کد خبر: ۷۱۵۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴
رئیس پلیس آگاهی استان کردستان:

مراقب مجرمان و شیادان مامور نما باشید

سرهنگ فاتحی با هشدار به شهروندان از آن‌ها خواست جهت پیشگیری از نیت پلید توسط مأموران قلابی به توصیه‌های پلیس عمل کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ عبدالله فاتحی رئیس پلیس آگاهی استان کردستان گفت: چنانچه فرد یا افرادی که خود را مأمورانتظامی و سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی معرفی کرده و تقاضای بازرسی را دارند، از مأمور بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید؛ چرا که مجرمان مأمورنما با استفاده از سهل انگاری، غفلت و عدم مهارت شهروندان در تشخیص مأموران واقعی از آن‌ها در رسیدن به اهداف پلیس خود استفاده می‌کنند.

مراقب مجرمان و شیادان مامور نما باشید

اوافزود: کلیه مأموران نیروی انتظامی، با لباس نظامی و یا با لباس شخصی حتی بدون درخواست فردی که مورد بازرسی قرار می‌گیرد، مکلف به ارائه نشان و کارت شناسایی خود می‌باشند. در صورتی که فرد مدعی کارتی ارائه نکرد، باید از وی بخواهید این کار را انجام دهد و بدانید که امر کاملا" قانونی و از حقوق مسلم شهروندان است.

سرهنگ فاتحی ادامه داد: در صورت ارائه کارت نیز، بدون تعجیل و با دقت آن را بررسی کنید، زیرا بعضی از سارقان حرفه‌ای ممکن است کارت شناسایی جعلی داشته باشند؛ تفاوت کارت جعلی با کارت واقعی مشهود است.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: در بسیاری از موارد که سارقان، کارت یا حکم جعلی به همراه دارند، آن را خیلی سریع نشان می‌دهند و به فرد اجازه نمی‌دهند آن را بخوانند یا کنترل کند. این افراد معمولا" به صرف برخورداری از مهارت‌های کلامی و شناخت روحیات مخاطبان خود و با ایجاد اضطراب در آنان، افراد را به مأمور بودن خود قانع می‌کنندلذا مراقب این گونه افراد باشید.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان در پایان خاطر نشان کرد: اگر فرد مدعی اصرار زیادی بر مأمور بودن خود دارد و به طور مثال اسلحه خود را جایی قرار داده است که به وضوح دیده شود، اما به هیچ عنوان حاضر به اثبات هویت خود و ارائه کارت شناسایی معتبر نیست، سریع با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید و مشخصات فرد مدعی را اعلام کنید. موارد این چنینی به فوریت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین