کد خبر: ۷۱۴۵۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

آمار جهانی همه گیری کرونا/ شمار قربانیان در برزیل از ۵۰۰ هزار نفر گذشت

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۷۸ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۱۸۱ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۸۷۵ هزار و ۶۵۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.
آمار جهانی همه گیری کرونا/ شمار قربانیان در برزیل از ۵۰۰ هزار نفر گذشت
آفتاب‌‌نیوز :

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۱۶۳ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۴۱۱ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۳۴.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۶۱۷ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۲۹.۸ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۷.۸ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۰۰ هزار و هند با بیش از ۳۸۶ هزار جانباخته بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

پس از آن‌ها نیز کشورهای مکزیک و پرو بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده‌اند. تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در مکزیک تاکنون بیش از ۲۳۱ هزار و در پرو نیز بیش از ۱۹۰ هزار نفر اعلام شده است.

همچنین روسیه در بین کشورهای اروپایی با گذشتن از آمار ۱۲۸ هزار قربانی تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در قاره سبز داشته است. پس از آن نیز انگلیس با آمار ۱۲۷ هزار و ۹۷۰ هزار قربانی در جایگاه دوم تلفات کرونا در اروپا قرار گرفت.

همچنین کشورهای ایتالیا ۱۲۷ هزار و ۲۵۳، فرانسه بیش از ۱۱۰ هزار و کلمبیا نیز بیش از ۹۹ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

به علاوه آلمان با بیش از ۹۰ هزار، آرژانتین با بیش از ۸۸ هزار، ایران با بیش از ۸۲ هزار، اسپانیا با بیش از ۸۰ هزار، لهستان با بیش از ۷۴ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۸ هزار، اندونزی با بیش از ۵۴ هزار، اوکراین با بیش از ۵۱ هزار، ترکیه نیز با بیش از ۴۹ هزار جانباخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید-۱۹را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۳۴ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۷۱۲ مبتلا، ۶۱۷ هزار و ۸۳ قربانی

۲.هند: ۲۹ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۹۶۵ مبتلا، ۳۸۶ هزار و ۷۴۰ قربانی

۳. برزیل: ۱۷ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۷۵۰ مبتلا، ۵۰۰ هزار و ۸۶۸ قربانی

۴. فرانسه: پنج میلیون و ۷۵۵ هزار و ۴۹۶ مبتلا، ۱۱۰ هزار و ۷۲۴ قربانی

۵. ترکیه: پنج میلیون و ۳۶۵ هزار و ۲۰۸ مبتلا، ۴۹ هزار و ۱۲۲ قربانی

۶. روسیه: پنج میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۱۵ مبتلا، ۱۲۸ هزار و ۹۱۱ قربانی

۷. انگلیس: چهار میلیون و ۶۲۰ هزار و ۹۶۸ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۹۷۰ قربانی

۸. آرژانتین: چهار میلیون و ۲۵۸ هزار و ۳۹۴ مبتلا، ۸۸ هزار و ۷۴۲ قربانی

۹. ایتالیا: چهار میلیون و ۲۵۲ هزار و ۹۵ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۲۵۳ قربانی

۱۰. کلمبیا: سه میلیون و ۹۱۷ هزار و ۳۴۸ مبتلا، ۹۹ هزار و ۳۳۵ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۸ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس، آرژانتین، ایتالیا، کلمبیا، اسپانیا، آلمان، ایران، لهستان، مکزیک، اوکراین، پرو، اندونزی، آفریقای جنوبی، هلند، جمهوری چک، شیلی، کانادا، فیلیپین،عراق، سوئد، رومانی و بلژیک نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین