کد خبر: ۷۱۴۱۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
باید میزان مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانیم

علی مطهری: احتمال دارد انتخابات به دور دوم کشیده شود

نماینده تهران در مجلس دهم در این باره که پیش بینی شما از مشارکت چقدر است؟ تصریح کرد: نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.
علی مطهری: احتمال دارد انتخابات به دور دوم کشیده شود
آفتاب‌‌نیوز :

علی مطهری، نایب رئیس مجلس دهم گفت: راه دیگری جز صندوق رأی برای اصلاح امور وجود ندارد چون همه ما معتقدیم که اصل نظام باید حفظ شود و هیچ کس به دنبال این نیست که بخواهد با شورش، اعتراض خودش را اعلام کند.

علی مطهری، نماینده ادوار مجلس درباره ضرورت رای دادن و مشارکت مردم در این دوره از انتخابات، به خبرآنلاین گفت: مشارکت بالای مردم در این انتخابات دو اثر مثبت دارد؛ نخست اینکه پیام مهمی برای دنیای غرب و همسایگان ما خواهد داشت. به بیان دیگر پیامی برای دنیا دارد و یقینا در رفع سریع‌تر تحریم ها و احیاء برجام مؤثر خواهد بود.

وی افزود: دوم اینکه اگر مردم به طور گسترده شرکت کنند و به ویژه آن قشر خاموش یا به اصطلاح قشر خاکستری، به طور فعال در انتخابات حضور داشته باشند، برنامه‌ریزی انجام شده توسط برخی از محافل برای انتخابات بهم می‌ریزد چرا که آن محافل می‌خواستند از قبل رئیس جمهور انتخاب شده باشد، از این رو بسیاری از رقبا را حذف کردند تا شخص خاصی رأی آورد.

او افزود: در صورت مشارکت بالای مردم، احتمال دارد انتخابات به دور دوم کشیده شود. در دور دوم هم احتمال پیروزی یک شخص دیگر قوی‌تر است. بنابراین به نظر من اگر مردم به طور فعال در این انتخابات با وجود همه گلایه‌هایی که دارند شرکت کنند بهتر از شرکت نکردنشان است. معتقدم باید از هر فرصت و روزنه‌ای استفاده کرد.

مطهری ادامه داد: ما قبول داریم که این انتخابات دچار کاستی‌هایی است و یک انتخابات ایده آل نیست، حتی ظلم‌هایی به برخی از کاندیداها روا شد اما راه اصلاح و جبران آن، شرکت نکردن در انتخابات نیست. از این رو ما باید در انتخابات شرکت کنیم و برنامه ریزی آن کسانی را که به دنبال حذف مردم و جمهوریت این نظام بودند برهم بزنیم و بعدا به سراغ حل مشکل شورای نگهبان و مشکلاتی که برای انتخابات به وجود آورد برویم.

این چهره سیاسی با تاکید براینکه صندوق رای، تنها راه مردم برای حل مشکل است، عنوان کرد: راه دیگری برای اصلاح امور وجود ندارد چون همه ما معتقدیم که اصل نظام باید حفظ شود و هیچ کس به دنبال این نیست که بخواهد با شورش، اعتراض خودش را اعلام کند و یا بخواهد با قیام و شورش، وضعیت را تغییر دهد. این اصلا به صلاح نیست و تنها راه اصلاح امور صندوق رای است.

مطهری با تاکید براینکه باید از همین روزنه ای که از انتخابات آزاد باقی مانده است، استفاده کنیم، گفت: انشاءالله که نتیجه خواهیم گرفت. اگر قشر خاموش و خاکستری در انتخابات حضور پیدا کنند و به آقای همتی رای دهند این احتمال وجود دارد که انتخابات به دور دوم کشیده شود و در دور دوم بسیاری از مردم وارد خواهند شد، در نتیجه احتمال در هم ریختن برنامه آن عده‌ای که می‌خواهند برای مردم تعیین تکلیف کنند وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در این باره که پیش بینی شما از مشارکت چقدر است؟ تصریح کرد: نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.

او در پاسخ به این سوال که فکر می کنید فضای کشور انتخاباتی شده و احتمال بالا رفتن مشارکت وجود دارد؟، تاکید کرد: من فکر می‌کنم میزان مشارکت بالای ۵۰ درصد است اما باید آن را به بالای ۶۰ درصد برسانیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم، چون هر چه میزان مشارکت بالاتر باشد درصد رأی آن کاندیدای مورد نظر کمتر می‌شود و در عین حال درصد رأی طرف مقابل افزایش پیدا می‌کند و احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود بیشتر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
1
0
اگر مشارکت 60 درصد بود به دور دوم میره اگر 50 درصد بود رییسی برنده است واگر 70 درصد مشارکت بود همتی برنده میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
یعنی سی درصد مرفه و بی درد است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
3
1
چرا فکر کردین هر چی درصد شرکت بالا بره رای همفکر شما بالا میره
به نظرم با همین تناسب رای اضافه بشه
امیدوارم مشارکت بالاتر از ۶۰ درصد بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
1
1
آقای مطهری شما نماینده مردم بودید یک بار ااز مردم دفاع نکردید از افراد خاص دفاع می کردید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین