کد خبر: ۷۱۴۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

پیشبینی آب‌وهوا در مناطق مختلف ایران/ احتمال طوفان و گرد و خاک در زابل

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
پیشبینی آب‌وهوا در مناطق مختلف ایران/ احتمال طوفان و گرد و خاک در زابل
آفتاب‌‌نیوز :

کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف را خواهیم داشت. در این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب احتمال بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز و فردا با توجه به شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش بین چهار تا شش درجه را خواهد داشت. از امروز تا روز دوشنبه در شرق و جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را پیش بینی می‌کنیم. به ویژه در منطقه زابل که احتمال طوفان و گرد و خاک هم وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز و فردا در استان‌های ایلام، خوزستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، قم، مرکزی، همدان، اصفهان، یزد و جنوب سمنان در ساعت‌های بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش خواهد داشت که در برخی از این مناطق سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا نیز خواهد شد. آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز امروز مواج خواهند بود. همچنین امروز و فردا دریای خزر هم مواج خواهد شد. شرق دریای عمان هم هفنه آینده همچنان مواج خواهد بود.

رفیعی در خصوص آخرین وضع جوی پایتخت گفت: در تهران هم امروز آسمان صاف است که گاهی با وزش باد همراه خواهد بود. حداکثر دما امروز در تهران به سی و هشت درجه بالای صفر خواهد رسید و حداقل دما هم پیش بینی می‌کنیم فردا به بیست و شش درجه بالای صفر برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین