کد خبر: ۷۱۵۹۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

تجربه تلخ بیمار از هشیار شدن حین جراحی قلب

تزریق اشتباه داروی خواب آور به جای بیهوشی باعث شد زن بیمار در انگلیس تجربه بسیار تلخی از جراحی قلب باز در حالت هشیاری داشته باشد.
تجربه تلخ بیمار از هشیار شدن حین جراحی قلب
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روزنامه انگلیسی میرر؛ یک زن بریتانیایی پس از یک عمل جراحی نارسایی قلبی که کاملاً بیدار بود و از کابوس و اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد، از بیمارستان غرامت دریافت کرد.

خانم پاتریشیا اووتی در ۷۷ سالگی و در هنگام تعویض دریچه قلب پس از دریافت داروی اشتباه، بیدار شد و به خاطر استرس بسیار بالا ناشی از این حراجی شکایت کرد و مبلغ ۳۲۰۰۰ پوند (۴۰.۰۰۰ دلار) غرامت به وی تعلق گرفت. سه ماه پس از ترخیص از بیمارستان، اوتی با سندرم استرس پس از ضایعه (PTSD) تشخیص داده شد و شروع به کابوس دیدن، احساس خفگی و درد طاقت فرسا کرد.

اوتی گفت: من دائماً احساس ترس و اضطراب داشتم و از همه چیز وحشت داشتم خصوصاً اقدامات پزشکی و قبل از اسکن قلبم بعد از عمل، از ترس استفراغ می‌کردم.

اوتی در آوریل ۲۰۱۷ هنگامی که در بیمارستان درفورد شهر پلیموت بستری شد با مشکلات قلبی از جمله تنگی آئورت رنج می‌برد، اما ۱۲۵ میلی گرم بیهوشی عمومی به او داده شد یعنی نصف دوز معمول برای زن در سن او، اما همین مقدار را هم دریافت نکرد و به طور تصادفی به جای مسکن، کلرید پتاسیم به او تزریق کردند.


کلرید پتاسیم باعث متوقف شدن قلب اوتی شد و جراحان او را احیا کردند، اما وقتی سینه او را باز کردند ماده بیهوشی از بین رفته بود و طبق اسناد قانونی، او در حین عمل بیدار و بدون مسکن بوده است، اما به علت اینکه به او شل کننده عضله نیز داده شده بود، از این رو قادر به حرکت و نشان دادن بیداری نبود.

این اشتباه مهلک زمانی برملا شد که کارکنان بیمارستان دیدند که دو پوکه کلرید پتاسیم وجود ندارد و از فنتانیل استفاده نشده است. این زن بیمار از دانستن آنچه اتفاق افتاده بود شوکه شد، اما از زنده بودن پس از این اشتباه مهلک خوشحال شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین