کد خبر: ۷۱۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۵

کوزوو دولت دروغین

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب:دمیتری مدودیف  معاون اول نخست وزیر روسیه روز دوشنبه طی دیدار خود از صربستان اظهار داشت که روسیه به موضع اصولی خود مبنی بر وحدت صربستان پایبند خواهد بود.

مدویدیف در دیدار با « وائیسلاو کوشتونیتسا » نخست وزیر صربستان گفت: ما استقلال صربستان را به عنوان یک واحد سیاسی مستقل  و با حفظ تمامیت ارضی آن به رسمیت می شناسیم و هر گونه جدائی طلبی را نمی پذیریم.

مقامات کوزوو روز 17 فوریه بطور یکجانبه استقلال خود از صربستان را اعلام کردند.

به گفته مدودیف، یکی از اهداف دیدار کوتاه وی از بلگراد، اعلام "حمایت از صربستان در شرایطی است که اقداماتی غیر قانونی برای برسمیت شناختن یکجانبه کوزوو انجام می شوند".

معاون اول نخست وزیر روسیه تاکید کرد که این اقدامات در راستای زیر سوائل بردن قوانین بین المللی بوده و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و توافقنامه های بین المللی با توجه به تصمیمات کشور های پیشرو اتحادیه اروپا عملا ارزش حقوقی ندارد.

کوشتونیتسا نیز به نوبه خود از مردم روسیه و بخصوص "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور این کشور بخاطر حمایت از صربستان قدردانی نموده و افزود که این حمایت بدین معناست که روسیه صربستان را با مرزهای کنونی اش برسمیت می شناسد.

به گفته وی، دیدار مدودیف در زمانی بسیار مهم برای صربستان است که با نقض قوانین و اصول بین المللی مواجه شده است.

کوشتونیتسا اعلام داشت که بلگراد لغو تمامی تصمیم گیری ها برای ایجاد دولت دروغین  کوزوو در خاک خود را مطالبه خواهد کرد و افزود: "ما بر این اصرار خواهیم داشت که شورای امنیت سازمان ملل متحد ایجاد این دولت دروغین را فسخ کند".



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین