کد خبر: ۷۱۳۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

سرنوشت نتانیاهو چه می‌شود؟

با پایان ۱۲ سال حکومت بنیامین نتانیاهو و تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی با ریاست نفتالی بنت سوالاتی درباره سرنوشت نتانیاهو در رابطه با پرونده‌های فساد پیش می‌آید.
سرنوشت نتانیاهو چه می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری آناتولی، یکشنبه کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) به دولت ائتلافی نفتالی بنت، رهبر حزب "یمینا" و یائیر لاپید، رهبر حزب "آینده‌ای هست" رأی اعتماد داد و به این ترتیب ۱۲ سال حکومت بنیامین نتانیاهو به پایان رسید. اکنون نتانیاهو رهبر حزب لیکود و رهبر مخالفان است و این سوال مطرح است که سرنوشت رکورد دار نخست وزیری در اسرائیل چه می‌شود؟

پرونده‌های فساد
به گفته امجد العمری، روزنامه‌ نگار متخصص امور اسرائیل، برکناری نتانیاهو ابعاد جدیدی در عرصه سیاسی این رژیم خواهد داشت. عدم حضور نتانیاهو در کرسی نخست وزیری او را از کارشکنی در محاکمه‌اش در پرونده‌های فساد منع نخواهد کرد.

نتانیاهو از ۲۰۲۰ در سه پرونده فساد به اتهام گرفتن رشوه، خیانت در امانت و حیله گری محاکمه می‌شود اما او تمام این اتهامات را رد کرده است.

این روزنامه نگار نوشت: نتانیاهو در طول سال‌های گذشته از پستش برای کارشکنی در محاکمه استفاده کرد و از شرایط به دلیل کرونا بهره برداری کرد. اما اکنون محاکمه وی در پرونده‌های فساد سرعت خواهد گرفت. او اکنون تنها یک عضو کنست است که هیچ قدرت سیاسی ندارد.

نتانیاهو با موانع داخلی در سطح ائتلاف‌ها با احزاب راست گرا یا در سطح حزب لیکود روبرو خواهد شد. او با رقابت شدیدی در حزب لیکود مواجه است. افرادی هستند که برای سرنگونی او تلاش می‌کنند که از جمله مهم ترین آن‌ها یسرائیل کاتس(وزیر دارایی دولت سابق) و نیر برکات، رئیس سابق شهرداری قدس هستند.

نتانیاهو طی جلسه روز یکشنبه کنست اعلام کرد که به حیات سیاسی ادامه می‌دهد و برای سرنگونی دولت بنت-لاپید در سریع ترین زمان ممکن تلاش خواهد کرد.

العمری گفت که آینده سیاسی نتانیاهو با تسریع در محاکمه‌اش در بوته آزمون قرار گرفته است.

شکست دولت جدید
اما عادل شدید، کارشناس امور رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو تلاش خواهد کرد تا به مرحله‌ای نرسد که در آن به دلیل پرونده‌های فساد بازداشت شود. عدم بازداشت او ایجاب می‌کند که نتانیاهو در انتخابات آتی از طریق به شکست کشاندن و سرنگونی دولت کنونی به پست نخست وزیری بازگردد. نتانیاهو قبلا هم رهبر مخالفان و کارشناس امور سیاسی بوده و از این مهارت در راه رسیدن به اهدافش استفاده خواهد کرد.

وی گفت: دولت کنونی بسیار شکننده است چراکه شامل لیست‌های متناقضی است که تنها وجه اشتراکشان رهایی از دست نتانیاهو است. در صورتی که نتانیاهو در سرنگونی دولت کنونی موفق شود و انتخابات زودهنگام برگزار شود در تشکیل دولت موفق خواهد شد اما تمام گزینه‌ها وارد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین