کد خبر: ۷۱۴۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

کیفیت هوای تهران در شرایط « قابل‌ قبول»

کیفیت هوای تهران امروز جمعه در بیشتر مناطق کیفیت هوا به‌دلیل وزش باد موثر و کاهش تردد خودروها در محدوده « قابل‌ قبول» قرار دارد.
کیفیت هوای تهران در شرایط « قابل‌ قبول»
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: وزش باد موثر در طول روز ادامه دارد و از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌شود اما باوجود این افزایش دما و حضور عوامل کافی سبب تولید آلاینده ازن خواهد شد و به‌تبع آن در برخی ساعات بعد ازظهر احتمال برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای از مناطق وجود دارد.

از سویی دیگر کاهش تندی باد تا اواخر وقت امروز همراه با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

با افزایش تدریجی تندی باد تا صبح فردا (۲۹ خرداد) پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل می‌شود و کیفیت هوا در محدوده‌ قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. در طی روز نیز وزش باد موثر از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند اما احتمال کاهش کیفیت هوا به‌دلیل تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن وجود دارد.

بر اساس این گزارش باتداوم ناپایداری جوی و وزش باد تا ساعات پایانی فردا برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۱۱۴ و آلاینده شاخص ازن در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۷۸ در شرایط قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین