کد خبر: ۷۱۴۶۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶

تعداد آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مشهد مشخص شد

فرماندار مشهد تعداد آرای نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مشهد را اعلام کرد.
تعداد آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مشهد مشخص شد
آفتاب‌‌نیوز :

فرماندار مشهد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آرای سید ابراهیم رییسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مشهد ۸۶۶ هزار و ۶۴۷ رای بود.

محمد رضا هاشمی افزود: عبدالناصر همتی توانست در رقابتی تنگاتنگ در مشهد تنها با ۵۳۴ رای بیشتر از امیرحسین قاضی زاده پیشی گرفته و پس از رییسی در دومین کلانشهر کشور دوم شود.

او ادامه داد: تعداد آرای عبدالناصر همتی ۴۹ هزار و ۷۷۵ رای و تعداد آرای امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۴۹ هزار و ۲۴۱ رای بود.

فرماندار مشهد تعداد آرای محسن رضایی را نیز ۴۴ هزار و ۶۲۲ رای عنوان کرد و گفت: نرخ مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مشهد نزدیک به ۴۹ درصد بوده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین دوره انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خرداد ماه در پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار شد.

در مجموع ۱۷ هزار و ۸۶۰ نامزد در خراسان رضوی برای کسب هشت هزار و ۷۳۷ کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا رقابت کردند و سه نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان نیز برای تعیین یک نماینده باقیمانده این استان در این مجلس به رقابت پرداختند.

خراسان رضوی ۶.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که ۵۴ درصد از ۴.۶ میلیون نفر جمعیت واجد شرایط آن در انتخابات ۲۸ خرداد مشارکت داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین