کد خبر: ۷۱۵۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

مصرف قهوه از ابتلا به بیماری‌های مزمن کبدی پیشگیری می‌کند

محققان انگلیسی در نتیجه مطالعه‌ای متوجه شدند که مصرف هر نوع قهوه خطر ابتلا به بیماری مزمن کبدی را کاهش می‌دهد.
مصرف قهوه از ابتلا به بیماری‌های مزمن کبدی پیشگیری می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

محققان دانشگاه «سوت همپتون» و «ادینبرو» در انگلیس در این مطالعه به بررسی داده‌های زیستی متعلق به ۴۹۵ هزار و ۵۸۵ نفر از افرادی که قهوه مصرف می‌کردند پرداختند. این افراد طی بیش از ۱۰ سال تحت نظر بودند تا مشخص شود چه افرادی مبتلا به بیماری مزمن کبدی و بیماری‌های مرتبط با آن می‌ شوند.

این گزارش که توسط یونایتد پرس تهیه شده نشان می دهد که از میان شرکت‌کنندگان در این تحقیقات ۷۸ درصد افراد یعنی ۳۸۴ هزار و ۸۱۸ نفر قهوه‌ی دمی، فوری، با کافئین و بی کافئین مصرف می‌کردند و ۲۲ درصد شرکت‌کنندگان یعنی ۱۰۹ هزار و ۷۶۷ نفر هیچ نوع قهوه‌ای مصرف نمی‌کردند.

در طول این مطالعه سه هزار و ۶۰۰ نفر از افراد مورد بررسی به بیماری مزمن کبدی مبتلا شدند که ۳۰۱ نفر از آنها جان خود را از دست دادند. علاوه بر آن پنج هزار و ۳۴۹ نفر به بیماری کبد چرب و بیماری مزمن کبدی مبتلا شدند و ۱۸۴ نفر نیز به نوعی سرطان کبد دچار شدند.

افرادی که قهوه می‌ نوشیدند در مقایسه با گروه دیگر ۲۱ درصد خطر ابتلا به بیماری مزمن کبدی کمتری نشان دادند، ۲۰ خطر ابتلا به کبد چرب آنها کمتر بود و ۴۹ درصد کاهش خطر مرگ و میر در اثر بیماری مزمن کبدی داشتند.

گروهی که قهوه آسیاب شده مصرف می‌کردند بیشترین فایده را بردند زیرا قهوه‌ی آسیاب شده حاوی موادی به نام Kahweol و cafestol است که مشخص شده برای رفع بیماری‌های مزمن کبدی در حیوانات مفید است. همچنین نتایج این مطالعه نشان داد قهوه فوری که مقادیر کمتری از این مواد را در خود دارد نیز باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن کبدی شد.

دکتر «الیور کندی» نویسنده‌ اصلی این مطالعه می‌گوید: قهوه به اندازه زیادی در دسترس عموم است و با توجه به نتایج این تحقیق نوشیدن قهوه می تواند راه حل بالقوه‌ای برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ های مزمن کبدی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین