کد خبر: ۷۱۴۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹

نیمی از تلفات حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی است

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از مراجعه ۳۹۵ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان در دو ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: سقوط از بلندی بیشترین سهم را در آمار تلفات حوادث کار دارد، به طوری که نیمی از تلفات حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی است.
نیمی از تلفات حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی است
آفتاب‌‌نیوز :

علی سلیمانپور اظهار کرد: آمار قرباینان تصادفات در در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵.۴ درصد و نسبت به ماه پیش از آن (فروردین ماه) ۵.۵ درصد بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه در دو ماهه ابتدایی امسال ۱۴۸ نفر در حوادث رانندگی جان باختند، گفت: این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۱۸ نفر بود و به نظر می رسد محدودیت‌های کرونایی در سال گذشته، کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی را در پی داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه از کل تلفات حوادث رانندگی در دو ماهه امسال، ۳۱ نفر زن و ۱۱۷ نفر مرد بوده اند، گفت: در دو ماهه ابتدایی امسال ۳ هزار و ۴۷۲ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۹۲۷ نفر زن و دوهزار و ۵۴۵ نفر مرد بوده اند.

وی همچنین اعلام کرد: در دو ماهه ابتدایی سال جاری ۲۱ نفر در حوداث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سلیمانپور با اشاره به اینکه تلفات حوادث کار در دو ماهه ابتدایی سال قبل ۱۲ نفر و همگی مرد بودند، افزود: کل تلفات حوادث کار در این مدت ۲۱ نفر و همگی مرد بودند.

وی سقوط از بلندی را دارای بیشترین سهم در آمار تلفات حوادث کار دانست و گفت: نزدیک به نیمی از تلفات حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی است، به طوری که در دو ماهه ابتدایی امسال نیز ۱۲ نفر از قربانیان حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده اند که ۵۷ درصد کل تلفات را در بر می گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان، مدیرکل پزشکی قانونی استان افزود: پس از سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت با ۶ فوتی، ۲۸ درصد از کل تلفات حوادث کار را به خود اختصاص داده و در رتبه دوم دلایل مرگ در حوادث کار قرار دارد.

سلیمانپور از افزایش ۲۴.۲ درصدی مراجعه مصدومان حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان در دو ماهه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مدت ۳۹۵ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۳۶ نفر آنان زن و ۳۵۹ نفر آنان مرد بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین