کد خبر: ۷۱۳۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

این ۹ میوه کم‌قند را بدون نگرانی بخورید

درست است که میوه برای بدن ضروری و لازم است و دارای فیبر و آنتی اکسیدان است، ولی اگر ندانیم هر میوه‌ای تا چه حد قند دارد و آن را بدون اندازه مصرف کنیم نه تنها وزنمان کم نمی‌شود بلکه اضافه وزن هم پیدا می‌کنیم.
این ۹ میوه کم‌قند را بدون نگرانی بخورید
آفتاب‌‌نیوز :

در رژیم‌های لاغری برخی از افراد، میوه‌ها نقش پررنگی دارند. درست است که میوه برای بدن ضروری و لازم است و دارای فیبر و آنتی اکسیدان است، ولی اگر ندانیم هر میوه‌ای تا چه حد قند دارد و آن را بدون اندازه مصرف کنیم نه تنها وزنمان کم نمی‌شود بلکه اضافه وزن هم پیدا می‌کنیم.

خوردن میوه به علت وجود فیبر، آنتی‌اکسیدان و دیگر خواص طبیعی آن همیشه مفید است اما دقت کنید که تنها انواع خاصی از میوه‌ها را بدون نگرانی از میزان قند آنها می‌توانید مصرف کنید، بخصوص اگر مبتلا به دیابت باشید:

تمشک: هر فنجان تمشک تنها ۵ گرم قند دارد. تمشک سرشار از فیبر است و مصرف آن به احساس سیری طولانی مدت و جلوگیری از اضافه وزن کمک می‌کند.

توت فرنگی: اگرچه طعم شیرینی دارد ولی بسیار کم قند است. یک فنجان توت فرنگی خام تنها ۷ گرم شکر دارد و بیش از ۱۰۰ درصد میزان نیاز روزانه شما به ویتامین ث را تامین می‌کند.

کیوی: غنی از ویتامین ث و کم قند است. هر یک کیلو کیوی تنها ۶ گرم قند به بدن شما می‌رساند. شما می‌توانید کیوی را در تمام طول سال در فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید.

گریپ‌فروت: یکی از میوه‌های خانواده مرکبات است و در هر نیمی از آن تنها ۹ گرم شکر وجود دارد. شما می‌توانید گریپ فروت را با خیال راحت در وعده صبحانه میل کنید.

آووکادو: یک عدد آووکادوی خام تنها یک گرم شکر دارد. چربی‌های سالم موجود در این میوه، به احساس سیری طولانی مدت کمک می‌کنند.

هندوانه: این میوه تابستانه در هر فنجان ۱۰ گرم شکر دارد. شما می‌توانید با مصرف هندوانه، مقادیر زیادی آهن به بدن برسانید.

خربزه: سرشار از ویتامین آ است. یک فنجان خربزه خردشده حاوی کمتر از ۱۳ گرم قند است. البته قند این میوه از سایر میوه‌ها کمی بیشتر است.

پرتقال: یک میان وعده شیرین بدون کالری و شکر و سرشار از ویتامین ث است. یک پرتقال معمولی کمتر از ۱۲ گرم قند و فقط ۷۰ کالری دارد.

هلو: هر یک عدد هلوی متوسط کمتر از ۱۳ گرم شکر دارد و یک گزینه عالی برای کسانی است که از دیابت رنج می‌برند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین