کد خبر: ۷۱۳۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۲

عارضه‌ای شایع اما درمان پذیر

به گفته متخصصان چشم پزشکی، بسیاری از افراد میانسال در آمریکا به دلیل ابتلا به عارضه آب مروارید با مشکل بینایی مواجه می شوند و این درحالیست که این عارضه به آسانی قابل درمان است.
عارضه‌ای شایع اما درمان پذیر
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر "وید بلک استون" چشم پزشک در دانشگاه آلاباما در این باره می گوید: نیمی از مردم آمریکا تا سن ۸۰ سالگی یا دچار آب مروارید شده اند یا تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

به گفته این پزشک، میانگین سن شروع آب مروارید ناشی از افزایش سن، ۴۰ تا ۵۰ سال است اما اکثر مردم از آن زمان تا سال ها بعد هنوز مشکلات بینایی جدی در رابطه با این عارضه را تجربه نمی کنند. میانگین سنی جراحی آب مروارید ۷۳ تا ۷۵ سال است.

آب مروارید نوعی پروتئین است که لنز چشم را کدر یا رنگی می کند و باعث اختلال در بینایی می شود. این عارضه می تواند در یک یا هر دو چشم رخ دهد و علت آن ناشناخته است. اغلب، مراحل اولیه عارضه آب مروارید با افزایش احتمال اختلال نزدیک بینی همراه است که با عینک اصلاح می شود. با پیشرفت عارضه آب مروارید، دید در شب بدتر شده و رنگ ها مات تر به نظر می رسند.

این چشم پزشک افزود: تاری دید مشکل اصلی است اگرچه ممکن است به چند شکل مختلف ظاهر شود. اولین موردی که بیشتر افراد مبتلا به آب مروارید متوجه آن می شوند تابش خیره کننده است. نور به آب مروارید برخورد می کند، پراکنده می شود و دیدن آن را دشوار می کند و افراد بیشتر هنگام رانندگی در شب و به دلیل تابش خیره کننده چراغ های جلو شکایت دارند. مشکل شایع بعدی خواندن سخت مطالب چاپی یا دیدن تصاویر کوچک است.

به گزارش هلث دی نیوز، علائم اولیه آب مروارید ممکن است با استفاده از عینک، روشنایی بیشتر، عینک آفتابی ضد تابش خیره کننده یا لنزهای ذره بینی بهبود یابد. اگر این اقدامات کمکی نکند جراحی تنها درمان موثر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین