کد خبر: ۷۱۵۰۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۱
رمان جدید ساراماگو منتشر شد؛

ساراماگو باز هم از مرگ می‌گوید

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «مرگ در فاصله ها» رمان جدید ژوزه ساراماگو نویسنده پرتغالی به زبان انگلیسی منتشر شد. 

به گزارش مهر به نقل از آمازون، این رمان مثل سایر آثار ساراماگو مانند «کوری» و «انجیل به روایت عیسی مسیح» در مورد مرگ نوشته شده است، به طوری که جمله آغازین رمان هم از مرگ می گوید: «مرگ یک روز بدون هشدار از مردم دوری می کند».

در این رمان چنین موضوعی (توقف مرگ) به چالش در میان افراد جامعه می انجامد و کلیه مسائل سیاسی، اقتصادی و حتی اعمال جریان مافیایی کشور را تحت الشعاع قرار می دهد و شهروندان را دچار مشکلاتی باورنکردنی می کند. مردم به جان هم می افتند، به سوی هم شلیک می کنند اما نمی میرند. کلیسا نگران رستاخیز است... تا اینکه پیامی از طریق تلویزیون پخش می شود و از جاودانگی عمر سخن می گوید.

ساراماگو در سال ۱۹۲۲به دنیا آمد. او از سال ۱۹۶۹ به حزب کمونیست پرتغال پیوست و در سال ۱۹۹۲ در پی انتشار کتاب «انجیل به روایت عیسی مسیح» از سوی مقامات دولتی کشورش از فهرست نامزدهای جایزه ادبی اروپا حذف شد و کتابش توهین به جامعه کاتولیک تلقی شد. اعلام نام او به عنوان برنده جایزه نوبل در سال ۱۹۹۸ نیز خشم واتیکان را برانگیخت.

برخی پرتغالیها این نویسنده را خائن به وطن می دانند. ساراماگو بعد از ممنوعیت رمان "انجیل به روایت عیسی مسیح" در سال 1996 ترک وطن کرد و به اسپانیا رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین