کد خبر: ۷۱۵۳۶
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۹
با تصمیم جدید جبهه متحد اصولگرایی:

شکاف در اردوگاه اصولگرایی تشدید شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخی منابع آگاه در اردوگاه اصولگرایی، از تشدید اختلافات بین جبهه متحد و ائتلاف فراگیر اصولگرایی خبر می‌دهند.

این اخبار حاکی از آن است که پس از انتقادات تند و صریح برخی اعضای اصولگرا و پرنفوذ ائتلاف فراگیر از دولتی بودن و بسته عمل کردن جبهه متحد و همچنین عدم وحدت ائتلاف فراگیر با جبهه متحد؛ اعضای ارشد جبهه متحد اصولگرایی با اعلام شرط جدیدی برای کاندیداهای مورد حمایت خود، تعجب بسیاری از ناظران را برانگیخته‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، سران جبهه متحد اصولگرایی، برای کاندیداهای مورد حمایت خود شرط گذاشته‌اند که «اگر می‌خواهند در فهرست‌های دیگر حضور داشته باشند، باید قید حضور در فهرست جبهه متحد اصولگرایی را بزنند».

بر این اساس به نظر می‌رسد که کار برای ائتلاف فراگیر اصولگرایان دشوار شده باشد، چرا که بسیاری از افراد حاضر در لیست ائتلاف فراگیر با فهرست جبهه متحد مشترک هستند و ائتلاف فراگیر اصولگرایان تنها کاندیداهای منتسب به دولت که در جبهه متحد حضور داشتند را در لیست خود قرار نداده است». 

حسین کنعانی مقدم، عضو شورای مرکزی ائتلاف فراگیر اصولگرایان در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب این تصمیم جبهه متحد را نشانه بسته بودن نحوه تصمیم‌گیری در جبهه متحد دانست و گفت: «هنگامی که ما یک کاندیدا را مجبور کنیم که فقط در یک لیست و یا در فهرست ما باشد، نشانه بسته عمل کردن است».

کنعانی‌مقدم در ادامه سخنانش افزود: «وقتی یک نفر بتواند در چند لیست حضور داشته باشد، شانس پیروزی بیشتری دارد و این تصمیم به کاندیدا لطمه می زند نه به ائتلاف فراگیر اصولگرایی».

وی تاکید کرد: «ما هیچ محدودیتی برای کاندیداهای مورد حمایت خود برای این‌که فقط در لیست ما باشند، نگذاشته‌ایم و این روشی اسلامی است».

دبیر سیاسی ائتلاف حزب‌ا... در خصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر این‌که «با این تصمیم ائتلاف فراگیر نمی‌تواند لیست 30 نفره خود را برای انتخابات مجلس هشتم تکمیل کند»،‌ گفت: «ما هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و افراد زیادی برای حضور در فهرست ما هستند».

وی همچنین در خصوص دلیل این تصمیم جبهه متحد گفت: «یکی از مشخصه‌های ائتلاف فراگیر، این بود که کاندیدای منتسب به دولت را در فهرست خود قرار ندهیم و از سوی دیگر اصولگرایان منتقد دولت را در فهرست خود بگنجانیم و به نظر می‌رسد جناح‌های دولت در جبهه متحد اصولگرایی این تصمیم را گرفته‌اند چرا که ما حاضر نشدیم اسم آنان را در لیست خود بگذاریم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین