کد خبر: ۷۱۴۰۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

نامه‌ همتی به آنهایی که نمی‌خواهند رای بدهند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نامه‌ای خطاب به مردم نوشت: اگر قدرتمندان متوجه شوند با کمترین رای می‌توانند در قدرت بمانند دیگر هرگز برای رای دادن شما احترام قائل نخواهند شد و یاد می‌گیرند با کمترین رای و بیشترین زور بر شما حکومت کنند.
نامه‌ همتی به آنهایی که نمی‌خواهند رای بدهند
آفتاب‌‌نیوز :

متن کامل این نامه با عنوان «نامه‌ای به ایران» به شرح زیر است:

«مردم ایران
سلام
من عبدالناصر همتی فرزند ایران، یکی از شما و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هستم و این نامه را در آخرین لحظات مبارزات انتخاباتی خطاب به تک تک شما می‌نویسم.

در ۲۴ ساعت آینده مهلت تبلیغات انتخاباتی تمام می‌شود و به دور از هیجان این فرد فرد شما در خانه و خانواده‌ها هستید که فکر می‌کنید و تصمیم می‌گیرید و سرنوشت ما را تعیین می‌کنید.

گاه فقط حتی یک رای؛ آری یک رای می‌تواند سرنوشت یک ملت را نه برای چهار سال بلکه برای چهل سال آینده تعیین کند.

اغراق نمی‌کنم و دروغ نمی‌گویم. شما در مناظره‌های تلویزیونی دیدید که من وعده‌ی غیرقابل عملی ندادم. چون نمی‌خواهم به شما دروغ بگویم. الان هم دروغ نمی‌گویم حتی یک رای شما نوجوان رای‌اولی یا بانوی خانه‌دار یا کارمند و کارگر عزیز می‌تواند سرنوشت ایران را تغییر دهد. روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ تنها روزی است که همه ما برابریم. رای روستانشین دورترین استان ایران یا رای شهروندان پایتخت برابر است. رای بی‌قدرتان با رای قدرتمندان برابر است. من نامزد ریاست‌جمهوری شده‌ام تا این برابری حفظ شود. دروغ‌هایی که به شما می‌گویند رئیس‌جمهور تعیین شده است را باور نکنید.

دروغ‌هایی که به شما می‌گویند همه از فلان نامزد حمایت می‌کنند را باور نکنید.

دروغ‌هایی که به شما می‌گویند چه رای بدهید و چه رای ندهید فلان نامزد رئیس‌جمهور می‌شود را باور نکنید.

دروغ‌هایی که به شما می‌گویند رئیس‌جمهور هیچ قدرتی ندارد و هیچ کاری نمی‌تواند بکند را باور نکنید.

مردم عزیز ایران

سال‌های ۸۴ تا ۹۲ را از یاد نبرید. سال‌هایی که بنای ظالمانه‌ترین تحریم‌ها علیه ایران گذشته شد را از یاد نبرید. سال‌هایی که همه جناح‌های سیاسی به جان هم افتادند را از یاد نبرید. سال‌هایی که بهترین جوانان ایران آسیب دیدند را از یاد نبرید. سال‌هایی که همه از رای دادن پشیمان شده بودند را از یاد نبرید. سال‌هایی که همه دنبال‌ رای‌های گمشده خود می‌گشتند را هم از یاد نبرید.

ما می‌توانیم معترض باشیم اما منفعل نباشیم، ما می‌توانیم از دولت‌های قبل ناراضی باشیم، اما قهر نکنیم، نتیجه قهر شما پیروزی نیست، شکست است. با رای ندادن شما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. افرادی با کمترین آرا می‌توانند رئیس‌جمهور شوند و مثل یک رئیس‌جمهور با رای بالا بر شما حکومت کنند. هر کسی که از حق رای خود صرف‌نظر کند در واقع به همان کسانی رای داده است که از دست آنها عصبانی است.

هر کسی که از حق رای خود صرف‌نظر کند به کسانی رای داده است که می‌گویند رای مردم اهمیتی ندارد.

هر کسی که از حق رای خود صرف‌نظر کند به کسانی رای داده است که می‌خواهند یک دولت ضعیف در ایران به قدرت برسد تا بتوانند ایران را به عقب بازگردانند و به هر بهانه‌ای از ایران باج بگیرند.

مردم عزیز ایران

می‌دانم که از دست سیاستمداران عصبانی هستید. من با زبان سیاست با شما حرف نمی‌زنم. من با زبان قدرت با شما حرف نمی‌زنم. من قدرتم را از شما می‌گیرم. من آمده‌ام که از دولت، سیاست‌زدایی کنم. من آمده‌ام که صدای سومی باشم میان این جناح و آن جناح. من آمده‌ام که یک دولت کارآمد بسازم که شایسته‌ی یک ملت روزآمد باشد. شما حق دارید بدون تحریم، بدون کمبود، بدون رکود،‌ بدون توهین،‌ بدون تحقیر زندگی کنید.

شما حق دارید در رفاه، با آزادی، با عدالت، با احترام و با شادی زندگی کنید.

فکر نکنید اگر رای ندهید سیاست‌بازان دست از سر شما بر می‌دارند! سیاست‌بازان از رای ندادن شما خوشحال می‌شوند چون هر کس را می‌خواهند به قدرت می‌رسانند و انتخابات را به انتصابات بدل می‌کنند. آنان قدرت را از قدرتمندان می‌گیرند نه از شهروندان.

عزیزان من

من کار خودم را کرده‌ام. در برابر نامزد قدرتمندان، نامزد شهروندان شدم و در اوج ناامیدی تلاش کردم روزنه‌ای به امید باز کنم. اکنون نوبت شماست. رای شما به من باعث افتخار من است. از یک رای تا میلیون‌ها رای‌تان را بر دیده می‌گذارم و می‌بوسم و سوگند می‌خورم به تک تک آرای شما وفادار باشم و هر هفته و هر ماه و هر سال صادقانه با شما حرف بزنم و گزارش پیشرفت‌ها و موانع و راه‌حل‌ها را بدهم. اما آنچه از رای به من مهمتر است اصل رای دادن شماست. اگر رای ندهید اساس جمهوریت در خطر قرار می‌گیرد. اگر رای ندهید حق تعیین سرنوشت خود را به کسانی واگذار کرده‌اید که می‌خواهند برای شما رئیس‌جمهور انتخاب کنند.

اگر قدرتمندان متوجه شوند با کمترین رای می‌توانند در قدرت بمانند دیگر هرگز برای رای دادن شما احترام قائل نخواهند شد و یاد می‌گیرند با کمترین رای و بیشترین زور بر شما حکومت کنند.

من عبدالناصر همتی جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در خانه نمی‌مانم، شما هم در خانه نمانید. کنار من باشید. هر یک نفر شما با ده نفر پای صندوق رای بیایید. مطمئن باشید که در انتخابات با رای‌دهندگان بالا پیروزی از آن ماست.
ما می‌توانیم... ما با هم می‌توانیم

عبدالناصر همتی- فرزند ایران»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
4
عجب منطقی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
1
4
درود برهمتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
1
4
درود بر همتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
1
1
تو بیا بی صدا به من رای بده.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین