کد خبر: ۷۱۵۹۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

"بحران جدی در کره شمالی"؛ کیم جونگ اون مقام‌های دولتی را در مقابله با کرونا مورد شماتت قرار داد

رهبر کره شمالی مقام‌های ارشد دولتی و حزبی این کشور را بابت ناکارآمدی‌هایشان در مواجه با ویروس کرونا مورد انتقاد شدید قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رسانه رسمی کره شمالی گزارش کرد، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی از مقام‌های دولت و حزب حاکم این کشور بابت ناکارآمدی‌ها در مقابله با ویروس کرونا که باعث بحران جدی در کره شمالی شده است، به شدت انتقاد کرد.

کره شمالی مدعی شده که هیچ موردی از ابتلا به کرونا در طول این پاندمی جهانی نداشته، اگرچه هزاران تن در این کشور تست کرونا داده‌اند و کره شمالی مرز طولانی با چین دارد که نخستین موارد ابتلا به کرونا از این کشور اعلام شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به " KCNA" گزارش کرد، کیم جونگ اون در جریان نشست کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور اظهاراتی را مطرح کرده و خواستار بررسی ناکامی‌های مربوط به اقدامات مقابله با ویروس کرونا شده است.

این خبرگزاری همچنین گزارش کرد، رهبری کره شمالی مقام‌های ارشد دولت و حزب حاکم را بابت بی لیاقتی، عدم مسئولیت و انفعال در برنامه‌های مربوط به اقدامات مقابله‌ای با این ویروس مورد سرزنش قرار داد.

این خبرگزاری گزارش کرد: در بی توجهی به تصمیمات مهم حزبی که خواستار اقدامات سازمانی، مادی، علمی و فناوری برای حمایت از کار طولانی‌مدت علیه پاندمی و در مواجهه با یک بحران جهانی بهداشت بود، مقامات مسئول یک حادثه بزرگ ایجاد کردند که منجر به ایجاد یک بحران بزرگ برای امنیت کشور و مردم کره شمالی شده است.

درحالیکه کره شمالی به سازمان بهداشت جهانی گفته که هیچ موردی از ابتلا به کرونا را پس از تست بیش از ۳۰ هزار تن از شهروندانش یافت نکرده، کارشناسان به صورت گسترده به این ادعا مشکوک هستند و علتش را هم زیرساخت‌های ضعیف بهداشتی در این کشور و روابط کره شمالی با چین می‌دانند.

کره شمالی از آغاز پاندمی اقداماتی را برای مقابله با ویروس انجام داده که شامل ممنوعیت ورود توریست، بیرون کردن دیپلمات‌ها و تشدید تدایبر امنیتی برای ورود و خروج مرزی می‌شود. قرنطینه سراسری همچنین باعث بحران اقتصادی شدیدی در این کشور شده است که پیش از این هدف تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین