کد خبر: ۷۱۴۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۹
درایتی:

عده‌ای خود را برتر از ملت می‌دانند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت تاکید کرد: «عده‌ای تصور می‌کنند باید به جای مردم تصمیم بگیرند و خود را برتر از مردم می‌دانند».

مصطفی درایتی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در پاسخ به اظهارات یکی از مجریان انتخابات مجلس هشتم مبنی بر اینکه "خروجی مردم در نبود نظارت، بنی‌صدر بود"، گفت:«آنچه که به عقیده من از این جمله به ذهن متبادر می‌شود این است که عده‌ای تصور می‌کنند وظیفه دارند برای مردم و به جای مردم تصمیم بگیرند».

وی اضافه کرد: «اگر به فرض، مردم در جایی به خطا بروند، یقینا خطای آنها کمتر از خطای عده معدودی خواهد بود که می‌خواهند به جای مردم تصمیم‌گیری کنند».

درایتی تاکید کرد: «اگر مردم در جایی به خطا می‌روند هزینه‌اش را هم خودشان می‌پردازند ولی اگر قرار باشد عده معدودی خطا کنند، هزینه‌اش را کل مردم باید بپردازند و این بدون تردید با عقل و شرع مطابقت ندارد».

وی با اشاره به اینکه در موضوع بنی‌صدر، حضرت‌ امام‌(ره) خود شاهد و ناظر قضایا بودند، گفت: «امام با اینکه در برخی موارد، دیدگاه‌هایی داشتند که شاید مخالف نگاه ملت بود، اما چون رأی مردم آن‌گونه اراده کرده بود، سکوت کردند و تا زمانی که موضوع از سوی مجلس منتخب ملت پیگیری نشد، امام هیچ مخالفتی که با دولت بنی‌صدر نکردند، حتی تا آخرین لحظات عمر آن دولت، از آن حمایت هم کردند».

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در ادامه تاکید کرد: «اظهارنظرهای گاه و بیگاه حضرت امام درباره مسایل مختلف نه به دلیل این بود که دیدگاه خود را برتر از مردم بدانند بلکه تنها به این دلیل بود که مردم به ایشان اعتماد داشتند و سخن ایشان برایشان حجت بود».

وی افزود: «متاسفانه این روزها، عده‌ای به تصور اینکه باید مراقب مردم باشند تا به خطا نروند، مسیر خطاهای بزرگتری را باز و هموار می‌کنند و این بدون شک برای مردم و نظام هزینه‌های جدی خواهد داشت».

درایتی با تاکید بر اینکه "این روند نه یک روند عقلایی و نه یک روند شرعی و حقوقی است"، تصریح کرد: «کسانی که معتقدند چنین صلاحیتی را دارند که به جای مردم تصمیم بگیرند، باید به این رجوع کنند که آیا اساسا مردم چنین مسئولیتی را به آنها واگذار کرده‌اند یا خیر!»

وی در پایان تاکید کرد: «آنچه متاسفانه در این سال‌ها، در روندهای نظارتی در کشور به چشم می‌خورد، ناشی از این پس‌زمینه ذهنی آقایان است که خود  و ایده و تفکر خود را برتر از ملت می‌دانند و تصور می‌کنند که باید به جای مردم فکر کرده و راه اشتباهات را بر مردم ببندند». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۸۶/۱۲/۰۸
0
0
سوال؟
آيا دوم خردادي ها نيز در زمان قدرت به جاي مردم وامام ورهبرو..........فكر نمي كردند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین