کد خبر: ۷۱۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۶
نوبخت در جمع خبرنگاران:

بايد به حرف‌های بي‌ربط البرادعي توجه داشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیركل حزب اعتدال و توسعه با اشاره به گزارش اخیر البرادعی گفت: دوستانی كه این مساله را جشن بزرگ گرفته‌اند، باید به حرف‌های بی‌ربط البرادعی توجه داشته باشند و نسبت به آن‌ها نیز انتقاد كنند.

دکتر محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران در عین حال با مثبت ارزیابی كردن برخی نكات گزارش البرادعی اظهار كرد: این‌كه در این گزارش آمده ایران با آژانس همكاری كامل را داشته از نكات مثبت این گزارش است ولی در این گزارش به برخی نكات منفی اشاره شده و البرادعی تصریح كرده كه مسائل مختلفی باقیمانده و هنوز نمی‌توان به ایران اعتماد كرد و در این گزارش بر تعلیق غنی‌سازی تصریح شده است.

نوبخت افزود: البته در گزارش البرادعی آمده است كه جمهوری اسلامی ایران نهایت شفاف‌سازی را داشته است. با وجود این گزارش نباید برخی از دوستان نسبت به نكات منفی گزارش البرادعی بی‌توجه باشند و باید نسبت به آن‌ها انتقاد شود. در بخشی از این گزارش اعلام شده كه ایران باید به اجرای قطعنامه‌ها بپردازد، این در حالی است كه معتقدیم كه این مساله حق ماست تا به انرژی هسته‌یی صلح‌آمیز دست پیدا كنیم.

نوبخت خاطرنشان كرد: باید وزارت خارجه در برابر ادعاهای غیرعادلانه بیانیه صادر و آن‌ها را محكوم كند، شاید خود غربی‌ها هم از این‌كه ایران با وجود این گزارش جشن گرفته است، بهت‌زده شده‌اند.

وی معتقد است: مسوولان ایرانی باید به شفاف‌سازی خود نسبت به مساله هسته‌یی ادامه بدهند ولی نباید در خصوص این گونه اقدامات جشن بگیرند.

نوبخت در پاسخ به این سوال كه اتحاد گروه‌ها و جریان‌ها و اتحاد ملی چه تاثیری بر روند تغییر موضع غربی‌ها نسبت به پرونده هسته‌یی ایران داشت، خاطرنشان كرد: وقتی اجماع جهانی در حال شكل‌گیری است و قدرت‌های بزرگ به دنبال ترغیب دشمنان علیه ما هستند، ما باید اتحاد ملی داشته باشیم. متاسفانه خیلی‌ها به خوبی از این توصیه بهره نبرده‌اند.

نوبخت با تاكید بر این‌كه " انتخابات یكی از نمادهای اتحاد ملی است" خاطرنشان كرد: در انتخابات می‌توانیم آشتی و همگرایی را بیشتر كنیم و اگر این اتفاق نیفتد شرایطی به وجود می‌آید كه تخریب‌ها و توهین‌ها بیشتر شود.

وی درباره نحوه حضور حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌كه " در حال جمع‌بندی نهایی هستیم" ادامه داد: تعدادی از داوطلبان ما تایید شده‌اند و برخی نیز تایید نشده‌اند و تلاش می‌كنیم تا عده‌ای از نیروهای زبده خود را به مردم معرفی كنیم.

دبیركل حزب اعتدال و توسعه با تاكید بر این‌كه " حزب اعتدال و توسعه تا امروز با هیچ جریانی ائتلاف نداشته است" خاطرنشان كرد: تلاش ما آن است كه از نیروهای زبده خودمان استفاده كنیم، ولی این مساله به این معنا نیست كه از شخصیت‌های شایسته سایر جناح‌ها استفاده نكنیم. ما هم از نیروهای حزب اعتدال و توسعه و هم سایر شخصیت‌ها برای معرفی در انتخابات استفاده خواهیم كرد.

نوبخت افزود: حزب اعتدال و توسعه توانایی آن‌كه در تمام حوزه‌ها كاندیدا معرفی كند را ندارد، چون در برخی از حوزه‌ها كاندیداهای ما تایید نشده‌اند و كاندیدا نداریم و امیدواریم تا با تایید از سوی شورای نگهبان به نتیجه مطلوبی برسیم. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین