کد خبر: ۷۱۶۰۴۷
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
می‌خواستند ایران را محاصره و اقتصاد کشور را نابود کنند

روحانی: ترامپ فشار زیادی به مردم ایران وارد کرد اما قحطی نشد

رییس‌جمهور تاکید کرد: بسیار خوشحالم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تلاش شد، زنجیره تولید فولاد کامل شود. بحث خام‌فروشی که مطرح می‌شود، کنسانتره داشته باشیم ولی گندله را نداشته باشیم، مقصد نهایی یعنی شمش فولاد را نخواهیم داشت و مجبور به صادرات سنگ آهن می‌شویم.
روحانی: ترامپ فشار زیادی به مردم ایران وارد کرد اما قحطی نشد
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» ظهر امروز در مراسم افتتاح‌ طرح‌های ملی گفت: بسیار خوشحالیم هفتاد و هفتمین پنج‌شنبه افتتاح امروز را داشتیم. امروز، روز صنعت و معدن است و افتتاح‌های امروز نیز در همین چارچوب بود. معادن یکی از نعمت‌های خدادادی است که در اختیار مردم داده شده است.

وی با اشاره به اقدامات بزرگی که در کشور در حوزه صنعت و معدن انجام شده است، گفت: در معادن و صنایع کنار آن، کار بسیار بزرگی در کشور انجام می‌شود؛ هم از لحاظ اشتغال، هم از لحاظ درآمدزایی، هم از لحاظ رفع نیازهای کشور و هم از لحاظ صادرات. وقتی در زمینه فولاد نگاه می‌کنیم، واردات قابل ملاحظه‌ای در زمینه فولاد داشتیم ولی امروز به خودکفایی رسیدیم.

رییس‌جمهور ادامه داد: ما امروز نیازمندی‌های داخل را رفع و صادر می‌کنیم. اینکه در زمینه فولاد دهمین کشور و در مس هفتمین کشور در دنیا هستیم، جای افتخار است. این زحمات مدیران و مهندسان ما است که این ظرفیت‌ها را به بالفعل می‌کنند و سنگ از زیرزمین استخراج می‌شود و به زنجیره فولاد تبدیل می‌شود.

زنجیره تولید فولاد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تکمیل شد

روحانی با ابراز خوشحالی از تکمیل زنجیره تولید فولاد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: بسیار خوشحالم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تلاش شد، زنجیره تولید فولاد کامل شود. بحث خام‌فروشی که مطرح می‌شود، کنسانتره داشته باشیم، ولی گندله را نداشته باشیم، مقصد نهایی یعنی شمش فولاد را نخواهیم داشت و مجبور به صادرات سنگ آهن می‌شویم. چه قدر تفاوت است بین صادرات سنگ آهن تا شمش آهن. چه ارزش افزوده‌ای را این زنجیره ایجاد می‌کند.

وی با یادآوری افتتاح‌های امروز در زمینه فولاد خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم این است که این زنجیره کامل شد. بسیاری از طرح‌هایی که امروز افتتاح شد، زنجیره قبلی را در همان استان یا استان مجاور تکمیل می‌کرد. گاهی یک شرکت همه زنجیره را دارد یا در یک استان این زنجیره وجود دارد.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به طرح‌های آبرسانی از خلیج فارس به مرکز کشور ابراز داشت: بحث‌های زیادی بود که این سنگ آهن را استخراج کنیم و در همان جا فرایند تولید فولاد انجام شود یا در جنوب و لبه آب این زنجیره انجام شود. مسئله آب بود که آیا صرفه دارد آب ببریم یا سنگ را ببریم.

سالانه ۵۹۰ میلیون تن از معادن استخراج می‌شود

روحانی افزود: همه شرکت‌های معدنی بار آن را به دوش گرفتند و آب از جنوب شیرین‌سازی شد، از طریق لوله‌ها به مرکز کشور آمد و دو استان به این آب شیرین‌سازی شده از خلیج فارس متصل است. کار بسیار بزرگی هم برای توسعه کشور و هم در مسیر راه، هم برای آب آشامیدنی مردم و هم در مسیر صنعت و هم حمل و نقل انجام شد.

وی حرکت انجام شده در هشت سال گذشته برای توسعه معادن و صنایع معدنی را بسیار خوب دانست و بیان کرد: معادن بسیاری به افرادی واگذار شده بود که نه خودشان کار می‌کردند و آن را آزاد می‌کردند. در دولت تلاش زیادی شد و این معادن آزاد شدند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه یکی از منابع بزرگ برای اشتغال، معادن است، یادآور شد: معادن زیادی در کشور در زمینه‌های مختلف وجود دارد. معادن ما وسیع است. در سال ۵۹۰ میلیون تن از این معادن استخراج می‌شود که نعمت بزرگی است. در استخراج آنها و زنجیره‌ای که به همراه دارد، اشتغال زیادی وجود دارد.

در هشت سال گذشته، به اندازه کل تاریخ ایران اکتشاف انجام شده است

به گفته روحانی، در زمینه اکتشاف کار عظیمی انجام گرفت. در هشت سال گذشته، به اندازه کل تاریخ ایران اکتشاف انجام شده است که البته همه این اکتشافات باید راستی‌آزمایی شود، عیار آن را سنجیده و دید آیا استخراج از آنها صرفه دارد.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی ایالات متحده علیه ایران در طول سه سال گذشته عنوان کرد: در دوران جنگ اقتصادی که می‌خواستند ما را محاصره کرده و اقتصاد کشور را نابود کنند، اگر بخش خصوصی و مردم به میدان نیامده بودند، علی‌الظاهر درست پیش‌بینی کردند چون ما به چهل، پنجاه میلیارد دلار در سال پول نیازمندیم تا منابع اولیه را وارد کشور کنیم. اینها می‌گفتند وقتی فروش نفت را قطع کنیم، ایران دیگر درآمدی ندارد.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به ذهنیت موجود نسبت به واردات در اکثریت جامعه گفت: واردات در ذهن مردم منفی است. واردات محصول ساخته شده در ایران، منفی است اما برای مواد اولیه‌ای که به آن نیاز داریم، تجهیزاتی که لازم است و مواد اولیه برای دارو و...، واردات ضروری است. بخشی از کالاهای اساسی در کشور تولید و بخشی از خارج وارد می‌شود؛ به ویژه امسال که خشکسالی بی‌نظیری در ۵۰ سال اخیر بود.

آمریکایی‌ها می‌خواستند در کشور قطحی ایجاد کنند اما نتوانستند

روحانی با اشاره به نقشه دولت ترامپ برای ایران اظهار داشت: می‌گفتند وقتی ایران کالایی را وارد نکند، قحطی می‌شود و آن وقت مردم بیرون می‌آیند و نظام ساقط می‌شود. البته آمریکایی‌ها عقل زیادی ندارند ولی با همین عقل کم طراحی کرده بودند توسط ترامپ، بولتون و پمپئو و افرادی رذلی که در صدر امور بودند.

وی با طرح این سوال که آمریکا چگونه در اجرای نقشه‌ای موفق نشد، اضافه کرد: دلیل عدم موفقیت آمریکا این بود که ما صادرات کالاهای دیگر را جایگزین صادرات نفت کردیم. بازار ما پر از جنس بود، قحطی وجود نداشت البته گرانی بود. جنگ اقتصادی که ترامپ وارد کرد، فشار زیادی به مردم از نظر قیمت و تورم وارد کرد ولی در خود محصول که می‌خواستند قطحی درست کنند، اشتغال ایجاد نشود، بیکاری گسترده باشد، موفق نشده و نتوانستند.

رییس‌جمهور اضافه کرد: به جای نفتی که تحریم کردند، جایگزین ایجاد کردیم. در زمینه گاز، محصول بیشتری به دست آوردیم. از ۶۴۰ میلیون مترمکعب گاز به هزار و خرده‌ای میلیون مترمکعب گاز در روز رسیدیم که دیگر لازم به وارد کردن گاز نشد و حتی بخشی از آن را هم صادر کردیم.

۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در روز تولید می‌کنیم

روحانی با بیان اینکه در فرآورده‌ها، محصول را بالا بردیم، خاطرنشان کرد: قبل از دولت یازدهم بنزین را وارد می‌کردیم و مقداری هم بنزین پتروشیمی تولید می‌شد که بسیار آلوده بود ولی در تولید بنزین خودکفا شدیم. الان به تولید ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در روز رسیدیم که دو برابر شده است.

وی با اشاره به تلاش دولت برای کاهش مصرف بنزین و صادرات آن ابراز داشت: وقتی به تولید ۱۰۰ میلیون لیتر رسیدیم، همانقدر هم مصرف می‌شد. بعد طرحی را ریختیم که مصرف کم شود و وقتی این گونه شد، آن را صادر کردیم. اکنون ما به یکی از صادرکنندگان بنزین تبدیل شده‌ایم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه هزار مگاوات سالانه به تولید برق اضافه می‌شد ولی به طور متوسط در هشت سال گذشته، سالانه ۲۵۰۰ مگاوات اضافه شده و آن را صادر می‌کنیم، عنوان کرد: بخش دیگر مربوط به صنعت می‌شود؛ اعم از پتروشیمی و صنایع معدنی. در پتروشیمی جهش عظیمی در تاریح ایران ایجاد کردیم. در سال ۹۹، ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی را در یک سال افتتاح کردیم که در تاریخ نظیر ندارد. عمده ارز ما را پتروشیمی به ما می‌دهد و بخشی هم فولاد و صنایع معدنی به ما می‌دهند. در سال ۹۹، دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادر کردیم.

تخت‌های آی‌سی‌یو طی یکسال و نیم دو برابر شد

روحانی با تاکید بر اینکه کسی توضیح نمی‌دهد آمریکا چطور شکست خورد و نتوانست ما را به زمین بزند، یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان ما را خودکفا کردند. کرونا که آمد، کسی به ما کیت تشخیص نداد ولی عرض یکی، دو ماه کیت تشخیص را تولید کردیم. در ابتدا، فقط دو آزمایشگاه تشخیص کرونا داشتیم اما اکنون ۴۰۰ آزمایشگاه داریم یعنی در یکسال، ۲۰۰ برابر شد. ماسک می‌خواستیم ولی کسی به ما ماسک نمی‌داد. ونتیلاتور کسی به ما نمی‌داد. احمق ترامپ به ما پیام داده بود که اگر می‌خواهید چهار ونتیلاتور به شما می‌دهیم که گفتم اگر شما ۴۰ ونتیلاتور می‌خواهید، ما به شما می‌دهیم.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به دیگر اقدامات دولت در هشت سال گذشته اضافه کرد: در یک سال و نیم گذشته، تخت‌های آی‌سی‌یو دو برابر شد. اگر این کار نمی‌شد از کرونا و ویروس ترامپ شکست می‌خوردیم. کار بزرگی انجام شد که بخشی از این کار مربوط به صنعت و معدن بود.

ادامه دارد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
1
56
قحطی نشدفقط زباله گردی بیشترشدو...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
0
42
دولت شما هم مانند دولت احمدی نژاد فشار بر مردم را چند برابر کردید به قول حافظ
من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
0
52
قحطی نشد اما از قحطی بدتر شد. ریال بی ارزش، فرسودگی نیروگاهها و نبود برق. کمبود ذخایر و نبود آب در اثر بی تدبیری و نبود مدیریت. بهم ریختگی ارکان دولت. اگر دروغ نگویند رسوب اقلام ضروری و اولیه در انبارهای گمرک و عدم ترخیص، دولتمردان عصبی و ...، اعتصابات فراگیر وووو.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
0
34
جوجه و پاییز راست کار این صحبت شماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
4
34
فقط زودتر برو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
0
44
ماست۶تومنی شده۲۵تومن.قحطی چیه؟
وقتی نتونی بخری فرقی نمیکنه باشه یانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
آفرین... ساده، کوتاه، کوبنده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
0
38
جناب روحانی اشتباه می فرمایند آدم گرسنه نا ندارد که بلند بشه حرف بزنه
ناشناس
|
Latvia
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
0
31
مثلاً رئیس‌جمهوره. چه جوری حرف می‌زنه.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
33
6
درود فراوان بر روحانی و دولت سخت کوش و پر تلاشش . هریک از وزرای دولت روحانی به واقع خدمات چشمگیری در جهت توسعه و اعتلای نام ایران انجام دادند که نمونه آن در هیچ کدام از دولتهای بعد از انقلاب سابقه نداشته است . از 2 بار پیروزی در دادگاه لاهه علیه آمریکا , امضای توافق برجام , انتقال آب خلیج فارس و نمک زدایی آن برای مصارف صنعتی , کشاورزی و مصارف خانگی تنها گوشه ای از این خدمات است .دولت روحانی قبل از خروج آمریکا از برجام در سال 95 بالا ترین رشد اقتصاذی جهان را به دست آورد . کسانی که از وضع اقتصاذی گله مند هستند باید بدانند ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و گمتر دولتی به جز دولت روحانی توان مقابله با این جنگ را میتوانست داشته باشد .
پاسخ ها
ابوالفضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
یه خرده از واقعیات جامعه بی خبری عزیزم

الان تخم مرغ شده کیلویی 22 هزار
مرغ شده 25 هزار
دلار شده 25 هزار
پراید شده 130 میلیون
سکه شده 12 میلیون
تورم بالای 60 درصد هست

شما احتمال قوی یا توی خونه نشستی و میگی اگه مردم گرسنه هستن برن کیک بخورن...

مرد حسابی تنها ثمره این دولت برجام بود که هنوز سرش دعواست که مجدد احیا بشه و هیچ ثمری هم برای کشور نداشت
6400 کارخانه تعطیل شد و دولت چوب حراج به طلای خزانه کشور زد و 64 تن طلا رو حراج کرد
30 میلیارد دلار ذخیره ارزی کشور پخش و پلا شد و شما میایی میگی درود بر دولتی که این همه مصیبت بر سر ملت آورده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در یک شهرستان ۵۵ هزار نفری ۲ پزشک عمومی وجود دارد؛ مراکز بهداشت و درمانی داریم که خودرو ندارند و بین ۲ خانه بهداشت ما در استان ۱۲۵۰ کیلومتر فاصله بوده در عین حال بسیاری از پست‌های حوزه بهداشت و درمان استان خالی است.
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
فقط ما مردم عادی در جنگ اقتصادی هستیم این اقا و وزرا تو جنگ شرکت نکردند یعنی وقت نداشتن که تو جنگ اقتصادی شرکت کنن این وظیفه رو گردن ما مردم قرار دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
27
9
خدا می داند شماها خدمت کردید و 1 نظام رو در گرداب دو قطبی نینداختید 2 خودتان را سپر بلای مردم و انقلاب کردید 3 کشور رو با تمام مشکلاتش اداره کردید با انصاف بخوام حرف بزنم میگویم خداوند امواتتم بیامرزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
0
31
ترامپ برمیگرده فقط ۳سال ونیم فرصت دارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
منتظر میمانیم
یک زن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
1
41
مردم بیچاره شدن ، قحطی از نظر شما تعریفش چیه ؟
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
1
8
جناب روحانی هنوز یکماه وقت داری ترا به هر کی که قبول داری فکری به حال واکسن زدن ملت بکن ،،،
ناشناس
|
France
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
2
5
حداقل یک ماه باقی مانده پولهای بورس را پس بده له خدا راضی نیستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
حرف روحانی گوش کردین ولی هشدارهای کارشناسان که التماس میکردن وارد بورس نشید گوش نکردید د
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
4
4
در پاسخ به آقا ابوالفضل باید بگویم همان طور که جنگ نظامی تلفات انسانی دارد ,جنگ اقتصادی هم سختی های اقتصادی خودش را دارد که شما به آنها اشاره کرده اید .نکته قابل توجه این است که این جنگ اقتصادی ثمره عملکرد دولت روحانی نیست...
مهمترین ثمره برجام خارج کردن ایران از منشور 7 سازمان ملل متحد بود که ایران را از یک جنگ مسلم نجات داد . فقط چشممان به قیمت مرغ و تخم مرغ نباشه , ابعاد بسیار گسترده تر اقدامات دولت را ذر حیطه اختیاراتش هم ببینیم , البته در صورت احیاء برجام گشایش های اقتصادی فراوانی حاصل خواهد شد .نکته مهم دیگر این که تمام پروژه های عظیمی که در دولت روحانی انجام گرفته بدون اتکاء به درآمدهای نفتی بوده و برای اولین بار پس از استخراج نفت در ایران , بودجه کشور بدون احتساب ذرآمدهای نفتی تنظیم شده است .
پاسخ ها
ابوالضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
یعنی شما فکر میکنی قرار بود جنگ بشه و مثلا دنیا بیاد جلوی ایران صف آرایی کنه ؟

اگر قرار به جنگ بود اون زمانی که ایران هواپیمای گلوبال آمریکایی رو زد بهانه جور شده بود

هر چند ترامپ میخواست در آخرین روزهای خودش برای بقا در ریاست جمهوری جنگ راه بندازه ولی مانور موشکهای نقطه زن و اصابت اونها به نزدیک ناوها در فاصله 1800 کیلومتری به آمریکا نشون داد که ایران دیگه مثل سابق نیست بیان حمله کنن و برن

توان بازدارندگی نظامی عامل جلوگیری از جنگ هست نه مذاکره ای که همه امتیازات رو یک طرفه بدیم و هیچ عایدی نداشته باشه .

دولت روحانی در طی 8 سال حدود 346 میلیارد دلار نفت فروخته
با دلار میانگین 11 هزار ببین چه مبلغی میشه
بحث جبران کسری بودجه از بورس هم فراموش نشه

قیمت مرغ رو میگیم چون ربطی به تحریم نداشت
نهاده دامی در گمرک فاسد میشه ولی به دست دامدار و مرغدار نمیرسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
9
قحطی نشد به خاطر اینکه اونقدر قیمت ها رفت بالا که کسی توانایی خرید نداشت.خیلی از مردم بیشتر از یکسال ه که مزه گوشت قرمز رو نچشیدن....لبنیات و میوه هم از سفره غذایی مردم حذف شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
1
8
قحطي با حداقل پنج و شش برابر شدن قيمت ها هيچ فرقي ندارد ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین