کد خبر: ۷۱۳۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۱

ورشکستی 140 شرکت نوشابه‌سازی به دلیل عوارض دولتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر كل مجمع صنایع غذایی كشور گفت: امسال 140 شركت نوشابه سازی بعلت عوارض بالا از جمله 10 درصد عوارض بالای دولت ورشكست شده‌اند. 

«محمد حسینی» در حاشیه نخستین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی‌ها، مكمل‌ها و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران افزود: نباید در مصرف هر چیزی زیاده‌روی كرد و معتقدیم مصرف هر چیز در حد معین، برای سلامتی مضر نیست.

وی اظهارداشت: طبق تحقیقات یك نهاد بین المللی نوشابه مضر نیست و اگر برای تامین قند مورد نیاز بدن مصرف شود بسیار مفید است و لذا باید برای این مهم بر اساس مطالعات علمی پیش رفت.

حسینی آمریكا و كشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس را بیشترین مصرف كننده نوشابه‌های گازدار در دنیا معرفی كرد و گفت: مصرف نوشابه های گازدار این روزها 35 درصد كاهش پیدا كرده است.

دبیر كل مجمع صنایع غذایی كشور با بیان كاهش تولید نوشابه های گازدار گفت: 70 درصد تولید نوشابه های گازدار بدلیل 10 درصد عوارض دولت و فروش برنده‌های تجاری نوشابه ها به دیگر كشورها پایین آمده است و ما امسال نمی توانیم صادارت در این زمینه به خارج داشته باشیم.

وی اضافه كرد: امسال 140 شركت نوشابه سازی بعلت عوارض بالا از جمله 10 درصد عوارض بالای دولت ورشكست شده اند.

دبیر كل مجمع صنایع غذایی كشور درباره علت كاهش صادرات محصولات غذایی از جمله نوشیدنی ها گفت: علت كاهش صادرات بسته بندی آن نیست بلكه ضعف در بازاریابی بدلیل هزینه های بالای تبلیغات و بازاریابی در جهان است و لذا یك عزم جدی برای این امر می طلبد.

وی همچینین وضع شیر در كشور را نامناسب ارزیابی كرد و گفت: موضوع شیر قیمت شیر است كه دولت قیمت خرید ما از دامدار را 290 تومان در هر كیلو تعیین كرده است و لذا هیچ دامداری راضی به فروش شیر به صنایع لبنی بر اساس قیمت مصوب شورای اقتصاد نیست و دامداران شیر را به قیمت 380 تومان به ما می دهند كه باعث ركود صنعت شیر در كشور شده است.

دبیر كل مجمع صنایع غذایی كشور درباره مقدار مصرف نوشیدنی در كشور گفت: بدلیل اینكه تعریف خاصی از نوشیدنی نداریم لذا نمی توانیم آمار خاصی از مصرف سایر نوشیدنی های غیر گازدار بدهیم .

حسینی گفت: در فرهنگ سازی در زمینه استفاده از نوشیدنی ها باید بر اساس مطالب علمی پیش رفت و به فرهنگ سازی در زمینه مصرف و استفاده از نوشیدنی های گیاهی بدلیل مزایای آن توجه كرد.

وی ادامه داد: نباید به مردم بگوییم چه بخورند و چه نخورند و به آنها جنبه منفی ارائه دهیم و لذا باید مردم را شاد كرد كه یكی از این راه ها خوردن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین