کد خبر: ۷۱۴۶۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲

شاخص‌ترین چهره‌های سیاسی که به رییس جمهور منتخب تبریک گفتند؟

داده کاوی ایرنا از شبکه‌های اجتماعی نشان داد، پیروزی سیدابراهیم رئیسی از چند ساعت پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و شمار زیادی از سیاسیون داخلی و خارجی به رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران تبریک گفتند.
شاخص‌ترین چهره‌های سیاسی که به رییس جمهور منتخب تبریک گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

با پیروزی سیدابراهیم رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، شمار زیادی از سیاسیون داخلی و خارجی انتخاب وی از سوی مردم را تبریک گفتند.حسن روحانی، سیدحسن نصرالله، مولوی عبدالحمید، ولادیمیر پوتین، رجب طیب اردوغان و هر ۶ رقیب انتخاباتی رئیسی به همراه سیدحسن خمینی، علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف از جمله افرادی بودند که تبریک آنها بازتاب بیشتری در فضای کانال های تلگرامی و توییتر فارسی پیدا کرد.

در ادامه این گزارش که با رصد بیش از ۱۰۰ پست تلگرامی پربازدید و ۱۰۰ توییت پرلایک در توییتر فارسی تهیه و تنظیم شده، پربازدیدترین پیام های تبریک به رییس جمهور منتخب در فضای مجازی مورد واکاوی قرار گرفته است:

حسن روحانی از جمله نخستین افرادی بود که برای تبریک پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری در محل حوزه ریاست قوه قضاییه حضور یافت. در این دیدار دو طرف درباره مسایلی از جمله مشارکت پرشور مردم در انتخابات و تاثیر آن بر اقتدار هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی گفتگو کردند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با انتشار تصویری از سید ابراهیم رئیسی و مقام معظم رهبری نوشت: سَلَامٌ عَلَیٰ إِبْرَاهِیمَ

مولوی عبدالحمید مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با صدور اطلاعیه‌ای پیروزی سیدابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت. در متن این پیام آمده است: انتخاب حضرتعالی به‌عنوان رییس‌جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را به رهبر معظم انقلاب، حضرتعالی و ملت عزیز ایران تبریک می‌گویم.

عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان در حساب توییتری خود نوشت: پیروزی برادرم ابراهیم رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبرک می‌گویم. مشتاقانه منتظر همکاری با او برای تقویت بیشتر روابط برادرانه و صلح، پیشرفت و رفاه منطقه‌ای هستم.

علی لاریجانی نیز در حساب توییتری خود با انتشار نامه ای، پیروزی سیدابراهیم رئیسی را در انتخابات تبریک گفت.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در پیام تبریکی خطاب به سید ابراهیم رئیسی نوشت : جناب آقای سید ابراهیم رئیسی گرامی، رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران؛ مراتب تبریکات صمیمی را به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید. روابط میان کشورهایمان به طور سنتی از خصلت دوستانه و حسن همجواری برخوردار می باشد. امیدوارم که فعالیت جنابعالی در این سمت عالی به توسعه روز افزون همکاری دو جانبه سازنده در زمینه های مختلف و همچنین تعامل مشارکتی در امور بین‌الملل مساعدت خواهد نمود. این موضوع کاملاً پاسخگوی منافع ملت‌های روسیه و ایران می باشد و در مسیر تحکیم امنیت و ثبات منطقه ای پیش می‌رود. برای جنابعالی موفقیت و نیز سلامت و بهزیستی را آرزو می نمایم. با عرض احترام، ولادیمیر پوتین

همچنین، خبرگزاری امارات متحده عربی از پیام تبریک مقامات بلندپایه اماراتی برای پیروزی سیدابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر داد. امیر و مقامات ارشد کویت نیز پیروزی رئیسی را تبریک گفتند.

عبدالناصر همتی، نامزد و رقیب سید ابراهیم رئیسی در رقابت های انتخاباتی امسال نیز، در ساعات اولیه روز شنبه ۲۹ خرداد ماه انتخاب رئیسی را به‌عنوان سیزدهمین رئیس جمهور ایران را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام و توییتر تبریک گفت.

به جز همتی دیگر رقبای انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی از جمله امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محسن رضایی، سعید جلیلی و علیرضا زاکانی در پیام های جداگانه ای موفقیت وی را در حساب های توییتری خود تبریک گفتند:

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی : بنده به سهم خود حضور حماسی و اقتدارآفرین را به رهبر معظم انقلاب اسلامی که با بیانات هدایتگر خود در آستانه انتخابات، راه را بر همگان آشکار کرد تبریک و تهنیت می‌گویم و ضمن حمایت از رأی مردم، به برگزیده ملت، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض می‌کنم.

سعید جلیلی : بسم الله الرحمن الرحیم برادر گرامی حجه الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی رئیس جمهور محترم منتخب دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران صمیمانه پیروزی جنابعالی را در جلب اعتماد ملت ایران با کسب اکثریت آراء تبریک می گویم.

محسن رضایی : حضور حماسی ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد را به محضر مقام معظم رهبری، آحاد ملت موقعیت شناس ایران و رییس جمهور منتخب ملت، تبریک عرض می کنم. ان شاالله انتخاب قاطع برادر ارجمندم آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی، نویدبخش استقرار دولت قوی و مردمی برای حل مشکلات کشور است.

علیرضا زاکانی: اینجانب ضمن تبریک این حماسه ملی به رهبرعزیزتر از جانم،مردم وفادار و صبورایران اسلامی و نیز آیت الله رییسی منتخب گرامی ملت و تشکر از همه دست اندرکاران انتخابات، امیدوارم از هم اکنون، ثانیه‌ها و دقایق منتخبین خصوصا رییس‌جمهور منتخب با توکل بر خداوند متعال صرف تکمیل برنامه ریزی ها برای تشکیل دولتی قوی، فسادستیز، جوانگرا، تحولخواه، عدالت طلب و بر محور شایستگان و متوجه نسبت به محرومان جامعه شود و همه گروهها، افراد و موثرین اجتماعی و سیاسی کشور را به مساعدت، کمک و یاری به منتخب ملت فرا می خوانم.

محسن مهرعلیزاده نیز خارج از صفحات مجازی و در پیامی خطاب به آیت‌الله سید ابراهیم رییسی نوشت: موفقیت جنابعالی در رقابت‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک عرض می‌کنم.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه پیروزی رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران تبریک گفت.

سید حسن خمینی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی هم در پیامی پیروزی حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت. پیام سید حسن خمینی بدین شرح است: به دست آوردن اعتماد بخش بزرگی از مردم و کسب عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران را به جنابعالی تبریک می گویم. بی تردید ایستادن در مسند خدمتگزاری به مردم شریف و نظام اسلامی مسئولیت سنگینی است که تنها با لطف خدا و همدلی بیشتر و استعانت از فکر و توان همگانی به بهترین نحو تحقق خواهد پذیرفت. امیدوارم در این کسوت جدید شاهد موفقیت شما و ارتقاء سطح زندگی عمومی در همه حوزه ها باشیم.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پیامی پیروزی سیدابراهیم رئیسی را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان تبریک گفت.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در یک رشته توییت، ضمن تجلیل از مردم برای حضور در انتخابات، به سید ابراهیم رئیسی تبریک گفت و نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم صدیق ارجمند، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر سید ابراهیم رییسی دام عزه با سلام و عرض تبریک میلاد امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام

 با لطف الهی و هدایت‌های تکلیف‌مدارانه رهبر حکیم انقلاب، ملت سرافراز ایران همچون گذشته افتخار آفریدند و حماسه‌ای دیگر از حضور همگانی خلق کردند. حضور ملت عزیز ایران در انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری، علیرغم نگرانی ها از شیوع‌ بیماری کرونا...

و دلخوری و گلایه‌مندی از ناکارآمدی‌ها به خصوص در مدیریت وضعیت اقتصادی و مهار گرانی، نشانگر هوشمندی و درایت مردم در حفظ سرمایه ملی انتخابات و صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

خداوند متعال را بابت این عنایت بزرگ شاکرم و برپایی جشن ملی انتخابات را به همۀ مردم عزیز ایران و خدمت رهبر معظم انقلاب که اصلی‌ترین پاسدار صیانت از حق مردم در تعیین سرنوشت خود بوده و هستند، صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

همچنین توفیق حضرتعالی در کسب رای اکثریت ملت عظیم‌الشأن ایران را از صمیم قلب تبریک می‌گویم و معتقد هستم که باور راسخ حضرتعالی به پیروی از منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین کارنامۀ درخشان جنابعالی در عدالت‌محوری و حمایت از محرومین و مستضعفین،...

 و توفیقات شما در دستگاه قضا که موجی از امید و رضایت در بین مردم ایجاد کرد و همچنین اعتقاد حضرتعالی به در اولویت قرار دادن شایسته‌سالاری و مقابلۀ ساختاری با فساد،....

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین