کد خبر: ۷۱۴۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

افزایش آمار ازدواج در دوران کرونا

امام جمعه رفسنجان گفت: به کمک مردم و خیران به ۱۰۰۰ زوج جوان عقد بسته نیازمند تا زمان عید غدیر به میزان ۱۴ میلیون تومان جهیزیه از نوع جنس ایرانی اهدا می‌شود.
افزایش آمار ازدواج در دوران کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان امروز در نشست خبری طرح کوثر غدیر در جمع خبرنگاران گفت: یکی از تهدید‌های که در آینده کشور تاثیر دارد پیر شدن جمعیت است و یکی از سرمایه‌های کشور جمعیت جوان، تحصیل کرده و آماده به کار است که کار‌ها را در زمینه‌های علمی، سیاسی، صنعتی و اقتصادی و فرهنگی باید مدیریت کنند.

او با اشاره به اینکه فرزندآوری و امر ازدواج در ایران دچار مشکلاتی شده است، افزود: از سال ۹۲ تا ۹۹ رشد ازدواج سیر نزولی داشته و سالی ۲۰۰ ازدواج در رفسنجان کمتر داشتیم.

او بیان کرد: در سال ۹۲ آمار ازدواج ۲ هزار و ۸۳۶ و سال ۹۳ آمار ازدواج دو هزار و۶۱۸نفر بوده است که هر سال ۲۰۰ مورد ازدواج کم شده است.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: سال ۹۹ در دوران کرونایی آمار ازدواج ۴۰۰ مورد افزایش داشته است که یکی از عوامل رشد ازدواج در سال ۹۹ که در راستای آن به تعطیلی تالار‌ها انجامید، نشان می‌دهد ازدواج‌های آسان در افزایش آمار ازدواج تاثیر دارد.

امام جمعه رفسنجان با تاکید بر اینکه یکی از عوامل رشد جمعیت صیانت از جمعیت و ازدواج است، گفت: حداقل میزان باروری در کل کشور در سال ۱۳۹۸ مربوط به استان گیلان یک و یک دهم است و حداکثر مربوط به سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۹۸ سه و چهار دهم بوده است.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: طولانی بودن مدت دوران عقد یکی از مشکلات عدم تشکیل خانواده است، برای تسهیل در امر ازدواج کمیته‌های اشتغال، مسکن، تامین جهیزیه تشکیل شد.

او افزود: به کمک مردم و خیران به ۱۰۰۰ زوج جوان عقد بسته نیازمند تا زمان عید غدیر به میزان ۱۴ میلیون تومان جهیزیه از نوع جنس ایرانی اهدا می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین