کد خبر: ۷۱۵۴۷۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

بهزاد فراهانی: برای حل مشکل گلشیفته با خاتمی و موسوی تماس گرفتم

برای عموم مردم نام بهزاد فراهانی را گره‌خورده با تئاتر و سینما می‌دانند؛ گرچه این تصور کاملا درست است، اما وجوه فراهانی بیش از اینهاست.
بهزاد فراهانی: برای حل مشکل گلشیفته با خاتمی و موسوی تماس گرفتم
آفتاب‌‌نیوز :

بخش‌هایی از گفتگو با بهزاد فراهانی را مرور می‌کنیم.

کمی از گلشیفته بگویید.
قبل از آن می‌گوییم که دختر من شقایق در فیلم جدیدم درخشان است؛ آذرخش من هم که اینجاست و درخشان است و هر سه فرزندانم به اندازه کافی خوب هستند. درباره آنچه سر گلشیفته آمده، من فکر می‌کنم داوری شخص من به درد نمی‌خورد. او اصلا دیگر فقط دختر من نیست و یک هنرمند خوب ایرانی در جهان است و داوری‌اش را باید برای مردم بگذاریم. چون هنرمندی است که متعلق به مردم است. او خوب از پس کارش برآمده است و تئاتری که از او در پاریس دیدم، باید ببالم که من را پدر گلشیفته معرفی می‌کنند؛ چون بازی‌ای که با لهجه غلیظ فرانسه بازی کرد، عجیب بود. وقتی هم سر فیلم دختران خورشید به گرجستان رفتیم، چیزهایی از او دیدم که در ایران دنبال آنها نمی‌گردد.

در ماجرای مشکلاتی که پیش‌روی گلشیفته ایجاد شد، از چه کسانی گله دارید؟
هیچ‌کس؛ بزرگی خرج دارد و به‌هرحال ما در این میدان باید کار کنیم.

و در پایان بفرمایید که برخورد با گلشیفته تا چه حد سیاسی بود؟
یک آدم نادرستی که دو سال هم شاگرد من بود و خیلی هم به او کمک کرده بودم، این بلا را سر گلشیفته آورد و زندگی‌اش را برهم زد و او را هرگز نمی‌بخشم ولی بالاخره یک روزی یک کشیده میهمانش می‌کنم. او مرد شریفی نیست. وقتی گلشیفته آن فیلم را در اواخر دهه 80 بازی کرد، من به آقای خاتمی که البته دیگر رئیس‌جمهور نبود، زنگ زدم زیرا دوستی خوبی با او دارم. گفتم آقای خاتمی چه کار باید بکنیم؟ او گفت مشکلی نیست و نگران نباش. به من قولی داد که پای قولش نایستاد. یک تلفن هم به آقای میرحسین موسوی زدم که آن زمان رئیس فرهنگستان هنر بود. بیش از سه تا چهار ماه من و گلشیفته و همسرش بی‌دلیل و به علت عدم درک صحیح از مدیریت هنری به نوعی بازجویی می‌شدیم و رسما ‌ به گلشیفته گفته شد بهتر است شما از کشور بروید که گلشیفته رفت و خوشبختانه در راه خوبی هم رفت و خوب یاد گرفت.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
3
4
خوب یاد گرفت!!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
4
5
بخاطر دختر ناشایست خودت و اسم هنرمند گذاشتن روی اون، اولا اعتبار و حرمت هنر و هنرمندان عزیز و دوما با صحبت با بزرگان آبرو در باره دخترت ....! میخواهی اعتبار و حرمت و شرف انسانهای والامقام رو که نتیجه یه عمر پاکی و طهارت وجودشون هست رو زیر سوال ببری.
توی یه جعبه میوه با ارزش هم، نه تنها دیگه به یه میوه گندیده و فاسدی که توی جعبه هست میوه نمیگن بلکه بلافاصله از تو جعبه پرتش میکنن بیرون تا باعث فساد بقیه میوه ها هم نشه.
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
2
4
جناب فراهانی آنچه دخترتان دارد و شما به آن افتخار می کنید " ابتذال و خیانت به وطن است " . متاسفم برایتان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
2
3
متاسفانه گلشیفته فراهانی شروع پروژه ولنگاری وبرهنگی برای نسل جوانان ایران بود درزمان خودش بازیگری هنرمند بود ولی امروز به عروسکی عریان وبرهنه تبدیل شده که مسلما برای زنان نجیب وباحیای این مملکت مایه سرشکستگی است، فرهنگ برهنگی درغرب سال هاست مورد تقبیح اندیشمندان علوم اجتماعی است ورهاوردی جزفلاکت وبیچارگی ندارد چنانچه بسیاری از هنرپیشگان زن هالیوود آن رامایه بیچارگی خود می دانند ای کاش هنرمندان غرب زده ما کمی با اخلاق اسلامی آشتی می کردند
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
2
2
شما به عنوان پدر میتونید و حق دارید به دخترتون افتخار کنید و شایدم افتخارآمیز باشه ولی از مردم گفتید که داوری‌اش را باید برای مردم بگذاریم ، خب مردم به افتخارات شخصی دخترتون که نباید افتخار کنند . دختر شما راهی رو رفتند اون هم برای رسیدن به منافع شخصی و البته نه به عنوان یک هنرمند که به عنوان یک هنرپیشه که برای مردم ما نه جذابه و نه افتخار آمیز . اگر هنرمند در داخل کشور خودش و توسط هنرش بتونه باعث تغییر ذهنیت جامعه بشه خب افتخار آمیزه و قابل ستایشه . ولی اینکه رو صحنه تئاتر در فرانسه یا هر فیلم خارجی دیگه ای به چه دستاوردهایی رسیده و میرسه فقط باعث افتخار خودش و شما به عنوان پدر میشه ولی در واقعیت فعالیتی برای ایجاد تغییر هنرمندانه نمیکنه که بخواد اصلا قضاوت بشه توسط مردم یا خیر . حس پدرانتون رو با مسائل کلان فرهنگی هنری اجتماعی قاطی نکنید اقای فراهانی عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
0
0
اگر لخت شدن در جلوی چشم میلیونها انسان هنر باشد پس حیوانات هنرمندترینند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین