کد خبر: ۷۱۵۸۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

چرا کرونا در سیستان و بلوچستان رکورد شکست؟

سخنگو و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل ورود ویروس‌های جهش یافته کرونا در بدترین وضعیت همه گیری این ویروس قرار دارد.
چرا کرونا در سیستان و بلوچستان رکورد شکست؟
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمد عباسی اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در پایین سطح رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قرار دارد کرونا در این استان به اوج خود رسیده است.

وی ادامه داد: در نوع جهش یافته ویروس کرونا قدرت بیماری زایی و سرایت بسیار بالاتر از نوع دیگر را دارد بطوریکه یک فرد مبتلا می‌تواند ۱۰ نفر را به این ویروس گرفتار کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در این راستا شاهد سیر تصاعدی ابتلاء و همه گیری ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان هستیم که در صورت تداوم رعایت نکردن شیوه نامه‌ها این روند وخیم‌تر نیز خواهد شد.

وی افزود: با تمهیدات پیش‌بینی شده هم‌اینک کمبودی از نظر تجهیزات بیمارستانی و دارو برای درمان بیماران کنونی بستری کرونا در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

عباسی اظهارداشت: با افزوده شدن یک‌هزار و ۱۷۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۵۳ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.

وی افزود: همچنین با فوت ۱۹ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۵۶۳ نفر رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سارانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
0
0
مسئولین باید برای آگاه کردن مردم از خطر ویروس جهش یافته و کنترل آن در این استان اقدامات اورژانسی و موثری انجام دهند وگرنه شرایط از این هم بدتر خواهد شد . البته دولت هم می تواند با توضیح بسته های معیشتی به قشر محروم استان کمک کند تا در خانه بمانند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین