کد خبر: ۷۱۳۶۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۵

خبرگزاری اصولگرا: در برخی کشورها، رأی ندهی باید پول بدهی!

یک خبرگزاری اصولگرا نوشته است که "در ۲۵ کشور جهان شرکت در انتخابات، اجباری است! در ۱۱ کشور نیز اگر شهروندی در انتخابات رأی ندهد، مجازات می‌شود؛ از جریمه نقدی تا محرومیت از حقوق شهروندی."
خبرگزاری اصولگرا: در برخی کشورها، رأی ندهی باید پول بدهی!
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فارس نوشته است: کدام کشورها رأی‌گیری اجباری دارند؟ کشورهای دیکتاتوری؟ کشورهای بی‌نام‌ و نشان؟ خیر. کشورهایی بزرگ و کوچک از قاره‌های مختلف جهان در این فهرست قرار دارند؛ از استرالیا و بلژیک و برزیل تا سنگاپور و کنگو و اروگوئه و پرو.

در یکی از ایالت‌های کشور سوئیس نیز شرکت در انتخابات اجباری است. ۱۴ کشور هم هستند که قوانینی برای رأی‌گیری اجباری دارند ولی معمولاً آن را اجرا نمی‌کنند یا در برخی دوره‌ها آن را اجرا نمی‌کنند؛ از جمله مصر، لیبی، مکزیک و تایلند. حالا در کشورهایی که شرکت‌ نکردن در انتخابات، جریمه دارد چه جریمه‌هایی دارد؟ بخشی از مهم‌ترین جریمه‌های انتخاباتی در این کشورها را در ادامه بخوانید.

در برخی کشورهای جهان از اروپا گرفته تا آمریکای جنوبی، رأی‌ ندادن تخلف محسوب می‌شود و مجازات قانونی در پی دارد

در سنگاپور هر کسی در انتخابات ریاست‌ جمهوری شرکت نکند، حق رأی او برای همیشه باطل می‌شود و برای کسب دوباره این حق باید برود دادگاه و سند و مدرک بیاورد و توضیح بدهد که دلیل غیبتش موجه بوده و از این حرف‌ها. در بلژیک هم بیش‌از ۱۰۰ سال است که هرکسی رأی ندهد، جریمه می‌شود. چقدر؟ دفعه اول ۲۵ تا ۵۰ یورو و دفعات بعد از ۵۰ تا ۱۲۵ یورو. اگر این پول را ندهد، چه می‌شود؟ می‌رود زندان. اگر هم شهروندی ۴ دوره در انتخابات شرکت نکند به مدت ۱۰ سال از حق رأی محروم می‌شود و نمی‌تواند استخدام دولت شود و همچنین نمی‌تواند هیچ نوع امتیاز یا کمکی از دولت دریافت کند.

در اغلب این کشورها حق رأی تبدیل به وظیفه شهروندی برای شرکت در انتخابات شده است و خوب یا بد، دلیلش تلاش برای افزایش مشارکت شهروندان در مسائل سیاسی و برنامه‌های کلان اجتماعی و فرهنگی است. برخی از این کشورها نیز تند رفته‌اند و برخی تعدیل کرده‌اند رأی اجباری را. در استرالیا شرکت‌ نکردن در انتخابات، جریمه نقدی دارد و در برزیل، محرومیت از خدمات اجتماعی از جمله دریافت گذرنامه. در یونان نیز طبق قانون بدون رأی‌ دادن از گواهینامه و گذرنامه خبری نیست. در پرو که وضعیت پیچیده‌تر است و هر کاری بخواهی انجام بدهی و با دولت سروکار داشته باشی، باید کارت حاوی مُهر شرکت در انتخابات را نشان بدهی. البته در بولیوی است که شرایط حادتر است و اگر رأی ندهی، نمی‌توانی پولت را از حساب بانکی‌ات برداری!

جالب این‌جاست که در اغلب این کشورها اگر در روز رأی‌گیری مسافرت خارج از کشور باشی یا بیمار باشی یا دلیل موجهی داشته باشی، می‌توانی رأی ندهی ولی بلژیکی‌ها عذر و بهانه نمی‌پذیرند و اگر مسافرت خارج هم باشی باید بروی سفارت رأی بدهی. خلاصه این‌که از یک رأی هم نمی‌گذرند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
1
بسه .....................................................................................................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
2
چقدر پرداخت کنیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
1
از اینجا هم قراره پول در بیارید؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین