کد خبر: ۷۱۵۹۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶

اعلام جزییات مراسم اهدای مدال بازی‌های پارالمپیک

کمیته برگزاری بازی‌های پارالمپیک توکیو جزئیاتی جدید را از مراسم اهدای مدال این رویداد اعلام کرد.
اعلام جزییات مراسم اهدای مدال بازی‌های پارالمپیک
آفتاب‌‌نیوز :

بازی های پارالمپیک توکیو از دوم تا چهاردهم شهریورماه برگزار خواهد شد. دولت ژاپن و مسوولان برگزاری بازی‌ها قوانین سخت گیرانه‌ای برای این بازی ها در نظر گرفته و جزییاتی از آن را نیز اعلام کردند. این جزئیات شامل روند تولید سکوی اهدای مدال، ساخت موسیقی مراسم و طراحی لباس افراد حاضر در مراسم اهدای مدال است.

در المپیک توکیو برای نخسین بار در تاریخ بازی‌های المپیک و پارالمپیک، برای تولید سکوی بازی‌ها از پلاستیک‌های بازیافتی استفاده شده است تا مفهوم پایداری در این رویداد به نمایش گذاشته شود.

به علاوه، در طراحی این سکو از نشان بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ الهام گرفته شده و از اشکال چند ضلعی سه بعدی استفاده شده است. این سکو با توجه به فرم سه بعدی که دارد، با تابش نور فرم‌های مختلف به خود می‌گیرد.

سکوی اهدای مدال و لوگوی بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ به عنوان سمبل ارتباط به گسترش این ارتباط کمک خواهد کرد و این موضوع به افزایش همبستگی منجر خواهد شد. در تولید موسیقی این بخش تلاش شده تا علاوه بر نمادهای ژاپنی، از سایر اِلمان‌ها نیز استفاده شود تا مدال آوران کشورهای مختلف که از فرهنگ های گوناگون آمده‌اند، هنگام پخش این موسیقی حس بیگانه‌ای نسبت آن نداشته باشند.

با وجود تفاوت‌های سبک ژاپنی و غربی در طراحی لباس، تلاش شده تا لباس افرادی که دست اندرکار مراسم اهدای مدال هستند، تلفیقی از هر دو سبک باشد. با توجه به ضخامت و سنگین بودن کیمونوهای معروف ژاپنی و نیز دشوار بودن حرکت با آنها در تابستان، لباس اهدا کنندگان مدال باید سبک و خنک باشد و از این رو تلفیق این دو سبک به این امر کمک کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین