کد خبر: ۷۱۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۰

خاتمه اولین هفته نمایش فیلم های ایرانی در آفریقای جنوبی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: اولین هفته نمایش پنجمین فستیوال فیلم های ایرانی در آفریقای جنوبی كه با همكاری اداره كل رسانه بین الملل سیما(CMI) از پنج شنبه 21 فوریه در محل سالن سینما نوو شهر پرتوریا آغاز شده بود، امروز 26 فوریه خاتمه می یابد.

به گزارش خبرنگار آفتاب به نقل از سیما فیلم، هفت فیلم «ساعت 25» مسعود آب پرور، «پشت پرده مه» پرویز شیخ طادی، «تركش های صلح» علی شاه حاتمی، «پایان راه» افسانه منادی،«حیات» غلامرضا رمضانی،«بهشت جای دیگری است» عبدالرسول گلبن و«نورا»ی محمود شولی زاده تا كنون در پرتوریا به نمایش در آمده اند.

قرار است پس از خاتمه اولین هفته نمایش فیلم های ایرانی در افریقا، دو هفته دیگر نیز نمایش این هفت فیلم در ژوهانسبورگ و پس از آن در كیپ تون ادامه یابد.

مسعود آب پرور، كارگردان فیلم «ساعت 25»، تنها نماینده فیلم های ارائه شده در افریقای جنوبی است. البته پیشتر تلاشی برای حضور آرمان موسی پور به عنوان آهنگساز این فیلم صورت گرفته بود كه میسر نشد.

نكته قابل توجه این كه در افتتاحیه این فستیوال در پرتوریا كه علاوه بر هنرمندان، شخصیت های فرهنگی و دینی، رسانه ها و تعدادی از سفرا و رایزنان فرهنگی كشورهایی چون كویت، فیلیپین، مالزی، اندونزی، چین، فرانسه، سودان، سنگاپور، پرتقال، قطر، فلسطین و پاكستان حضور داشتند، پس از سخنرانی پورمرجان، رایزن فرهنگی ایران در افریقای جنوبی، مسعود آب پرور در مورد كارش به صحبت پرداخت.

این كارگردان، ایده اصلی فیلمش را برگرفته از این موضوع دانست كه «30 سال پیش حادثه بزرگی در ایران اتفاق افتاد و چند سال بعد جنگی خانمان سوز بر ما تحمیل شد كه هشت سال ادامه یافت.» شخصیت اصلی این فیلم كه 18 سال در اسارت بوده، بعد از بازگشت از اسارت، با تغییرات زیادی در محل زندگی خود مواجه می شود: همسر او با فرد دیگری ازدواج كرده و فرزندش نیز كه اكنون 18 ساله است، دچار اختلالات رفتاری و روحی شده و داستان بدین ترتیب ادامه می یابد.... .در خاتمه نیز آب پرور ابراز امیدواری كرد از آنجایی كه این فیلم برای اولین بار در یك فستیوال خارجی حضور می یابد، موردپسند تماشاگرانش واقع شود.

این جشنواره تا 4 مارچ برابر با 14 اسفند ماه برقرار است، كه از 10 اسفند نمایش فیلم ها در ژوهانسبورگ آغاز می شود و پس از یك وقفه دو روزه، برای نقل وانتقال فیلم ها و فراهم ساختن مقدمات كار از 17 اسفند به آخرین پایگاه خود در كیپ تون خواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین