کد خبر: ۷۱۵۹۱۷
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
قوه قضاییه باید به گونه‌ای عمل کند که همه به آن اعتماد داشته باشند

روحانی: اگر بایدن ذره ای در اجرای برجام تسامح کند به رأی خود خیانت کرده است

رئیس‌جمهور گفت: درباره عمل به برجام اگر بایدن ذره ای تسامح کند به رای خود خیانت کرده است. مرتب هم تاکید کرده اند که برجام را قبول داریم و می خواهیم برگردیم.
روحانی: اگر بایدن ذره ای در اجرای برجام تسامح کند به رأی خود خیانت کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهوری ضمن تجلیل از قضات و مسئولین قوه قضاییه گفت: امیدواریم قوه قضاییه با علم و دانش و با در نظر گرفتن احکام الهی و در چارچوب قانون و بی‌طرفی کامل بدون وابستگی به احزاب و گروه‌ها و جناح‌ها عمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با یادآوری فاجعه هفتم تیر اظهار کرد: روزهای اولیه تیرماه همواره برای ما یادآور روزهای سخت سال ۱۳۶۰ و همچنین جنایت متجاوزان در سال۱۳۶۶ است.

رییس‌جمهوری ادامه داد: دشمنان انقلاب و مردم، هفتم تیرماه ۱۳۶۰ توطئه بزرگی را از سوی مزدوران و با بمب گذاری در مقر حزب جمهوری اسلامی علیه کشور طراحی کردند. جایی که معمولا تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و وزیران و مسوولان قوه قضاییه و اجتماع عده‌ای از سه قوه بود که معمولا در روزهای یکشنبه غروب جمع می‌شدند و بحث می‌کردند و قرار بود که در آن جلسه درباره رییس جمهوری آینده بحث شود.

روحانی با تاکید بر این که توطئه بزرگ علیه بزرگان این نظام صورت گرفت گفت: البته خسارت عظیمی بود که می‌توانست بیشتر هم باشد چرا که بعضی از اعضا به دلایلی در آن جلسه حضور نداشتند. چرا که روز قبل آن ششم تیرماه مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر در حالی که مشغول سخنرانی بودند مورد سوء قصد قرار گرفتند و ایشان در بیمارستان بستری شدند به همین دلیل برخی به عیادت مقام معظم رهبری رفته بودند و به آن جلسه نیامدند و خود ایشان هم به خاطر این حادثه در آن جلسه نبود.

وی این واقعه را فاجعه بزرگ و توطئه جهانی علیه ایران عنوان کرد و افزود: کشورهای بزرگ غربی در این توطئه و طراحی شرکت داشتند و منافقین به عنوان مزدوران آنها وارد عمل شدند. آنها فکر می کردند که با آن انفجار، مجلس و دولت و قوه قضاییه از کار می افتد و کشور از هم می‌پاشد و می توانند با شورش در داخل کشور، نظام را از بین ببرند.

رییس جمهوری ادامه داد: وجود و حضور و تصمیم و بیان و روحیه و قدرت فکری و نفوذ فکری امام(ه) بود که توانست این توطئه را خنثی کند و دشمنان به هدف خود نرسند. وقتی که امام در کنار مردم است هر مشکل و هر فاجعه ای به یک صورتی قابل حل است و امام به خوبی آن روزها را مدیریت کرد.

روحانی شهید بهشتی را مظلوم بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی خواند و گفت: البته مظلومین دیگری هم بعد از ایشان شاهد بودیم ولی مظلومیت شهید بهشتی مظلومیت فوق‌العاده بود. تا کسی آن زمان در متن مسائل سیاسی نبوده باشد قادر نیست این مظلومیت را درک کند.

وی با بیان این که در طول انقلاب و در ایام نهضت اسلامی همیشه در کنار هم و با هم بودیم افزود: شهید بهشتی آنقدر مظلوم بود که در جلسات خصوصی نمی‌شد از او تعریف و دفاع کرد.در تاریخ چنین چیزی ندیده بودیم که آدمی این همه مظلوم واقع شود و نتوان از او دفاع کرد. یعنی طوری جو را مسموم کرده بودند که هیچ‌کس توان و جرات نداشت و اگر هم می‌خواست دفاع کند همه بر سر وی می‌ریختند و می‌گفتند شما می‌خواهید از بهشتی دفاع کنید؟

رییس جمهوری بیان کرد: آن مظلوم بلندمرتبه و والا به مقامش رسید و واقعاً کشور و مردم ما مدیون زحمات ایشان هستند. ایشان از دهه ۳۰ دنبال ساختن نیرو در میان جوان‌هایی که علوم جدیده را می‌خواندند، دبیرستان و دانشگاه بودند و هم آنهایی که در حوزه علمیه قم درس می‌خواندند بود.

روحانی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی از سال ۴۰ مدرسه‌ای را در حوزه علمیه قم سرپرستی و رهبری کرد که در آن مدرسه علوم جدید و علوم قدیم با هم تدریس می‌شد و طراحی و برنامه‌های ریزی برای آن مدرسه انجام داده بود که در حوزه بی‌سابقه بود.

وی اضافه کرد: اینکه هر چند ماه یکبار همه باید امتحان کتبی و شفاهی بدهند و پایان سال کارنامه داشته باشند در حوزه معمول نبود و ایشان در سال ۴۰ این کار را در مدرسه علوی قم انجام داد که در این سال‌های اخیر تجدید بنا شده است.

رییس جمهوری افزود: شهید بهشتی نیروی انسانی را ساخت و تشکیلات را در میان مذهبیون، دانشگاهی‌ها، علما و فضلا رواج داد. نقشی که در تظاهرات‌های تاسوعا و عاشورا و روزهای دیگر در سال ۵۷ در تهران و بعد از پیروزی انقلاب و نقشی که برای تشکل و حزب و بعد برای ساماندهی نظام جمهوری اسلامی ایران خصوصا تدوین قانون اساسی و تصویب قانون اساسی کار بزرگی انجام داد.

روحانی با بیان اینکه ایستادگی، مقاومت و روحیه مردم در آن روزها با رهبری امام راحل، معجزه تاریخی در کشور ما آفرید، گفت: شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن روحیه مردم را خرد و ضعیف نکرد. وقتی در تشییع جنازه شهید بهشتی میلیون‌ها نفر یکپارچه صدا می‌زدند ایران پر از بهشتی است، به دشمنان ایران نشان داد که نمی توانند با این توطئه‌ها این ملت عظیم را از پا در بیاورند. به نظر من آن روزها روزهای بیادماندنی تاریخ ایران بود.

وی ادامه داد: بعد از آن انتخابات میان‌دوره‌ای ایجاد شد، مجلس ترمیم شد، امام در قوه قضاییه فرد دیگر را نصب کرد، دولت تشکیل شد، باز در شهریور دولت با مشکل و تروریسم مواجه شد و ادامه پیدا کرد و در همان سال ۶۰ که بالاترین توطئه‌ها را علیه ما طراحی کردند، خداوند مقدر کرد و بزرگترین پیروزی‌ها در میدان جنگ نصیب ما شد.

رییس جمهور ادامه داد: اینهایی که فکر می‌کردند با این توطئه‌ها، روحیه‌ها از بین رفته و در میدان جنگ نمی‌توان مقاومت و ایستادگی کرد اما دیدیم که حصر آبادان در مهر همان سال شکسته شد، آزادی بستان و طریق‌القدس در همان سال انجام گرفت و طراحی برای عملیات فتح‌المبین هم در همان سال بود و بعد هم آزادی خرمشهر انجام شد.

وی عنوان کرد: علیرغم همه صدماتی که مردم و روحیه آنها دیده بود و برای رزمندگان هم بسیار سخت بود روزهای بسیار مهمی در میدان جنگ پیش آمد.، ایستادگی، مقاومت، قدرت، توانمندی ملت در تاریخ به عنوان روزهایی است که به عنوان ورق‌های زرین تاریخ ایران ثبت و ضبط شده و خواهد ماند.

امیدواریم قوه قضائیه بدون وابستگی به احزاب و جناح‌ها عمل کند

رییس دولت تدبیر و امید در ادامه به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: این روزهای هفته قوه قضاییه است و ما از قضات شریف و محترم و از مسئولین قوه قضاییه و تلاش‌هایی که انجام می‌دهند، تجلیل می کنیم و امیدواریم قوه قضاییه ما با علم و دانش و دقت و در نظر گرفتن احکام الهی و در چارچوب قانون و بی‌طرفی کامل بدون وابستگی به احزاب و گروه‌ها و جناح‌ها عمل کند.

وی یادآورشد: چیزی که می‌تواند قوه قضاییه را بشکند و نابود کند وابستگی حزبی و جناحی است. ان‌شاءالله قوه قضاییه ما از جناحی و حزبی بودن دور باشد و کاملاً بی‌طرف باشد.

روحانی در ادامه گفت: قوه قضاییه باید به گونه ای عمل کند که همه مردم به آن اعتماد داشته باشند چرا که آخرین پناهگاه است. هرکس هر ظلمی ببیند تظلم خواهی می‌کند و می‌داند که در پایان یک دادگاه عدلی وجود دارد و قاضی‌ هست. البته ما هم باید برای قضات امکاناتی فراهم کنیم چرا که حکم قاضی وابسته به گزارشاتی دارد که ضابطین قوه قضاییه تهیه می‌کنند. گزارش ضابط پایه پرونده است و بعد گزارشاتی که کارشناسان در حوزه های مختلف می دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای ما بسیار مهم است که جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه‌ای داشته باشد که شهید بهشتی بنیانگذاری کرد. من آن روزها یادم هست هیچ کس به اندازه شهید بهشتی توهین و افترا دروغ و تهمت نمی‌دید. ایشان رئیس قوه بود و بالاترین مقام قضایی بود. نمی‌خواهم بگویم این توهین‌ها درست بود، ولی چنین جوی وجود داشت یک نفر در مخیله‌اش نمی‌آمد که مثلاً اگر به شهید بهشتی کلمه‌ای بگوید ناعادلانه او را دستگیر و محاکمه کنند چون این قوه قضاییه را این مرد بزرگ بنیانگذاری کرد و باید از آن پایه و چارچوب و آن مسیری که آن بزرگوار برای این قوه گذاشته باز هم استفاده و بهره برداری شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه در کار کشور همیشه نیازمند به همکاری سه قوه هستیم، گفت: اگر سه قوه باهم نباشند و از هم فاصله داشته باشند کار خیلی سخت می‌شود. در دولت یازدهم و دوازدهم این فاصله را لمس کردیم که چقدر کار را برای دولت و مردم سخت می شود. امیدواریم شرایط بهتری پیش روی نظام و دولت آینده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بمباران شیمیایی شهرها در جریان جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۶۶ با بمباران شیمایی یک شهر مواجه شدیم. البته بمباران شیمیایی در جنگ بود یعنی آنهایی که متجاوز به کشور بودند از سلاح‌های شیمیایی در میدان جنگ استفاده می‌کردند و در آنجا خیلی مصدوم شیمیایی دادیم. امروز بعد از سالها که جنگ تمام شده ۶۹ هزار مصدوم شیمیایی داریم که عده ای از آنها شهید شدند و نشانگر آن هستند که چه روزهای سختی را در دفاع مقدس گذراندیم.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دنیا باید با این جنایت بزرگ تکان می خورد، گفت: بمباران شیمیایی چه در میدان و چه در شهرها جنایت جنگی بود چرا که خلاف مقررات بین المللی است. اما به هر حال مردم ما با این مسئله مواجه شدند.

وی ادامه داد: من در دولت تاکید کردم و باز هم تاکید می‌کنم که بخش‌های سیاسی و حقوقی دولت همه توان خود را برای شکایات در مراجع بین‌المللی و مراجع قضایی خودمان هم علیه کسانی که مواد شیمیایی و امکانات را به عراق دادند و هم کسانی که از این جنایت و از این امکانات ضدبشری علیه مردم ما استفاده کردند، به کار بگیرند.

کاری که ترامپ علیه ایران کرد از جنگ هم بالاتر بود

رییس دولت تدبیر و امید با بیان این که مردم ما در سال‌های دهه ۶۰ با همه سختی‌ها تروریسم و جنایت علیه بشریت را تحمل کردند و گذراندند، گفت: امروز مردم باز هم در یک تروریسم دیگری مشغول مقاومت است. یعنی از سال ۹۷ تا امروز که سه سال و نیم است ما وارد یک تروریسم اقتصادی شدیم. کاری که ترامپ علیه ایران کرد تحریم نبود از جنگ هم بالاتر بود و آن تروریسم اقتصادی بود.

وی افزود: اینها کار ترور اقتصادی را انجام دادند. جلوی دارو و غذا را هم گرفتند و این کار هنوز هم ادامه دارد. جانشینان ترامپ همچنان جنایت ترامپ را انجام می دهند. آنها جانیان و جنایتکاران همین راهی هستند که ترامپ بنیانگذاری کرد.
صهیونیستها در راس کسانی بود که نمی خواستند برجام به وجود بیاید

روحانی تاکید کرد: صهیونیستها در راس کسانی بودند که می‌خواستند با همه توان نگذارند که برجام به وجود بیاید و وقتی به وجود آمد می‌خواستند نگذارند، زنده بماند. اسراییل و صهیونیست‌ها بیشترین مخالفت و دشمنی را با برجام داشتند. چون خوب می فهمیدند که معنی برجام یعنی چه؟ چرا که دشمن دقیق تر محاسبه می کند و صهیونیست‌ها بدترین دشمنان ما هستند.

رییس جمهوری گفت: صهیونیست‌ها،‌ ارتجاع و آنهایی که در آمریکا همیشه ضدایران بودند همه در کنار هم علیه ایران بودند. از برجام خارج شدند و جنگ اقتصادی را علیه ما به راه انداختند و ادامه دادند.

قول می‌دهم مشکلات کارکنان صنعت نفت حل می‌شود

روحانی در بخش دیگری از سخنانش درباره حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت گفت: به کارکنان شرافتمند صنعت نفت قول می‌دهم مشکل آنها حل خواهد شد. نمی‌گذاریم از نظر حقوق و دستمزدی که باید دریافت کنند، دچار محدودیت شوند و اگر در گوشه‌ای محدودیت به دلیل مقررات بودجه آمده، این را برایشان حل و فصل خواهیم کرد.

رییس جمهوری گفت: اما برخی کارکنان و کارگران در اختیار پیمانکاران هستند. در مناطق نفتی پیمانکار زیادی فعالیت می‌کنند و این‌ها از کارگرانی استفاده می‌کنند و اگر اینها مشکلاتی دارند به وزیر کار دستور می‌دهم که پیگیری کند و مشکلات آنها را حل و فصل کند.

وی افزود: البته این مشکل ربطی به بخش نفت ندارد آنها ممکن است در مناطق نفتی کار می‌کنند منتها بحث کارگر و پیمانکار است و آنها باید حل و فصل کنند و وزارت کار در این زمینه دنبال کند که این مسئله حل و فصل شود.

روحانی تصریح کرد: من اعلام می‌کنم که هیچ مشکلی ما در تولید، انتقال، توزیع و یا صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی نداشتیم و نخواهیم داشت. برخی دستگاه‌های ضدایرانی ماهواره‌ای تبلیغاتی می‌کنند که نادرست و غلط است.

رییس جمهوری با تاکید بر این که مردم پیروزی بسیار بزرگی در این مدت به‌دست آوردند گفت: البته زجر و سختی زیادی را تحمل کردند. جنگ بدون مجروح، شهید و ویرانی نیست و تبعات خود را دارد. اما ملت ایستادند، تسلیم نشدند و امروز هم این مسیر مقاومت و ایستادگی را ادامه می‌دهند و نتیجه این ایستادگی را هم مردم دیدند.

وی افزود: نتیجه ایستادگی مردم این شد که دولت جدیدی که در آمریکا می‌خواست روی کار بیاید، در تبلیغات انتخاباتی‌اش گفت این کار ترامپ غلط بوده است، یعنی قبل از اینکه از مردم رای بگیرد گفت این راه، راه غلطی بوده است و مردم با همین ایده و نظر به دولت جدید رای دادند.

روحانی اضافه کرد: اگر امروز بایدن، ذره‌ای در اجرای برجام تسامح کند، به رای ملت خودش خیانت کرده است زیرا آنها بر این مبنا رای دادند، او آمد بر مبنای اینکه تحریم را بردارد و کار غلط را جبران کند. بعد هم مرتب تاکید کردند که ما برجام را قبول داریم و می‌خواهیم برگردیم و امروز هم می‌گویند منتها مردم ما متوقع هستند که این کار سریعتر و زودتر اجرایی و عملیاتی شود. چه آنهایی که از آن طرف باید اقدام سریع‌تری انجام دهند و چه از این طرف، ما باید این کار را سریعتر انجام دهیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه دولت دوازدهم در این مسیر هیچ کوتاهی، تسامح و تساهلی روا نداشته و با قدرت و دقت از همه فرصت‌ها و ثانیه‌ها استفاده کرده است، گفت: البته یکسری مسائلی است که امیدواریم آنها هم حل و فصل شود و مردم ما به حق مسلم خود برسند. از طرف دیگر برای جهانیان روشن شود که ما هیچ گاه دنبال سلاح کشتار جمعی، میکروبی و هسته‌ای نبودیم، نیستیم و نخواهیم بود. تهمت‌ها بی‌اساس و بی‌دلیل بوده است.

وی ادامه داد: برجام سندی است که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست بلکه به دنبال فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز خودمان هستیم.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: مردم بدانند در این مدت فشار و مشکلاتی که به آنها وارد شده منشاء آن کجا بوده است. اگر منشاء درد را درست نشان ندهید، نمی‌توانید درست هم درمان کنید. اگر به غلط به بیمار بگویید این بیماری از کجا نشات گرفته، خیانت بزرگ به بیمار و به کسی است که می‌خواهد درمان کند.

روحانی جنگ اقتصادی و کرونا را دو عامل اصلی رنج و مشقت مردم در چند سال اخیر عنوان کرد و گفت: ممکن است کسی بگوید عامل سومی هم بوده که ممکن است، یا کسی بگوید عامل چهارمی هم بوده است، که این هم ممکن است.اما من می‌خواهم به مردم بگویم که با تحقیق اقتصادی دقیق که انجام گرفته اگر در این سه سال و نیم جنگ اقتصادی و کرونا نبود، امروز شرایط اقتصادی ما چگونه بود.

وی یادآورشد: مردم بدانند اگر ما این دو عامل را برداریم و آثار ویروس کرونا و ترامپ را بیرون بکشیم، آنوقت به اقتصاد ایران نگاه کنیم و محاسبه کنیم که الان کجا بودیم در ماه‌های اولیه سال ۱۴۰۰ هستیم، قیمت ارز و تورم چگونه است، رشد اقتصادی ما کجا است همه این‌ها محاسبه شده و من تقاضا می‌کنم این محاسبه منتشر شود و همه در کشور بدانند.

رییس جمهوری تاکید کرد: این محاسبه در روزنامه‌ها، صدا و سیما منتشر شود و توضیح داده شود که اگر این دو ویروس نبود، شرایط اقتصادی ما اکنون چگونه بود. این محاسبه به ما نشان می‌دهد که اگر این دو ویروس نبود امروز رشد اقتصادی غیرنفتی ما ۴.۱ بود.

روحانی گفت: رشد اقتصادی ما با نفت ۳.۸ بود، تورم ما امروز به طور متوسط در این سه سال و چند ماه ۱۱.۵ بود، امروز تورم متوسط ما در این سه سال ۳۲ است، نرخ دلار امروز زیر ۵۰۰۰ تومان بود که دقیق آن چهار هزار و ۷۰۰ است. رشد سرمایه‌گذاری که در این سال‌ها منفی بود، مثبت ۴.۷ دهم بود و حجم تولید ناخالص کشور ۲۲ درصد بیشتر از آنی بود که امروز ما مشاهده می‌کنیم.

وی عنوان کرد: حالا کسی ممکن است بگوید همین آماری که شما می‌گویید، اگر همه اینها نبود، رشد اقتصادی ‌باید بیشتر هم می‌شد، بله ممکن است.عامل‌های اصلی که باعث مشکلات شده است را نباید منکر شویم.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: دولت در حد توان خود به مردمی که دارای حقوق ثابت و مزدبگیر بودند کمک کرده است. ممکن است کسی بگوید این حد کمک برای جبران همه مشکلات کافی نبوده است.

رییس جمهوری گفت: از سال ۹۲ تا امروز متوسط حقوق کارکنان دولت ۵.۱ برابر یعنی ۵ برابر شده است. متوسط سرانه پرداختی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۱۲ برابر شده است که البته محاسبه دقیق‌تر آن ۱۲.۷ برابر شده است. متوسط حقوق بازنشستگان بیش از ۷ برابر شده است البته خیلی سخت و مشکل بود.

روحانی اضافه کرد: اینکه می‌گویند دولت چه کاری انجام داده است، ما در حد توانمان این کارها را انجام دادیم، حالا ممکن است بگویید همین حدی که انجام داده‌اید جبران کامل نشده است، بله ممکن است، اما ما در حد توانمان این کارها را انجام دادیم.

وی ادامه داد: حداقل حقوق کارگران نسبت به سال ۹۲، ۵.۵ برابر شده است و این نشان می‌دهد ما نسبت به افرادی که دارای درآمد ثابت حقوق ثابت بودند در حد توان‌مان تلاش و کوشش کردیم.

رییس جمهوری با بیان این که دولت در ماه پایانی خود است گفت: در جلسه امروز هیات دولت و هم روز سه‌شنبه در جلسه اقتصادی، بحث ما تامین ارز، سفارش کالاهای اساسی، حرکت و نقل و انتقال کالاهای اساسی و رسیدن آن بود که چگونه تنظیم کنیم که برای اینکه هیچ خللی در کالاهای اساسی در بازار در ماه‌های آینده و خصوصا ماه‌های اولیه دولت آینده ایجاد نشود. بنابراین دولت به مسئولیت خود در این زمینه عمل خواهد کرد و دنبال خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
3
26
همان زمان که ترامپ و کرونا نبودند مشاوران و اطرافیان ایشان از جمله معاون اقتصادی رییس جمهور معتقد بودند که دلار ارزان است و برای رشد صادرات باید گران شود.
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
آقای روحانی!!!
خودت کردی
دنبال مقصر نگرد..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
اين دليل كه اگر دلار گران شود صادرات افزايش مي يابد ساخته مافياي صادرات هست. اقاياني كه حاضر هستند در دست مردم تيران ميوه و نان نباشد اما خودشون دلار بديت بيارن. اگر به امار صادرات غير نفتي نگاه كنيم زماني كه دلار ٤٠٠٠ تومان بود با اللان مقدار صادرات تفاوت چنداني نداشته اما حالا اقايان با گران كردن دلار برنج و ارد و روغن و دارو رو قاچاق ميكنن از ايران و دلارشو تركيه و جاهاي ديگه ملك ميخرن. واقعا يك نفر هم نيست از افرادي كه مرتب ميگن دلار بايد گران باشه تا صادرات شه بپرسه چرا پس مثدار ارزي صادرات تفاوت چنداني نداره با قبل. اين ها مافيا هستن كه ميخان دلار گران باشه تا مايحتاج مردم رو قاچاق كنن به خارج و دلارش رو هم همون جا ملك ويلا و .... بخرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
2
30
جناب روحانی کشورهای بزرگ و موفق به منافع ملی خود توجه دارند نه به آرزوها و لجاجتهایشان، امریکا تا خیالش از بابت ایران راحت نشود کاری انجام نخواهد داد یعنی شرایط تازه ای بین ایران و امریکا حاکم شده .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
3
27
جناب رئیس جمهور محترم با سلام جنابعالی هم خیلی قول دادی ولی بهش عمل نکردی سفره مردم کوچک و کوچک‌تر کردی حالا از بایدن ایراد میگیری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
3
12
اگر بایدن به برجام عمل نکرد می توانیم بگوئیم علت ثمر ندادن برجام ترامپ و بایدن بوده اند و پیدا کردن دو مقصر دستاورد مهمی برای برجام است!
چوب خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
3
23
جناب اقای روحانی
از هر دست بدهید از همان دست می گیرید
حضرتعالی به وعده های رنگارنگ خود که بواسطه انها رای مردم را گرفتید عمل کردید که الان به بایدن ایراد می گیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
13
7
بایدن کاره ای نیست بیخود بایدن رو باد نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
3
23
چقدر حرف
کی حوصله دارد بخواند
اعمال را لیست کن بس
بعد برو بطرف اقدام
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
2
20
نه که مثلا اینجا همه به رای هایی که میگیرند و معنی شرکت و عدم شرکت مردم در انتخابات پایبندند فقط همین مونده که برا بایدن تعیین تکلیف کنید. هنر سیاست رسیدن به منافع ملی فارغ از سیاست دیگر کشورهاست وگرنه اگر همه چیز آنگونه که ما میخواهیم میشد همه دنیا گلستان بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
5
21
بعضی ها میگویند روحانی به وعده های خود عمل نکرد ما تا وقتی مشکلاتمان را با جامعه جهانی مخصوصا امریکا عربستان اروپا و ..... حل نکنیم این مشکلات از بین نمیروند
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
1
18
اگر الان روز نبود قطعا شب بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
2
11
این ادعا به این دقت از رشد و نرخ تورم گفته است که اگر هم اقتصاد حالت عادی داشت نمی شد به این دقت صحبت کرد واقعا توهمات مربوط به یک نفر نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
2
13
اگر اگر اگر اگر اگر و...............سالها ست که این کلمه سه حرفی را از اکثر مسیولین میشنویم لطفا بس کنید.با اعصاب ما مردم در باتلاق مانده بازی نکنید. ممنون از همه کارهای کرده و نکرده تان
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
7
7
در جواب ناشناس 15:13
ما تا وقتی مشکلاتمان را با جامعه جهانی مخصوصا امریکا عربستان اروپا و حل نکنیم این مشکلات از بین نمیروند ؟ ابتدا باید عرض کنم ما هیچ وقت تا به این اندازه با جامعه جهانی در هر زمینه ای تعامل نداشتیم و این دستاورد بزرگ دولت آقای روحانی ست ولی باید در نظر داشته باشیم ، آمریکا و اروپا و عربستان کل جهانی رو که ما میتونیم باهاش در ارتباط باشیم رو تشکیل نمیدن و البته امیدوارم منظورتون از حل مشکلات با دشمنان دیرینه خودمون که نام بردید ، کوتاه اومدن و معطل کردن و عقب انداختن رشد و پیشرفت کشور به قیمت راضی بودن بخشی از جامعه جهانی نباشه ؟ چون این راه رو تو این 8 ساله رفتیم و رسیدیم به دستاوردهای امروز که تبدیل به معضلات آینده کشور شدند .
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
12
2
در جواب ناشناس 14:47
برای بایدن تعیین تکلیف نکردند جناب رییس جمهور ، بلکه بهشون دارن تذکر میدن اگر خوابشون برده جناب بایدن و در حال چرت زدن هستند ، بیدار بشن و فارغ از سیاست منفعلانه ای که در پیش گرفتن به حرفهایی که میزدند قبل انتخابات آمریکا و شعارهایی که قبل از خوابیدن میدادن عمل کنند .
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
6
3
در جواب چوب خدا
حضرتعالی به وعده های رنگارنگ خود که بواسطه انها رای مردم را گرفتید عمل کردید که الان به بایدن ایراد می گیرید !!!
سوال من از شما : فرقی بین رییس جمهور کشور آمریکا که ادعای ابر قدرتی جهان رو داره و کدخدا اسم برده میشه و رییس جمهور خودمون نمیبینید ؟
وقتی رییس جمهور به اصطلاح خودشون ( ابر قدرت جهان ) فقط لب و دهنه چه انتظاری از بقیه سیاستمداران جهان میشه داشت ؟ وقتی بزرگ یک جمع ( آمریکا در جامعه جهانی ) برای حرف و ادعا و امضای خودش ارزشی قائل نیست شما چرا یقه خودی رو میگیرید ؟ مبتکر زدن زیر هر تعهدی خود آمریکاست . برای مبارزه با تمامی شعارهای آبکی و رنگارنگ در جهان باید یقه بزرگ جمع ( آمریکا ) رو گرفت که مبتکر و ابداع کننده این روش در جهانه امروز ماست .
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
15
5
جناب Roham و بقیه آفتابی های عزیز!!!!
تمام شد!
هشششششششت ساااال خواب خرگوشی و حرکت لاک پشتی تان تمام شد!
حالا بنشینید و میدان داری دولت انقلابی را ببینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
امیدوارم دولت اینده نظر و رضایت مردم را جلب کند اما با ادبیات جناب شهروند مخالفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
1
13
اگر من هم خانه خریده بودم الان منت صابخانه بیرحم را نمیکشیدم
محمد
|
Canada
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
0
7
اصولا چرا ما عقلانى تر عمل نکرديم که کارمان به اينجا بکشد و بر سر پاره اى از فرعيات جر و بحث کنيم. نمى شود که لقمه غذا را دور سر بچرخانيد و بعد وارد دهان کنيد.
ناشناس
|
Japan
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
1
3
چیکار به بایدن بدبخت داری:))))))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
0
2
8 سال اما و اگر شاید و باید به حول و قوه الهی یازدهم مرداد این شاید ها و باید ها و اگر ها و مگر ها به تاریخ می پیوندد و آنوقت به واقعیت می رسیم
به عمل کار بر آید به سخندانی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
0
2
افزایش قیمت دلار درسال97 توسط دولتمردان شروع شده درحالیکه کرونا بهمن سال 98 شیوع پیدا کرد پس تورم را بر گردن کرونای زبان بسته نیندارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
0
3
اگر ترامپ و کرونا نبود بهونه های دیگر بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
1
0
مطمئن باش اگه خودت هم نبودی دلار زیر ۵۰۰۰ تومان بود فقط لجبازی شما باعث و نتیجه اش این شد
ناشناس
|
Australia
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
0
4
اگرو اگر و اگر…
در عمل چه کردید؟!
جواب: هیچچچچ
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
3
0
اتفاقا برعکس اگر شما نبودی دلار همه 3500 تومان ثابت میماند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
0
5
کرونا در همه دنیا هست. آیا ارزش پول بقیه کشورها هم به خاطر کرونا یک هشتم شد؟اشکال جای دیگری است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
0
البته اگر روحانی نبود الان حدود۳۵۰۰ تومان بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین