کد خبر: ۷۱۳۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
نگاهی به اخبار روزنامه های جهان

ترس جهان از چین!

نگاه اغلب رسانه‌های جهان به همایش رهبران پیمان ناتو و تصمیمی است که درباره چین گرفته‌اند. رهبران کشورهای عضو ناتو بر این باورند که باید از رشد اقتصادی کشور چین جلوگیری شود.
ترس جهان از چین!
آفتاب‌‌نیوز :

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

برخی اخبار امروز (۲۴ خردادماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ «گاردین»، روزنامه انگلیسی با عنوان «همایش ناتو» نوشته است: برای نخستین بار ناتویی‌ها، نشستند و پذیرفتند که چین خطری برای امنیت آنها است. نخستین بار بود که رهبران کشورها، نیاز به مراقبت از رشد قدرت چین را حس کردند و به این نتیجه رسیدند که باید پاسخ این رشد را داد. ناتو در سال ۱۹۴۹ در آغاز جنگ سرد برای مقابله با اتحاد شوروی، شکل گرفت. در این مدت، چین کمتر در برابر ناتو، قد راست کرده بود. امروز اما جو بایدن می‌گوید باید در برابر سیستم خودکامه و رشد سریع اقتصادی و نظامی آن، ایستاد.

_ «نیویورک تایمز» نیز در گزارشی با عنوان «چین و نیروی نظامی» درباره همایش رهبران پیمان ناتو نوشته است: در همایش ناتو، رهبران کشورها با اشاره به بلندپروازی‌های چین، روسیه را تهدیدی برای خود خواندند. این در حالی است که آنها چین را ستیزه‌جویی خواندند که در حال عرض اندام است. ناتو می‌گوید: چین دارد به سرعت نیروی نظامی خود را تقویت می‌کند و گسترش می‌دهد. با این همه رهبران گروه هفت درباره مسائل مهم به توافق نرسیده‌اند.

_ «له رپوبلیکا»، روزنامه ایتالیایی در گزارشی با عنوان «این پایان نیست»، نوشته است: انگلیس قصد داشت به بسیاری از محدودیت‌ها به سبب شیوع کرونا، پایان ببخشد. اما گسترش گونه تازه کرونا سبب شد تا بوریس جانسون، نخست وزیر آن کشور، این محدودیت‌ها را یک ماه دیگر، اعمال کند. قرار بود بیست و یک ژوئن، روز رهایی از کووید_۱۹ اعلام شود، که البته چنین نشد.

_ «ال پائیس»، روزنامه اسپانیایی درباره دولت تازه در تل آویو نوشته است: رهبران فلسطینی می‌گویند، این دولت تازه به همان بدی دولت پیشین است. هنگامی که ناتنیاهو از قدرت به زیر کشیده شد، نقطه پایانی بر طولانی‌ترین عمر دولت در آن کشور نهاده شد؛ یعنی ۱۲ سال حکومت. فلسطینیان و اسرائیلی‌های زیر سی سال، بیشتر زندگی خود را با نخست وزیری ناتنیاهو، گذراندند. او ۴۶ سال داشت که در سال ۱۹۹۶ نخست وزیر شد.

* از حاشیه خبرها:

«ال پائیس»، روزنامه اسپانیایی در گزارشی با عنوان «جنگل شفابخش» نوشته است: یک گیاه‌شناس، مهم ترین گیاهان و نباتات را در طول نیم قرن گذشته شناسایی و در یک مستند تصویری نشان داده است. زمینه‌های پژوهش این مستند با عنوان «جنگل شفابخش»، جنگل‌های آمازون است. پژوهشی که از دهه چهل میلادی آغاز شد و نشان می‌دهد که چگونه بومیان در آیین‌های سنتی از گیاهان به عنوان دارو استفاده می‌کنند. این پژوهشگر بیش از ۲۴ هزار گونه گیاه از جمله ۳۰۰ گونه ناشناخته برای دانش بشری را شناسایی و ارائه داده است. گیاهانی با داروهایی که اکنون به جهان داروها، راه یافته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
1
1
اروپا و آمریکا که همه جهان نیستند!!!!چین مثل استخوان توگلو بعضی کشورهاست.........
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین