کد خبر: ۷۱۵۶۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

برادر بزرگ‌ عیسی کلانتری چه وصیتی کرد؟

شهید موسی کلانتری در سال ۱۳۵۸ از سوی شورای انقلاب به عنوان وزیر راه و ترابری برگزیده شد و تا هفتم تیر ۱۳۶۰ در این سمت مشغول خدمت بود.
برادر بزرگ‌ عیسی کلانتری چه وصیتی کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» در ادامه نوشت: شهید کلانتری - برادر بزرگ عیسی کلانتری - در روز هفتم تیر ۱۳۶۰ همراه با آیت‌الله بهشتی و دیگر کارگزاران نظام اسلامی به شهادت رسید.

روزنامه جمهوری اسلامی در تیر ماه ۱۳۶۱ در ویژه‌نامه شهدای هفتم تیر برای نخستین‌بار وصیت‌نامه شهید کلانتری را منتشر کرد.

در این وصیت‌نامه به تاریخ دوم مهر ماه ۱۳۵۹ آمده است: «بسم الله الرحمن الرحیم / انا لله و انا الیه راجعون

آرزو می‌کنم که در بستر نمیرم و هر چه شرع انور مقرر داشته عمل شود. به بچه‌های من بگویید همه چیز خود را فدای راه خدا کنند. تا جایی که به خاطر دارم به کسی بدهکار نیستم بجز پدر و مادرم که ان‌شاءالله مرا خواهند بخشید. آنهایی که مرا می‌شناسند بدانند این انقلاب مالِ خداست و خود را فدای آن کنند. خداوند همیشه رحمت خود را از این ملت دریغ نفرماید و طول عمر به امام امت عطا فرماید.»

برادر بزرگ‌ عیسی کلانتری چه وصیتی کرد؟

 این روزها در پی حادثه مرگبار واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست که منجر به درگذشت مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا و ریحانه‌سادات یاسینی خبرنگار ایرنا و همچنین مجروح‌شدن تعداد زیادی از خبرنگاران شده است، نحوه مواجهه عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با موضوع و عدم عذرخواهی او موجی از انتقادات و واکنش‌ها را برانگیخته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
0
2
با یاد و گرامیداشت خاطره این دو بانوی عزیز باید عرض کنم متاسفانه در کشور ما به علت بر خوردهای جناحی و کوبیدن یکدیگر اینقدر به حواشی میپردازند که اصل مطلب لوس شده واز یاد میره اینقدر که این چند روز درباره طرز نشستن جناب کلانتری روی اعصاب مردم رفتن که انگار اگه ایشون درست مینشست تصادفی واقع نمیشد چرا همین رسانه ها که دو عضو عزیزشون رو از دست دادن وارد این بازی شدن باید به علتهای اصلی پرداخت تا دوباره مردم ما دچار چنین حوادثی نشن پرداختن به حواشی یعنی دور شدن از اصل واقعیت است. طرز نشستن جناب کلانتریبه گفته خودش همیشه همینطوری بوده یعنی فرهنگش در همین حده و تغییر پذیر نبوده وگرنه اصلاح میشده بیایید اصل ماجرا را پیگیری کنیم هر روزه و هرشبه چقدر از مردم ما سوار این اتوبوسها میشن و جانشون رو به دست راننده میسپارند اتوبوسهایی که با هزینه های گزاف تعمیرات اساسی نمیشن بیایید در این باره حرف بزنیم جان عده ای دیگر از مردم ما در خطره به اینها بپردازیم این مهمتره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین