کد خبر: ۷۱۶۰۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲

ولسوالی «شینواری» از کنترل طالبان خارج شد

وزارت دفاع افغانستان از موفقیت در باز پس گیری ولسوالی شینواری و ادامه عملیات برای باز پس‌گیری ولسوالی سیاه گرد در ولایت پروان، خبر داد.
ولسوالی «شینواری» از کنترل طالبان خارج شد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که نیروهای دفاعی و امنیتی و بسیج مردمی این کشور طی عملیاتی با وارد کردن تلفات سنگین به طالبان در «شینواری» باعث خروج آنها از این ولسوالی شدند.

به گزارش جمهور، وزارت دفاع افغانستان امروز چهارشنبه طی بیانیه‌ای گفت که عملیات برای بازپس گیری ولسوالی «سیاه‌گرد» نیز به شدت ادامه دارد.

چند روز پیش طالبان موفق شد که کنترل ولسوالی شینواری و سیاه‌گرد ولایت «پروان» را به دست بگیرد.

 پیشتر نیز وزارت دفاع افغانستان با صدور اطلاعیه‌ای از خارج کردن مجدد دو ولسوالی (شهرستان) در ولایت «فاریاب» و همچنین ولسوالی «کلدار» در ولایت «بلخ» در شمال این کشور از کنترل گروه طالبان خبر داده بود.

در اطلاعیه این وزارت خانه آمده است که ولسوالی‌های «خان چهارباغ» و «پشتون‌کوت» در فاریاب و «کَلدار» در بلخ از کنترل طالبان خارج شده است و نیروهای دولتی برای بازپس گرفتن شهرستان‌های از دست رفته در غزنی و پروان نیز پیشرفت‌هایی داشته‌اند.

گروه طالبان در پیشروی‌های سریع در روزهای اخیر بیش از ۵۰ شهرستان را تحت کنترل خود درآورده تا آنجا که این امر به نگرانی‌ها در مورد احتمال شکست نیروهای دولتی دامن زده است.

مقامات محلی در شمال افغانستان اعلام کرده‌اند که تاکنون حدود پنج هزار خانواده در جریان درگیری میان طالبان و نیروهای دولت افغانستان برای بازپس گرفتن کنترل شهر قُندوز آواره شده‌اند.

در همین حال، روز دوشنبه هفته جاری اعضای مجلس نمایندگان افغانستان خواهان قانونمند شدن نیروهای «خیزش مردمی» برای مقابله با طالبان شدند.

این درخواست پس از آن مطرح شده است که بسیاری از ساکنان بیش از ۱۵ ولایت در روزهای گذشته و در پی پیشروی‌های گروه طالبان، در حرکتی خودجوش، مسلح شده و حمایت خود را از نیروهای دولتی علیه طالبان اعلام کردند.

در مصوبه روز دوشنبه این مجلس، کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس نمایندگان موظف شد که برای ساماندهی این نیروها طرحی را آماده و به مجلس ارائه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین