کد خبر: ۷۱۵۱۵۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷

جنجال توئیت عجیب کیانوش جهانپور

توئیت جهانپور واکنش‌های تندی به همراه داشته است. بسیاری از فعالان توئیتری آن را توهین به منتقدان روند واکسیناسیون در کشور تلقی کرده‌اند.
جنجال توئیت عجیب کیانوش جهانپور
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو توئیتی توهین‌آمیز و عجیب منتشر کرد. از این توئیت اینگونه برداشت می شود که جهانپور به منتقدان روند واکسیناسیون در کشور توهین کرده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در توییتی نوشت:«-آسترزنکا مورد تایید WHO است چرا نمی آورید؟ آسترزنکا مرجوعی برخی کشورها است چرا می آورید؟ مجوز بدهید آسترزنکا بیاوریم برای کارگران، 250 هزار تومان، هزینه را کارفرما می‌دهد! بعد:چرا آسترزنکا3 دلار! است و واکسن ایرانی 8 دلار؟ مرحوم شریعتی بخطا جای دگر درپی پفیوزان تاریخ می‌گشت.»

این توئیت جهانپور واکنش های تندی به همراه داشته است. بسیاری از فعالان توئیتری آن را توهین به منتقدان روند واکسیناسیون در کشور تلقی کرده‌اند.

جنجال توئیت عجیب کیانوش جهانپور

کاربران زیادی این ادبیات و لحن را شایسه یک پزشک و یک مقام دولتی ندانستند. برخی دیگری معتقدند این ادبیات و اظهار نظر در جهت عکس افزایش اعتماد عمومی به وزارت بهداشت است.

حتی برخی فعالان توئیتری به دنبال یافتن راهی برای شکایت از جهانپور هستند.

در همین رابطه علی مجتهدزاده وکیل دادگستری در توئیتی نوشت: «اگر چه جرم توهين از جرائم قابل گذشت است و غير از مواردی خاص احتياج به شاکی خصوصی دارد اما‌وقتی يک‌مقام دولتی لفظ توهين آميزی را در خصوص جمع کثيری که منتقد نحوه توزيع واکسن هستند به کار ميبرد #دادستان بعنوان مدافع حقوق آحاد جامعه بايد عليه کیانوش جهانپور اعلام جرم کند.»

در پاسخ به اعتراض‌ها، کیانوش جهانپور نوشت که "سخن، مخاطب خودش را پیدا می‌کند" و در ادامه نوشت: "آتش در خرمن مافیای واردات". سخنگوی سازمان غذا و دارو به نوعی اعلام کرد که روی سخنش با "مافیای واردات" بوده است.

در روزهای اخیر اختلال روند واکسیناسیون کرونا با انتقاد شدید ناظران و کنشگران همراه بوده است. با وجود اینکه وزارت بهداشت پیشتر وعده داده بود تا پایان خرداد ماه حدود 14 میلیون ایرانی واکسن کرونا دریافت کنند اما تاکنون حدود شش میلیون نفر واکسن زده‌اند.

برای دوز دوم واکسن نیز مشکلات فراوانی ایجاد شده است و بسیاری هنوز دوز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند.

وزارت بهداشت اخیرا مجوز اضطراری برای واکسن ایرانی برکت صادر کرده است که البته تولید این واکسن نیز با محدودیت های زیر ساختی روبه‌رو است.

در همین حال سندی منتشر شده است که نشان می‌دهد واکسن برکت حدود نه دلار قیمت گذاری شده و دولت برای خرید هر دوز آن این مبلغ را باید پرداخت کند. این در حالی است که قیمت واکسن های خارجی ارزانتر است.

منتقدان می گویند وزارت بهداشت باید مانند بسیاری از کشورها از جمله امارات و ترکیه سر وقت اقدام به خرید واکسن از کشورهای خارجی می کرد.

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
1
10
مشکل از اینجا شروع میشه که اینا غیر از خودشون کسی رو قبول ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
3
12
پفیوزان تاریخ کسانی هستندکه پول بیت المال را برای طرح های این چنینی می بلعندوکاری جزوعده و وعید نمی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
3
8
...بعد استاندار معزول خوزستان،شریعتی،اینبار نوبت این ...است.
قطعا تشویق خواهدشد،چون اینبار به چین توهین نکرده که ...
ناشناس
|
Austria
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
6
3
خودتی وطن فروش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
5
6
نظر خودش رو گفته جرم که نکرده !!!
رضا شریفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
5
3
سلام وقت بخیر
ادم شرمش میاداسم این ادم باکلمه دکترخطاب کنه خجالت هم چیزخوبی است این برای چندمین باره که شمادارید یاوه گویی می کنین مقصراقای نمکی است که هیچ واکنشی به این اراجیف گویی هانشون نمیده ونداده متاسفم برای خودومردم شریف ایران عزیزمون
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین