کد خبر: ۷۱۵۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴

وداع «رونالدو» و پرتغال از جام؛ بلژیک به ایتالیا رسید

تیم ملی فوتبال بلژیک با برتری یک بر صفر در دیدار حساس مقابل پرتغال به مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ راه یافت تا حریف ایتالیا شود.
وداع «رونالدو» و پرتغال از جام؛ بلژیک به ایتالیا رسید
آفتاب‌‌نیوز :

این دیدار حساس از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه یکشنبه شب در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات و در شهر سویل اسپانیا آغاز و با برتری یک بر صفر بلژیک همراه شد. قضاوت بازی را «فیلکس بریش» آلمانی برعهده داشت.

اهمیت این دیدار موجب شد تا هر دو تیم بازی را با احتیاط زیاد آغاز کنند. همچنین تجمع بازیکنان در میانه میدان باعث شد تا این دیدار در نیمه نخست سرعت لازم را نداشته باشد.

هر کدام از تیم‌ها که توپ را از دست می‌دادند به سرعت روشی تدافعی را اتخاذ کرده و با تعداد نفرات بالا از دروازه خودی محافظت می‌کردند.

با این حال در دقیقه ۴۱ «تورگان هازارد» وینگر بلژیک با شوتی تماشایی و غیرقابل مهار از پشت محوطه جریمه، توپ را به تور دروازه پرتغال دوخت تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر بلژیک همراه شود.

در ابتدای نیمه دوم «کوین دی‌بروینه» ستاره تیم ملی بلژیک که دچار مصدومیت نسبی شده بود جای خود را به «دریس مرتنز» داد.

در ادامه پرتغالی‌ها برای جبران نتیجه روی به ارسال‌های بلند و ضربات از راه دور آوردند و بازیکنان بلژیک نیز با حفظ توپ در اندیشه دارک ضدحملات بودند.

در دقیقه ۵۷ تلاش رونالدو و پاس مناسب او موجب شد تا «دیگو ژوتا» در موقعیت مناسبی قرار بگیرد اما ضربه او راهی به دروازه پیدا نکرد.

حساسیت بازی در دقایق پایانی افزایش پیدا کرده و موجب بروز خطاهای متعدد از سوی بازیکنان شد.

در دقیقه ۸۰ ضربه سر خطرناک «روبن دیاز» را «کورتوآ» به خوبی دفع کرد تا همچنان بلژیک تیم برتر میدان باشد.

دو دقیقه پس از آن ضربه «گوئررو» از پشت محوطه جریمه به دیرک دروازه بلژیک برخورد کرد تا بدشانسی مانع از گلزنی پرتغال شود.

در نهایت تلاش رونالدو و سایر بازیکنان پرتغال برای جبران شکست سودی نداشت تا مدافع عنوان قهرمانی از دور مسابقات کنار برود.

بلژیک هم با رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی حریف ایتالیا شد. دیدار ایتالیا و بلژیک، جمعه شب و در شهر مونیخ برگزار خواهد شد.

ترکیب بلژیک

کورتوآ، آلدرویلد، توماس فرمالن، فرتونگن، مونیر، تورگان هازارد(دندونکر)، اکسل ویتسل، تیلمانس، کوین دی‌بروینه(دریس مرتنز)، ادن هازارد(کاراسکو) و روملو لوکاکو

ترکیب پرتغال

روی پاتریسیو، په په، روبن دیاز، گوئررو، دیگو دالوت، رناتو سانچس(سرجیو اولویرا)، موتینیو(ژائو فیلیکس)، ژائو پالینها(دانیلو)، دیگو ژوتا(آندره سیلوا)، برناردو سیلوا (برونو فرناندس) و کریستیانو رونالدو

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین