساندی گفت، زمانی که شنید دولت بایدن درباره "بازگرداندن ایالات متحده" صحبت میکند، او تاکید کرد که آنها درباره بازگرداندن ایالات متحده به سالهای دولت اوباما حرف میزنند که "آمریکا ضعیف بود."

کریس والاس، مجری فاکس نیوز از پامپئو خواست تا به مصاحبه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه کنونی آمریکا که اندکی پیش از آن پخش شد واکنش نشان دهد و بعد پامپئو گفت که دولت بایدن دارد ایالات متحده را به سمت سالهای حضور اوباما میبرد.

پامپئو گفت: خب به طور کلی وقتی شنیدم این دولت درباره بازگرداندن آمریکا صحبت میکند، در واقع درباره بازگرداندن به چیزی حرف میزند که باراک اوباما برای هشت سال انجام داد و آمریکا ضعیف بود.

او افزود: ممکن است ما مورد پسند واقع بشویم... خیلی از مردم درباره اینکه چقدر اوقات خوشی را در جی ۷ گذراندند، صحبت میکنند، همه رئیس جمهور بایدن را دوست دارند. آنچه اهمیت دارد، این نیست که آنها آمریکا را دوست دارند، بلکه این است که آنها به ما احترام بگذارند و اینکه ما نتایج خوبی برای مردم آمریکا داشته باشیم. ما باید روی چیزهایی تمرکز کنیم که بیشتر برای آمریکا اهمیت دارد.

پامپئو در ادامه با ابراز نگرانی درباره بحث تغییر اقلیمی که در صدر دستورکار گروه ۷ قرار داشت، گفت سیاستهایی نظیر توافق سبز جدید زندگی را برای آمریکایی‌ها بهتر نمی‌کند.

در ادامه این مصاحبه، مایک پامپئو تاکید کرد که چگونه بایدن ۱۰ هزار شغل را با خط لوله کی‌استون ایکس.ال در آمریکا از بین برد اما اجازه داد تا روند ساخت خط لوله روسی نورد استریم ۲ ادامه یابد. شرکت تی.سی انرژی که مالک خط لوله کی‌استون ایکس.ال است، در روزهای اخیر از لغو این پروژه خبر داد.

پامپئو گفت: آنها به خط لوله روسی که قلب زیرساخت انرژی اروپا را تهدید میکند، اجازه کار دادند و البته میتوانیم به حملات سایبری علیه خط لوله کلونیال هم اشاره کنیم. رئیس جمهور ترامپ و تیم ما درباره اینکه واکنش ما به حملات سایبری چه خواهد بود، خیلی شفاف بودیم. ما تغییر کردیم. این یک ایده کاملا مسخره است اما ما قوانینی که به ما اجازه میدهند تا به این حملات واکنش نشان دهیم، تغییر دادیم. امیدوارم دولت بایدن از ابزارهایی که ما فراهم کردیم، استفاده کند.

پیشتر همچنین شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد که لابی‌گرهای خط لوله نورد استریم به جلب حمایت برای نامزدی بلینکن برای پست وزارت خارجه آمریکا کمک کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین