کد خبر: ۷۱۴۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲

درگیری بین خبرنگاران و عکاسان روس و آمریکایی

یکی از خبرنگاران کاخ سفید امروز (چهارشنبه) گزارش داد، درگیری بین خبرنگاران و عکاسان روس و آمریکایی در آغاز نشست رهبران این دو کشور در ژنو، بی‌نظم‌ترین و آشفته‌ترین اتفاقی بود که وی در یک دهه پیش شاهد آن بوده است.
درگیری بین خبرنگاران و عکاسان روس و آمریکایی
آفتاب‌‌نیوز :

"آنیتا کومار"، خبرنگار پایگاه پلیتیکو گفت: کشمکش و مشاجره خبرنگاران و عکاسان بی‌نظم‌ترین و آشفته‌ترین اتفاقی بود که در ۹ سال گذشته در نشستی در سطح روسای جمهوری دیده شده است.

خبرنگاران یکدیگر را هل می‌دادند، به یکدیگر تنه می‌زند و با فریاد به یکدیگر می‌گفتند"حرکت کن" اما هیچ کس کاری انجام نمی‌داد. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش تنها این درگیری خبرنگاران در مقابل چشمانشان را تماشا می‌کردند. در حقیقت آنها با تماشای این صحنه سرگرم شده بودند. در یک لحظه بایدن خم شد و با مترجمش صحبت کرد و خندید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: چند دقیقه بعد، نیروهای امنیتی روسیه طناب قرمز را کشیدند و خبرنگاران را از این دو رئیس جمهوری جدا کردند.

کومار در ادامه گفت: نیروهای امنیتی روسیه بر سر خبرنگاران فریاد می‌زدند که از اتاق بیرون بروند و شروع به هل دادن خبرنگاران کردند. خبرنگاران و مقامات کاخ سفید نیز در مقابل فریاد می‌زدند که نیروهای امنیتی روسیه نباید به آنها دست بزنند. چندین بار مرا هل دادند و نزدیک بود زمین بخورم.

این در حالی است که اکنون چشم تمام جهان به ویلا لا گرانژ واقع در ژنو دوخته شده است؛ جایی که پوتین و بایدن برای نخستین بار در دوره ریاست جمهوری بایدن به صورت رو در رو با یکدیگر دیدار می‌کنند و این انتظار می‌رود که این دو رهبر جهان به زمینه مشترکی درخصوص برخی از مسائل مهم جهان برسند و تنش‌ها در روابط دوجانبه را کاهش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین