کد خبر: ۷۱۳۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

دو کلاهبردار اینستاگرامی در دام پلیس فتا

رئیس پلیس فتای استان زنجان، از شناسایی و دستگیری شخصی که با ایجاد صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش انگشتر و زیورآلات اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد و گفت: مطمئن‌ترین راه برای خرید زیورآلات با ارزش، خرید حضوری و پرداخت وجه در محل است.
دو کلاهبردار اینستاگرامی در دام پلیس فتا
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در رابطه با ماجرای دستگیری کلاهبرداری از طریق صفحه اینستاگرامی فروش زیورآلات، اظهار کرد: یکی از شهروندان زنجانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد، اخیراً از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرامی اقدام به خرید انگشتر و واریز وجه به عنوان بیعانه کرده و پس از واریز وجه به حساب درج‌کننده آگهی، فروشنده گوشی همراه خودش را خاموش کرده بود، به همین خاطر مراتب به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی، دو نفر متهم به‌ هویت‌های معلوم در استان زنجان شناسایی شده و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شدند، افزود: کلاهبرداران به همراه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم، ضمن انتقال به پلیس فتای استان زنجان برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب زنجان معرفی شدند.

این مسئول انتظامی با بیان این‌که متهمان در اظهارات خود به کلاهبرداری از ۲۰ نفر به میزان تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال با این شگرد در سراسر کشور اعتراف کردند، تصریح کرد: از هموطنان درخواست می‌کنیم فریب تبلیغات اغواکننده و قیمت پایین کالاها در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و حتی‌الامکان اجناس با ارزش را به صورت حضوری خریداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه اخذ بیعانه در خرید و فروش اجناس، یک ترفند قدیمی بوده که توسط کلاهبرداران سایبری نیز به کار برده می‌شود، گفت: از کاربران درخواست می‌شود قبل از واریز وجه، از صحت و سقم و اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

آدینه‌لو خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین